درمان واریس پا به روش RF (رادیوفرکوئنسی) مراحل، مزایا و عوارض

درمان واریس با روش رادیو فرکانسی یکی از تکنولوژی‌های مدرن در درمان واریس پا است. واریس پا سالانه بسیاری از افراد را گرفتار می‌کند و بسیاری از افراد به دنبال عمل واریس پا یا برداشتن رگ‌های واریسی هستند چه‌بسا استفاده از روش‌های نوین درمان واریس پا نتیجه بهتری داشته و از عوارض کمتری برخوردار است.

اختلالات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید، بارداری، وزن اضافه و بی‌تحرکی از جمله علل شایع واریس هستند. باتوجه‌به فراگیر شدن مصرف غذاهای پرکالری و زندگی مدرن کم‌تحرک در جامعه انتظار می‌رود نرخ ابتلا به واریس هم افزایش یابد.

درمان واریس با روش رادیو فرکانسی در مقایسه با روش‌های جراحی واریس به‌عنوان روش کم تهاجمی شناخته می‌شود. این روش در درمان واریس ریشه‌ای مانند ورید صافن بزرگ یا ورید صافن کوچک بکار می‌رود.

درمان واریس با روش رادیو فرکانسی

در روش رادیو فرکانسی (اراف) به‌جای لیزر با امواج رادیویی، داخل وریدهای واریسی حرارت می‌بیند. این روش نیز همانند لیزر واریس در مطب و تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. عملکرد رادیو فرکانسی اولیه، با ایجاد گرما در داخل بافت ورید باعث تخریب و جمع‌شدن آن می‌شود. این گرما در حدود 120 درجه سانتیگراد بوده ولی بیمار به علت بی‌حسی موضعی آن را احساس نمی‌کند.

واریس پشت زانو برجسته و طنابی
درمان واریس پشت زانو برجسته و طنابی

واریس یکی از شایع‌ترین بیماری‌های انسان است. سی درصد افراد به نحوی درگیر این بیماری هستند.

علت واریس پا

عمل RF واریس پا چقدر زمان می‌یرد؟

انجام این روش در حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. معمولاً این روش در کلینیک توسط پزشک متخصص واریس و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود. همچنین برای درمان و از بین بردن واریس‌های شاخه‌ای سطحی که پر پیچ وخم هستند از روش فلبکتومی یا اسکلروتراپی استفاده می‌شود.

فیلم واقعی درمان واریس پا به روش رادیو فرکانسی

 ‌یکی از جدیدترین سیستم‌های ار اف (RF) که هم اکنون استفاده می‌شود، انرژی مادون‌قرمز را به‌صورت مستقیم توسط الکترودهای رادیو فرکانسی به بافت منتقل می‌کند که این سیستم‌ها را ClosureFast می‌نامند.

ارجحیت درمان با رادیوفرکوونسی

آنچه روش رادیوفرکوونسی را از سایر روش‌ها متمایز می‌کند سرعت عمل در این روش است. به جرات می‌توان گفت که زمان درمان کمتر از سی دقیقه خواهد بود و در مقایسه با سایر روش‌ها حدود ۲۰ درصد زمان کمتری می‌برد.

اهمیت سرعت درمان در مواردی مانند بیماران پراسترس و یا بیماران قلبی که مایل نیستیم بیمار زمان طولانی را در حالت درازکش باشد روشن‌تر می‌شود.

دستگاه رادیوفرکونسي کوویدین covidein

 روش فلبکتومی یکی از روش‌های درمان واریس است که به‌عنوان درمان جانبی در کنار درمان‌های اصلی درون‌رگی مثل لیزر واریس یا روش رادیوفرکانسی بکار می‌رود.

فلبکتومی چیست؟

مراحل درمان واریس با روش رادیو فرکانسی

درمان واریس پا به روش رادیو فرکانسی طی مراحل مختلفی صورت می‌گیرد.

مرحله آماده‌سازی

۱- پیش از شروع درمان، پزشک متخصص واریس با هدایت پروب سونوگرافی روی پوست نقطه‌ای از رگ را علامت‌گذاری می‌کند. این نقطه نمایانگر محل ورود سوزن به داخل رگ است. معمولاً محل ورود سوزن کمی بالاتر یا پایین زانو است.

