سریع‌ترین روش درمان واریس دست و صورت

واریس دست و صورت دغدغه ذهنی است و زیبایی را به ویژه در بانوان تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این باور در میان مردم وجود دارد که رگ‌های واریسی دست و مویرگ‌های صورت به علت افزایش سن ظاهر می‌شوند؛ همین مسئله افراد را بر آن می‌دارد تا به فکر درمان و رفع این اختلال باشند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی واریس ناحیه دست و مویرگ‌های صورت و روش‌های درمانی آن‌ها بپردازیم.

خطر مهمی که در واریس‌های برجسته پا وجود دارد احتمال لخته شدن و خونریزی است.

این خطر در واریس‌های پشت دست وجود ندارد.

رگ‌های برجسته پشت دست از نظر سلامتی  مشکلی نداشته و نگرانی ندارند.

در حد مجاز یعنی به‌اندازه‌ای‌که پزشک صلاح می‌داند هیچ مشکلی در پی نخواهد داشت. به طور معمول تا شصت درصد رگ‌های پشت دست را  می‌توان برطرف نمود.

  • استفاده از روش تزریق یا اسکلروتراپی
  • لیزر درون رگی
  • تزریق چربی یا فیلر پشت دست
دست های خانم 66 ساله با رگ های واریسی

در قسمت پایین همین مقاله نتیجه کار را می‌توانید ببینید.

مروری بر واریس دست وصورت

رگ‌های متورم دست و رگ‌های قرمز روی صورت غالبا به عنوان بیماری واریس تلقی نمی‌شوند؛ ولی این رگ‌ها بر روی زیبایی و ظاهر دست‌ صورت تاثیر منفی می‌گذارند. با این حال در برخی موارد، طبق تشخیص پزشک متخصص واریس چنین رگ‌هایی حاکی از وجود اختلال واریسی و بیماری هستند که باید با به کارگیری روش‌هایی صحیح درمان شوند.

قبل و بعد از درمان واریس دست

علل ایجاد واریس دست

به ‌طور کلی می‌توان ظهور رگ‌های واریسی دست را با از بین رفتن یا کاهش خاصیت کشسانی پوست مرتبط دانست. عوامل موثر در بروز برجستگی‌ رگ دست عبارتند از:

1. لاغری دست‌ها

دست‌های لاغر میزان چربی زیرپوستی اندکی دارند، همین مسئله آن‌ها را مستعد ظهور رگ‌های برجسته خواهد کرد.

2. افزایش سن

همزمان با افزایش سن، پوست نازک‌تر شده و حالت کشسانی طبیعی آن به مرور زمان از بین خواهد رفت. همچنین دریچه‌های وریدی رگ‌های دست ضعیف‌ می‌شوند و هدایت خون از دست‌ها به سمت قلب با مشکل مواجه می‌شود. بدین ترتیب خون در وریدها تجمع یافته و بر تورم آن‌ها می‌افزاید.

حاصل ورزش‌های منظم و استقامتی، تثبیت رگ‌های برآمده بر روی دست‌ها است. حمل بارهای سنگین در زندگی روزمره نیز چنین اثراتی دارد.

بزرگ شدن وریدهای پشت دست خانم 65 ساله

3. ورزش

در اثر فعالیت‌های ورزشی سنگین، میزان چربی‌های زیرپوستی کاهش می‌یابد. بر همین اساس رگ‌ها از روی پوست واضح می‌شوند. علاوه‌براین در اثر ورزش، عضلات تقویت خواهند شد؛ به این ترتیب حجم و فشار خون درون رگ‌ افزایش یافته و منجر به تورم رگ‌های دست می‌شود.

ایجاد واریس دست در اثر ورزش بدنسازی

4. آب‌وهوای گرم

در آب‌وهوای گرم، رگ‌ها اتساع می‌یابند و اثرات منفی بر روی دریچه‌ها و دیواره‌های عروق مختلف مشاهده می‌شود. گاها در تابستان‌ها به علت افزایش دمای هوا، افراد با افزایش تورم رگ‌های دست مواجه می‌شوند.

