کارگاه آموزشی ویژه پزشکان

یکی از خدمات کلینیک وریدی واریس ارائه آموزش های تکنیکی  و کاربردی به همکاران علاقه مند بوده است.

در طول سالیان گذشته افتخار این را داشته ایم که میهمان اساتید، سروران و همکاران بسیاری، از جراحان محترم، فوق تخصص عروق، همکاران کاردیولوژیست و اینترونشنیست، متخصصین پوست، جراحی زنان، رادیولوژی و حتی پزشکان عمومی عزیز باشیم.

با توجه به درخواست روز افزون  پزشکان و با توجه به محدودیت های موجود، تصمیم بر آن شد که خدمات آموزشی مذکور، در  قالب کارگاه های یک روزه برنامه ریزی شود.

اولین کارگاه اسکلروتراپی و درمان واریس روز پنج شنبه ششم آذر 93 با حضور همکارانی از شهرهای تبریز،  مشهد،  تهران و باکو برگزار گردید.

کارگاه دوم  اسکلروتراپی و واریس  در تاریخ  پنج شنبه  11  دی ماه با حضور همکارانی از شهرهای تبریز،  اصفهان، شیراز و تهران برگزار  گردید.

سومین کارگاه آموزشی بصورت دو روزه در تاریخ های جمعه 3 و شنبه 4 مهرماه 94 با حضور همکارانی از شهر تهران و نیز متخصصین میهمان از کشورهای آذربایجان و عمان برگزار گردید.

کارگاه اسکلرو: گروه هدف پزشکان عمومی و متخصصین پوست

مباحث شامل : آناتومی فیزیولوژی و پاتولوژی در وریدها – آشنایی کلی با اسکلروتراپی – اندیکاسیون و کنترا اندیکاسیون – انواع مواد اسکلروزان – تجهیزات لازم برای اسکلروتراپی – آماده کردن مطب وset up – رگها، سوزن ها و غلظت مواد  اسکلروزان – مراحل درمان و تکنیک ها tips – نحوه آماده کردن فوم – کمپلیکاسیون های اسکلروتراپی  – پیشگیری و نحوه برخورد – کمپرسیون  و اهمیت آن و نحوه تجویز جوراب طبی – Live case observation – پرسش و پاسخ

کارگاه  واریس: گروه هدف متخصصین قلب و عروق و جراحان عمومی

مباحث شامل : آشنایی کلی با بیماری مزمن وریدی – آشنایی کلی با بیماری واریس و روش های درمان آن – اندیکاسیون و کنترا اندیکاسیونارزیابی رفلاکس در ورید – تجهیزات لازم برای درمان واریس – آماده کردن مطب و set up – مراحل درمان و تکنیک ها   tips – بیحسی موضعی  tumescent technique – کمپلیکاسیون ها – پیشگیری  و نحوه برخورد – جایگاه اسکلروتراپی در درمان واریس – Live case observation – پرسش و پاسخ

ادامه کارگاه های آموزشی خارج از کلینیک برگزار گردیده اند که آخرین آن در سال 95 در همایش کنگره بین المللی قلب و عروق در شهریورماه در برج میلاد برگزار گردید.