۲- پوست پا به‌دقت با محلول بتادین ضدعفونی می‌شود. این کار به‌منظور کاهش خطر عفونت است. در این مرحله با ماده بی‌حس‌کننده موضعی روی پوست ایجاد بی‌حسی می‌شود. با این کار درد در زمان سوزن زدن کمتر حس می‌شود.

مرحله جای‌گذاری فیبر رادیوفرکوونسی

۳- زمانی که پوست بی حس شد، پزشک سوزن را در رگ جای‌گذاری می‌کند و سپس از طریق سوزن کاتتر بسیار باریک در رگ مورد درمان وارد می‌شود. برای هدایت کاتتر در رگ، سونوگرافی هم‌زمان انجام می‌گیرد.

رادیو فرکانسی واریس پا

در بیماران مبتلا به واریس معمولاً از سونوگرافی داپلر رنگی وریدی به‌منظور شناسایی دریچه‌های معیوب و نحوه جریان خون استفاده می‌شود.

سونوگرافی پا برای چیست

واریس های شاخه ای و پر پیچ خم

مرحله بی‌حسی

۴- در مرحله بعد، ماده بی‌حس‌کننده موضعی در بافت‌های پیرامون رگ مورد درمان و در تمام طول رگ تزریق می‌شود. این کار مانع از احساس درد و ناراحتی در حین انجام درمان می‌شود.

عملکرد دیگر ماده بی‌حسی، فشرده کردن رگ و جلوگیری از انتقال حرارت امواج رادیو فرکانسی به بافت‌های پیرامون رگ است. در اغلب موارد از ۵۰ سی‌سی لیدوکایین %۱ استفاده می‌شود که برای بی‌حسی رگ کفایت می‌کند.

مراحل درمان واریس با فیبر مخصوص

۵- با روشن شدن دستگاه رادیو فرکانسی، حرارت منتقل شده از امواج باعث بسته‌شدن رگ می‌شود. بی‌حسی که در مرحله قبلی در تمام طول رگ داده شده است مانع احساس درد می‌شود و علی‌رغم اینکه دمای داخلی رگ به ۱۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد بیمار راحت است. رگ با حرکت آرام کاتتر از داخل مورد درمان قرار می‌گیرد.

مرحله پایانی

۶- وقتی کاتتر تمام طول رگ را طی کرد، کاتتر خارج می‌شود. سپس محل ورود سوزن پانسمان می‌شود و جوراب واریس یا باند فشاری روی پای بیمار پوشانده می‌شود. این اقدام برای تأمین حداکثر فشار روی رگ تحت درمان انجام می‌شود.

۷- سپس پزشک با سونوگرافی، از بسته‌شدن رگ اطمینان می‌یابد.

رگ بسته شده کم، کم به بافت اسکار تبدیل می‌شود و با گذشت زمان توسط بدن جذب شده کاملاً محو می‌شود.

تا چند هفته معمولاً بیمار وقتی روی مسیر رگ واریسی انگشت خود را فشار می‌دهد احساس سفتی می‌کند که در واقع باقیمانده رگ است که به‌مرور محو خواهد شد.

کلینیک واریس دکترمهرداد اقدسی مجهز به سیستم های نوین (closurefast) است.

درمان واریس با روش رادیوفرکانسی

چگونگی درمان واریس با روش ار اف RF

در سیستم‌های جدید کاتتر دارای الکترودی به طول 7 سانتی‌متر بوده که انرژی را به این قطعه از رگ تحویل می‌دهد. و دمای کاتتر به 120 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

درمان واریس با روش ار اف RF

تا زمان رسیدن به این دما کاتتر در یک ناحیه از رگ ثابت باقی می‌ماند. گرم‌کردن دیواره‌ی رگ موجب فشرده شدن آن در مناطق تحت انرژی می‌شود. چون ماهیت رگ با گرما تغییر می‌کند، رگ متورم می‌شود. بعد از آن کاتتر به‌اندازه 7 سانتی‌متر بیرون کشیده می‌شود.

در این هنگام هیچ انرژی به رگ فرستاده نمی‌شود. بعد از اطمینان از قرارگیری کاتتر در محل مناسب، انرژی مجدداً به رگ اعمال می‌شود. به همین روش کاتتر به‌تدریج از طول مسیر ورید خارج شده و این اعمال تکرار می‌شوند. این کار تا زمانی که تمام طول رگ در بخش‌های 7 سانتی درمان شود، تداوم می‌یابد.