5. اختلالات وریدی

بیماری‌های وریدی که بر عملکرد صحیح دیواره‌ها و دریچه‌های وریدی تاثیرات مخربی می‌گذارند، می‌توانند رگ‌های متورم دست را به وجود آورند. به عنوان مثال، احتمال بروز واریس دست در افرادی که از واریس پا رنج می‌برند بیشتر است.

6. فلبیت

ضربه، عفونت، سرم‌درمانی و آنژیوکت‌ها می‌توانند به لخته شدن خون در عروق سطحی بینجامند که به این اختلال فلبیت می‌گویند. فلبیت رگ‌ها را سخت، متورم و برجسته می‌سازد.

7. سابقه خانوادگی

اگر تورم رگ‌های دست در بین افراد خانواده فردی رایج باشد، احتمال ظهور چنین رگ‌هایی بر روی دست‌های وی افزایش خواهد یافت.

برجستگی رگ های دست یک خانم واریس دست خانوادگی

8. تغییرات هورمونی

یائسگی یکی از دوره‌‌هایی است که تغییرات هورمونی گسترده‌ای در آن ایجاد می‌شود. همین مسئله می‌تواند برجستگی رگ‌های دست بانوان را افزایش دهد.

هورمون درمانی برای کاهش علائم یائسگی مثل گر گرفتگی و پیشگیری از پوکی‌استخوان، واریس را تشدید می‌کند.

علائم واریس پا در زنان

رگ های سبز روی بازو خانم جوان واریس بازو
عکس بعد از درمان واریس بازو سه ماه بعد

رگ‌های روی بازو معمولا به دو صورت مویرگی قرمز و یا رگ‌های ضخیم‌تر آبی ظاهر می‌شوند. درمان به‌موقع واریس بازو به کنترل علائم بیمار و پیشگیری از عوارض کمک می‌کند.

واریس برجسته و طنابی بازو

روش‌های پیشگیری از واریس دست

برای پیشگیری از واریس و برجستگی رگ‌های دست می‌توانید از راهکارهای ساده‌ای که بر اصلاح عادات زندگی و ورزش تاکید دارند پیروی کنید.

اصلاح عادات زندگی

شما می‌توانید با تغییر رفتارهایی که می‌تواند به واریس ناحیه دست منجر شود، از بروز این اختلال جلوگیری کنید. نمونه‌هایی از تغییرات موثر در پیشگیری از برآمدگی رگ‌های دست عبارتند از:

  • از بلند کردن بارهای سنگین با دست بپرهیزید: در هنگام خرید، کالاهای خریداری‌شده را با چرخ‌دستی حمل کنید.
  • رژیم غذایی را اصلاح کنید: در وعده‌های غذایی خود، مصرف سبزیجات و میوه‌‌ها را فراموش نکنید. با استفاده از ویتامین C، به استحکام دیواره رگ‌ها کمک نمایید.
  • تا حد امکان از گرما و حرارت بالا دوری کنید: در هنگام آشپزی و یا شست‌وشوی ظروف از دستکش‌های مخصوص استفاده نمایید و دست‌ها را دائما در تماس با آب داغ، حرارت شعله‌ها و… قرار ندهید.
  • از تماس با مواد شیمیایی بپرهیزید: به کارگیری مواد شیمیایی را کاهش دهید و یا برای کاهش اثرات منفی این مواد، از دستکش استفاده کنید؛ زیرا چنین موادی می‌توانند باعث برآمدگی رگ‌ها شوند.
  • دخانیات را کنار بگذارید: عوارض سیگار را جدی بگیرید. ترک سیگار و عدم استعمال دخانیات می‌تواند در پیشگیری از واریس موثر باشد.

در صورت ابتلا به بیماری واریس شما می‌توانید با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای و درمان‌های خانگی از میزان تورم و التهاب این رگ‌ها و عوارض بیماری واریس بکاهید.

کمبود چه ویتامینی باعث واریس می‌شود

پیشگیری از واریس دست با ورزش

علاوه‌بر تمام توصیه‌های بخش قبل، شما می‌توانید از ورزش برای درمان واریس بهره ببرید. جلوگیری از این اختلال با حرکات ورزشی خاص امکان‌پذیر است. برخی از ورزش‌های موثر در پیشگیری از بیرون‌زدگی رگ‌های دست عبارتند از:

کشش دست و انگشتان

کافی است مچ دست خود را با استفاده از انگشتان دست دیگر تا کرده و کشش ایجاد کنید. در همین زمان انگشت شست را تکان داده و سپس آن را به حالت اولیه، یعنی صاف و کشیده برگردانید.

کشش انگشتان برای درمان واریس

کشش مچ دست

کف دست‌های خود را در حالی که آرنج‌ها در دو طرف بدن قرار دارند به هم بچسبانید.

کشش مچ برای درمان وریس دست

همچون شکل کف دو دست را به هم بچسبانید. به نحوی که آرنج دو دست در دو طرف بدن باشند

روش‌های درمان واریس دست

متخصص واریس پس از تشخیص علت ایجاد این اختلال، روش‌های درمانی را به بیماران توصیه می‌کند. اغلب درمان‌هایی که در جهت رفع واریس ناحیه دست به انجام می‌رسند،‌ تنها با هدف زیباتر کردن ظاهر دست‌ها صورت می‌گیرند؛ زیرا این رگ‌های برجسته دست مشکلی برای سلامتی جسمی افراد به وجود نمی‌آورند.

دو نمونه از متداول‌ترین روش‌های درمانی رگ‌های برآمده دست عبارتند از:

توجه: اگر پزشک تشخیص دهد تورم رگ‌های دست ناشی از اختلالی جدی است که به درمان‌های دیگری نیاز دارد، روش‌های درمانی دیگری را در پیش خواهد گرفت.

اسکلروتراپی دست

در طی فرآیند اسکلروتراپی دست، محلول اسکلروزان یا خشک‌کننده به صورت فوم به درون رگ‌ها تزریق خواهد شد. مدت زمان لازم برای تکمیل این روش درمانی 20 دقیقه است. مزایای اسکلروتراپی عبارتند از:

  • عدم نیاز به بیهوشی
  • پوست صاف و دستان زیباتر و جوانتر
  • دوران نقاهت کوتاه مدت خیلی زود می‌توانید به کار روزانه‌تان بپردازید.
  • هیچ جای زخمی ندارد.

polidocanol يا fibrovein که هر دو به عنوان اسکلروزان مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسط FDA تایید شده‌اند. این محلول‌ها با بستن رگ‌های برجسته دست، هدایت خون به قلب را به سایر  وریدها محول می‌کنند. بدین ترتیب وریدهایی که ظاهر بدشکلی را در پشت دست ایجاد کرده‌ بودند محو خواهند شد.

فیلم اسکلروتراپی دست

اگر در رابطه با نحوه انجام اسکلروتراپی دست کنجکاو هستید و یا تمایل دارید فیلم این روش درمانی را مشاهده کنید، می‌توانید با کلیک بر این لینک به چنین هدفی دست یابید.

تعداد جلسات اسکلروتراپی دست

اسکلروتراپی دست‌ها معمولا در 2 جلسه به فاصله یک هفته انجام می‌پذیرد. این دست‌ها مربوط به خانم مهشید ۶۶ ساله است که عکس قبل از درمان او را در قسمت بالای همین صفحه دیدیم:

دست های مهشید خانم 66 ساله بعد از جلسه ی دوم اسکلروتراپی در راستای از بین بردن رگ های برجسته

کار کردن با دست پس از اسکلروتراپی

یکی از سوالات رایجی که متقاضیان انجام اسکلروتراپی آن را مطرح می‌کنند این است که آیا بعد از اسکلروتراپی دست می‌توان کار با دست انجام داد؟

بله، افرادی که برای بهبود ظاهر دست‌ها، اسکلروتراپی انجام می‌دهند و به علت شغل خاص خود مانند آرایشگری، نوازندگی و… مجبور به استفاده دائمی از دست‌ها هستند، همچنان می‌توانند در دوران درمان نیز به انجام کارهای خود بپردازند. پس از پایان کار روی دست‌ها بمدت 12 ساعت بانداژ می‌شود و توصیه می‌شود به‌مدت سه روز فعالیت و ورزش سنگین انجام نشود. ولی انجام فعالیت‌های معمول روزانه مانعی ندارد.