درمان واریس به روش رادیو فرکونسی

محدودیت درمان با رادیوفرکوونسی

در قسمت قبل در مورد مزیت آر اف سرعت عمل در این روش و استفاده در بیماران قلبی و پراسترس را یادآور شدیم.

محدودیت فیبرهای آراف در این است که قدری ضخیم بوده و امکان استفاده از این روش در رگ‌های واریسی ریزتر و پرفوران‌ها به‌سادگی میسر نمی‌باشد.

مراقبت‌های بعد از درمان واریس پا

  1. در هفته‌های اول پس از درمان، فشرده نگه‌داشتن محل مورد درمان اهمیت حیاتی دارد. این کار در کاهش کبودی و التهاب بسیار مؤثر است. معمولاً جوراب واریس با فشار بالا برای پای درمان شده استفاده می‌شود و اگر بیمار مایل باشد در پای درمان نشده نیز استفاده می‌شود.
  2. در دوره نقاهت بیمار بایستی به‌اندازه کافی راه برود. در بستر بودن و استراحت بیش از اندازه اصلاً جایز نیست. به همین دلیل افرادی که قادر به راه‌رفتن نیستند معمولاً برایشان این روش توصیه نمی‌شود.
  3. بلندکردن اجسام سنگین ممنوع است و نباید در این بازه ورزش‌های سنگین مثل کار با وزنه و بدنسازی انجام شود.
  4. معمولاً برای دو تا سه روز پزشک برای فرد مورد درمان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند که بایستی سر ساعت و طبق تجویز پزشک مصرف شود.
  5. حمام کردن ممکن است همان شب امکان‌پذیر باشد یا به دستور پزشک چند روز به تأخیر بیفتد.

برای اطلاع بیشتر از مراقبت‌های بعد از درمان بروشور مربوط به بیماران تحت درمان با رادیو فرکانسی را مطالعه بفرمایید.

رادیوفرکونسی برای درمان واریس پا

در چک بعد از درمان که معمولاً چند هفته بعد از درمان انجام می‌شود تأیید بسته بودن رگ با سونوگرافی انجام می‌شود. اگر بخشی باز باقی‌مانده باشد برای تکمیل درمان از روش اسکلروتراپی تحت هدایت سونوگرافی انجام می‌شود.

عوارض بعد از درمان واریس پا

در جلسات مشاوره برای تعیین روش درمان همیشه این سؤال از سوی افراد بیان می‌شود. اینکه این عمل چه مشکلاتی دارد؟ عوارض عمل RF چیست؟ در پاسخ آنچه بررسی‌ها روی روش رادیو فرکانسی نشان داده است عوارض جزئی مثل مورمور شدن دور رگ به‌صورت موقتی است که به‌مرورزمان رفع می‌شود.

سوختگی خفیف پوستی هم ممکن است پیش بیاید. البته این عوارض بامهارت و تجربه پزشک تا حد زیادی قابل پیشگیری است. درصورتی‌که حجم بی‌حسی موضعی تزریقی بین پوست و رگ‌های سطحی (مخصوصاً زیر زانو) کافی نباشد، این مشکل می‌تواند بروز کند.

لخته شدن خون در رگ

لخته خون در پا به دلیل انباشته شدن و تشکیل توده‌ای از خون در وریدهایی ایجاد می‌شود که در حالت عادی مسیر برگشت خون به سمت قلب هستند.

علائم لخته خون در پا

مزایای درمان واریس با روش رادیو فرکانسی RF

این روش درمانی توانسته نتایج رضایت‌بخشی را به ارمغان بیاورد. کسانی که از روش RF برای درمان واریس استفاده کرده‌اند از نتیجه آن بسیار راضی هستند و آن را به دیگران توصیه می‌کنند.

از مزایایی که باعث رضایتمندی بیماران و پزشکان از این روش است عبارت‌اند از:

  • روش RF جزو روش‌های کم تهاجمی است که در زمانی بسیار کوتاه انجام می‌شود.
  • این روش بدون نیاز به بیهوشی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  • برای انجام روش رادیو فرکانسی نیاز به بستری شدن در بیمارستان نیست. روش حاضر به‌صورت سرپایی در کلینیک واریس صورت می‌گیرد.
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه، نداشتن عوارض جانبی و انجام این روش در کلینیک همگی تأییدی بر مناسب بودن این روش هستند.
  • در این روش هیچ‌گونه جای بخیه و برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود. محل ورود کاتتر اندازه سوزن است؛ بنابراین زخم و جای زشت روی پوست باقی نمی‌ماند.
  • احتمال عود مجدد بیماری بعد از درمان، بسیار پایین و کمتر از 5 درصد است. این مزیت را مطالعات متعددی تأیید کرده‌اند.
  • این روش تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی درمانی است. خوشبختانه کلینیک درمان واریس با اکثریت بیمه‌های تکمیلی قرارداد دارد.

درمان واریس با روش رادیو فرکانسی از ضریب اطمینان و رضایت بخشی بالایی برخوردار است. این روش جای‌گزین جراحی واریس شده و بیماران را از عوارض واریس درمان نشده مصون می‌دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
45 نظرات
  1. علي اكبر فتحي می گوید

    با درود من هفته آينده وقت عمل واريس با راديو فركانسي و ميكرو فلبكتومي دارم لطفا بفرماييد 1-اين عمل چه خطراتي دارد2- بدليل حذف سياهرگ درعمل راديو فركوونسي در آينده مشكلي براي پا بوجود ميآيد يا خير متشكرم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      با درود، سياهرگ بيمار بار اضافه اي براي پا دارد كه بايد از مسير برداشته شود. و در صورت عدم درمان در اينده خطر خونريزي و لخته شدن است. از طرفی هر عملي اگر درست انجام نشود میتواند باعث ايجاد عفونت و مشكلات ديگري شود

  2. سیمین می گوید

    با سلام،ضمن تشکر و قدردانی،تصاویر پیوست مربوط به بیمار،پدر اینجانب77ساله،میباشد،میخواستم هزینه درمان واریس و روش درنان را بفرمایید،پدر اینجانب عمل قلب باز

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      این واریس ها معمولا جنبه درمانی ندارند و من به شما توصيه به درمان نميكنم
      تحرك مناسب داشته باشید
      وزن كنترل شود
      روزانه چند ساعت از جوراب واريس زير زانو فشار يك استفاده کنید

  3. معصومه می گوید

    سلام ايا با كرمهاي تجويزي داروخانه ميشود رگهاي قرمز رنگ ريز روي پا را محو كرد

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      کرم ها و پمادهای موجود معمولا تاثیر ندارند

      رگ های ایجاد شده با این روش ها از بین نمیروند و نیاز به روش های درمانی مثل اسکلروتراپی و یا لیزر دارند

  4. قندچی می گوید

    سلام
    من یه مدته پاهام‌سنگین میشه حتی نمی تونم وایستم ظرف بشورم عکس پامو برای شما می فرستم ، درمان میشه ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      واريس طنابی ريشه دار است و درمان قطعی نياز دارد. پس از بهتر شدن وضعيت بحران فعلی كورونا جهت ويزيت حضوری و انجام معاينه دقيق و درمان لازم مراجعه نمايد.

  5. Samsne می گوید

    در مورد اقدامات قبل از مراجعه جهت تسریع پروسه درمان پرسیده بودم.فرمودین عکس ارسال کنم.
    من سعی کردم تو عکس واضح باشه، کلا پای راست درگیری بیشتره،رگ برجسته در ناحیه تحتانی مدیال ران داره،رگ های واضح آبی رنگ در ناحیه مدیال ران تا کشاله ران و مدیال ساق گاهی عروقش قابل لمس میشن،مپلا موقع ورزش.عروق عنکبوتی هم تو ناحیه جلو ساق هر دو پا شروع شدن.و پشت زانوهای هر دو طرف عروق برجسته آبی رنگ.پای راست علایم درد و تورم و سنگینی هم داره.
    به عنوان سوال آخرم چون محل کارم کرج هستش و رانندگی میکنم از تهران،چند روز نباید سر کار برم بعد از درمان.
    باز هم ممنون ازتون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      اگر نیاز به درمان باشد دوره نقاحت خاصی نخواهید داشت

      بهتر است برای بررسی بیشتر حضورا برای ویزیت تشریف بیاورید

  6. Z می گوید

    مادر بنده ۷۰ سالشه و واریس پا داره چندروز پیش یه ضربه خورد به پاش الان خون مردگی جمع شده درد هم نداره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      وجود واريس باعث ميشود كه با ضربه خفيف دچار خونريزي داخلي و خونمردگي شود.

      فعلا چون درد و تورمي ندارد جاي نگراني نيست و نياز به اقدامي هم نيست.

  7. خدیجه می گوید

    رگ های پام از زانو به پایین خیلی دردمیکنه به حدی که شب ها نمیتونم بخوابم.اوایل بعضی شبهابودولی الان هرشب دردمیکنه وخیلی دردش زیاده جدیدا رگه های آبی روی پاهام دیدم نمیدونم واریس هست یانه میشه کمکم کنید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      با توجه به این عکس اگر رگ های شما در همین حد است ،این گونه رگ ها نیز واریس محسوب میشوند اما معمولا ایجاد درد نمیکند و درمان انها صرفا جنبه زیبایی دارد، اگر درد پا برای شما مهم است بهتر است به دنبال منشا درد در جای دیگر باشید

  8. امیر می گوید

    واریس شدید پا دارم .
    و یک بارم در خدمت عمل کردم .
    و خوب نشدم .
    و بدتر شده .
    آیا معافیت داره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      باید با پزشک نظام وظیفه مشورت کنید

  9. محمد می گوید

    پای راست بنده از زیر زانو دارای رگهای برجسته و بعضا رگه های آبی رنگ واریسی است که در ظاهر همیشه تورم در ساق این پا را می بینم
    خواهشا روش درمان و تعیین وقت ویزیت رو بیان بفرمایید
    ممنونم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام
      شما علائم واریس طنابی را دارید اما برای تشخیص درست در ابتدا دکتر برای شما سونوگرافی داپلر وریدی انجام‌دهد و حتی در صورت لزوم برای شما دارو تجویز کند .

    2. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      برای پای شما احتمال واریس طنابی و عمقی مطرح هست

      بهتر است برای بررسی دقیق تر حضورا مراجعه بفرمایید

      برای تعیین وقت لطفا با واتس

  10. علیرضا می گوید

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار

    پدر من حدود 74 سال سن دارند، در مشهد زندگی می کنند و از مشکل واریس پیشرفته پا رنج می برند به شکلی که بدون جوراب واریس تنگ، تقریبا قادر به راه رفتن نیستند. اما با جوراب می توانند راه بروند و زندگی عادی داشته باشند (اگر چه مدت زیادی نمی توانند سرپا باشند).
    چند عکس از پای پدرم پیوست گردیده است و امیدواریم با راهنمایی و بهره گیری از تخصص و توصیه های ارزشمند شما و پاسخ به پرسش های زیر، راهکاری موثر در این خصوص پیدا شود:

    1- با توجه به سن پدرم و نگرانی از جراحی یا بیهوشی در این سن، چه روش / روش های درمانی را (با ذکر اولویت) برای ایشان توصیه می نمایید؟
    2- فرآیند درمان در چند مرحله خواهد بود و چه مدت به طول خواهد انجامید؟ (لطفا حتما حدودی را در این خصوص و لو بصورت یک بازه حداقل-حداکثر بیان نمایید)
    3- آیا امکان درمان همزمان هر دو پا امکان پذیر است؟ (با توجه به بعد مسافت و عدم حضور در تهران این موضوع اهمیت ویژه پیدا می کند).
    4- آیا امکان بازگشت واریس پس از درمان با روش پیشنهادی وجود دارد و آیا پس از فرآیند درمان، همچنان باید از جوراب واریس استفاده گردد؟
    5- حدود هزینه کل فرآیند درمان چقدر می باشد؟ (قطعا هزینه به تشخیص شما، میزان دارو و … بستگی خواهد داشت اما لطفا حتما حدودی را در این خصوص و لو بصورت یک بازه حداقل-حداکثر بیان نمایید).
    6- آیا هزینه های درمان تحت پوشش بیمه/بیمه تکمیلی قرار می گیرند؟

    پیشاپیش از وقتی که صرف پاسخ و راهنمایی می نمایید سپاسگزارم.
    سلامت و سربلند باشید
    علیرضا بمانی

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      درمان دو پا در يك جلسه قابل انجام است و این عمل بدون بی هوشی انجام میشود
      عود هم نخواهد كرد.
      ولي توصيه ميكنم دنبال تشخيص علل ديگر باشيد
      واريس اين همه مشكل ايجاد نميكند جوراب تنگ واريس هر دردي را كم ميكند واگر جوراب خوب است معني ان اين نيست كه باعث درد واريس است
      ارتروز شديد مفصل و پوكي استخوان ممكن است مطرح باشد

  11. قاسم می گوید

    من مرد 51ساله هستم که در سال 1369 عمل جراحی واریس را در شهرستان همدان توسط دکتر… انجام دادم و در سال 1374 مجددا" در بیمارستان طالقانی تهران با نظارت …و دکتر …عمل جراحی انجام دادم و در سال 1394 داپلر را (لیزری) در کینیک پردیس نور تهران توسط دکتر …انجام دادم که بعداز مدتی آمبولی کرد که ایشان 15 عدد آمپول برایم تجویز کردند که کنار ناف تزریق می کردم تا مشکل آمبولی در دراز مدت حدود 80%بهبود پید کرد و در دیماه 1397 در بیمارستان بوعلی همدان توسط دکتر…؛ ونوگرافی کردم که ایشان فرمودند رگ اصلی را بیرون آوردند ، از حضرت عالی این سوال را دارم که آیا با این شرایط راهی برای درمان وجود دارد یا خیر ؟و همچنین در حال حاضر واریس در کشاله ران و زیر شکم و قسمت کمی در بیضه ایجاد شده است ؛ خواهشا" در صورت امکان جواب را پیامک بفرمائید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      فعلا نیاز به درمان بیشتری احساس نمیشود

  12. هومن می گوید

    سلام دکتر
    من واریس طنابی شدید پای راست داشتم و عمل جراحی باز و برداشتن و بستن رگ هارو انجام دادم ولی متاسفانه کارم طوریه که باید روزی ۷ الی ۸ ساعت سرپا باشم آیا با پوشیدن جوراب واریس می توانم به کارم ادامه بدهم یا خیر؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام

      پوشیدن جوراب واریس کلاس یک زیر زانو به شما کمک می کند

  13. رنجبر می گوید

    مدتی است که روی ساق هر دو پاهایم لک های قهوه ای رنگ افتاده به تازگی این لکها بیشتر شده تا جایی که روی موچ پام و حتی روی پام کشیده شده آیا اینها واریس هستن؟اخه روی ماهیچه پام چند تا رگ به رنگ دبگه ولی خیلی کم رنگ هستن؟روش درمان چیست؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      لطفا در صورت امکان مراجعه حضوری داشته باشید

      شماره تلفن وقت دهی :22819276-

  14. Milad می گوید

    حدودا ده سالی هست ک واریس دارم پیگیری نکردم تا الان چون فک نمیکردم ضرری داشته نه خارش داره نه درد
    چندان‌هم احساس خستگی نمیکنم…ب نظر شما لازمه پیگیر بشم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بهتر است اول چند عکس از نقاط واریسی پای خود برای ما اینجا یا در واتس اپ و یا تلگرام شماره۰۹۰۱۹۷۴۶۳۴۴ بفرستید که ما با توجه به انها بهتر شما را راهنمایی کنیم

  15. سعید می گوید

    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر اقدسیه.بنده واریس پا دارم فقط پای راست و ورزشم هم زیاد میکنم الان نزدیک ۱ ماهی هست که پام بعد ورزش درد میگیره اونجایی که واریس دارم.میخواستم بپرسم شما بیمه تکمیلی دانا هم طرف قرارداد هستید که من به کلینیک شما مراجعه کنم؟ با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بله طرف قرارداد بیمه دانا هستیم البته برای درمان اما لطفا ابتدا بعد از بهتر شدن شرایط جامعه برای ویزیت حضوری تشریف بیاورد

  16. نسرین می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    با توجه به عکس هایی که براتون ارسال کردم و همینطور وجود درد و گزگز در ناحیه پاها، میخواستم بدونم طبق تشخیص شما، درمان مشکل من از چه طریقی امکان پذیر است؟ آیا لیزر در این مورد کمک کننده است؟ در این صورت دوره درمان چه مدت است و هزینه درمان حدودا چه میزان خواهد بود؟ آیا امکان استفاده از بیمه آتیه سازان حافظ در درمان مشکل بنده وجود دارد؟
    من از شهر کرج مزاحمتون میشم
    پیشاپیش از توجه شما ممنونم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      اين رگها اهميت درماني ندارند و درد ایجاد نمیکنند
      بعيد است كه درد و گز گز ارتباطي با اينها داشته باشد

  17. محدثه تاجیک می گوید

    سلام من دیروز با جواب سونو خدمت دکتر زنان رفتم سه ماه از بارداری سومم میگذرد که گفتن واریس لگن دارم درد در کمر تا کشیده شدن در پا قبلا داشتم ولی در این سه ماه نداشتم سنم ۳۰ سال و اندامی لاغر با وزن ۴۹ کیلو دارم به من جوراب شلواری واریس دادن آیا همین کفایت میکند البته هیچ نشانه ظاهری هم ندارم و گفتن سر پا نایستم و دو ماه دیگر دوباره سونو بدهم اصلا در تخصص ایشون هست یا نه ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بهتر است فعلا با دستورات پزشک خود ادامه دهید و در صورت امکان حضورا برای ویزیت تشریف بیاورید

  18. مجتبی می گوید

    سلام پسری 25ساله ام دو ساله که کشاله ران پا دچار واریس شده وزیادتر میشه علتش چی می‌تونه باشه، من بی رویه زیاد آنتی بیوتیک میخورم بدلیل عفونت مزمن پروستاتیت که خوبم نمیشه دارو های ناپروکسن،سلوکسیب،سیپروفلاکساسین و… زیاد خوردم و مسکن زیاد میخورم چون درد لگنی دارم پروستاتیت که هیچ دکتری نمیتونه درمونم کنه درد دارم ، پرزشم میکنم، راه چاره این واریسا چیست همراه با عکس میفرسم لطفا با هزینش بگین

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      در عکس ها به نظر نمیرسد که مشکل شما واریس باشد اما برای بررسی عمقی رگ ها بهتر است در صورت امکان حضورا تشریف بیاورید

  19. الهام حصاری می گوید

    سلام من قبلا چندبار تزریق آمپول اسکوتراپی ورادیوفراکانسی انجام دادم وجوراب واریس پوشیدم هزینه ش خیلی سنگین تموم شد هرجلسه با ویزیت ۱۸۰۰ ولی باز برگشته یعنی قبلش فقط تورم رگ وریدی کم شد کلا رفع نشد گفتند هی باید تکرار بشه واقعیتش من حقوقم کلا۱۵۰۰ سرپرست خانوادم با این اقتصاد خراب نمیتوانم هرجلسه اینقدر هزینه کنم شما میتونید برام داروی کمک کنه تشیدنشه معرفی کنید یا بگید شما انجام هرجلسه تزریق چقدره بیمه قبول میکنید؟یانه ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      لطفا در وقت مناسب حضورا برای ویزیت تشریف بیاورید که وضعیت شما از نظر عمقی بررسی شود

      تلفن وقت دهی :02122819276-7

  20. مهدی می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    چند تا عکس میفرستم لطفا بگین این لک ها علتش واریس هست و تا چه مرحله ای پیشرفت کرده

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      این لک ها اهميتي چندانی ندارد و نگران کننده نیست
      سعی کنید ورزش کنید و تحرك خود را بيشتر کنید

      كنترل وزن داشته باشید،اگر اضافه وزن دارید سعی کنید وزن خود را کاهش دهید
      اگر كار طولاني سرپايي يا نشسته با تحرک کم داريد موقع كار بهتر است از جوراب واريس زير زانو استفاده کنید

  21. Jr می گوید

    من مادرم ۶۵ سالشه از زانو به پاین پاهاش خیلی باد دارن خیلی مشکل بود سیروس کردی هم داره دکتر بود هم زیر نظر هست ولی پاداش خوب نمیشه خواستم دلیلش راهنمایی کنید ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بهتر است در ابتدا كنترل وزن داشته باشید اگر وزن شما بالاست وزن خود را کم کنید ،نمک مصرفی خود را قطع کرده و در زمان مناسب به یک متخصص داخلی مراجعه و مشورت کنید

  22. منصوری می گوید

    با سلام یکی ازبستگان ماکه مرد حدود 30 ساله و شغل او کارگر نانوایی است واریس شدید پا دارد که به دلیل عدم توانایی مالی نتوانسته جراحی کند.حالا پاهایش سیاه شده و دکتربه اوگفته پایت باید اززانو قطع شود آیاراه حل دیگری غیر از قطع پا وجود ندارد.؟تورابه خدا اگر میتوانید راهنمایی کنید سه تافرزند کوچک دارد.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      برای مشاوره آنلاین
      عکس ارسال کنید
      ۰۹۳۹۳۰۲۷۲۹۷

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.