میزان تاثیر اسکلروتراپی دست

در اسکلروتراپی پزشک بر اساس تبحر و تجربیات خود رگ‌هایی که ظاهر نازیبایی در پشت دست به وجود آورده‌اند را مسدود خواهد کرد. این مسئله بدان معنا است که در این فرآیند، تمامی رگ‌ها بسته نمی‌شود و تنها برجسته‌ترین رگ‌ها به صورت نسبی برطرف خواهند شد؛ زیرا وریدها وظیفه دارند خون را از دست به قلب بازگردانند.

نتیجه ی اسکلروتراپی دست
توضیحاتی برای اسکلروتراپی

لیزر واریس پشت دست

درمان واریس پشت دست با استفاده از لیزر درون‌رگی نیز به انجام می‌رسد. در این روش درمانی پزشک پس از ایجاد بی‌حسی موضعی با به‌کارگیری آنژیوکت، فیبر ظریف لیزر را وارد رگ خواهد کرد. سپس از آن برای از بین بردن رگ‌های قطور استفاده می‌کند.

آنژيوكت های بسيار ظريف

تفاوت لیزر درون‌رگی و اسکلروتراپی

این دو روش درمانی تاثیرات مشابهی دارند؛ اما هر کدام از آن‌ها برای رفع نوع خاصی از رگ‌های برجسته دست به کار گرفته می‌شوند. این پزشک است که تصمیم می‌گیرد، از کدام یک از این روش‌ها برای درمان شما استفاده کند.

فیلم لیزر درون‌رگی

اگر به اطلاعات بیشتری در رابطه با لیزر درون‌رگی احتیاج دارید و می‌خواهید با مشاهده فیلم انجام این فرآیند درمانی توسط دکتر اقدسی با این روش بیشتر آشنا شوید، به لینک “لیزر واریس” مراجعه کنید.

درمان واریس پا به روش‌های مختلفی مانند فلبکتومی، اسکلروتراپی و لیزر اندوواسکولار انجام می‌گیرد. در میان این روش‌ها درمان خانگی جایگاه ویژه‌ای در کنترل علائم بیماری دارد.

درمان واریس

درمان خانگی واریس دست

درمان خانگی بیماری‌ها همواره به دلیل راحتی و در دسترس بودن جذاب بوده و طرف‌داران بسیاری دارد. در این روش درمانی مصرف موارد زیر توصیه می‌شود.

  • جعفری
  • سرکه سیب
  • سیر
  • روغن زیتون
  • نارون کوهی

بیرون زدن رگ‌های دست زیبایی آنها را از بین می‌برد. پوست دست‌ها هم مثل پوست صورت نیاز به رسیدگی دارند تا جلوی روند پیری آنها گرفته شود. استفاده از روغن زیتون تا حد زیادی پوست دست‌ها را محافظت و از بیرون زدن رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

روش استفاده از روغن زیتون

چند قطره روغن زیتون بکر را که حاوی مقادیر بیشتری از فلاونوئیدها می‌باشد پشت دست‌ها بزنید و به آرامی روی مسیر رگ‌ها ماساژ دهید.

روغن زیتون قوام جدار رگ را بیشتر می‌کند و در بازتوانی دریچه داخلی وریدها موثر است. این روغن حاوی مقادیر خوبی از امگا ۳ است که برای تسهیل جریان خون در رگ‌ها مفید است. در کنار این روش روغن درمانی، درمان‌های دم‌دستی و ساده مثل استفاده از سیر برای تقویت جدار رگ‌ها، سرکه سیب به واسطه خاصیت ضد لختگی و جعفری به واسطه خاصیت کلاژن سازی و قوام بخشیدن به پوست دست در جوان‌سازی دست‌ها و درمان واریس دست موثرند. نحوه استفاده از این ترکیبات در درمان خانگی واریس توضیح داده شده است.

برخی از انواع روغن‌های درمانی شدت علائم و مشکلات ناشی از بیماری واریس راکم می‌کنند.

درمان واریس با روغن سیاه دانه

رگ‌های عنکبوتی روی صورت

رگهای عنکبوتی روی صورت معمولا در نقاط مختلف پوست صورت افراد با بالا رفتن سن و نازک شدن پوست رویت می‌شوند. شاید شایع‌ترین قسمت ایجاد این رگها کنار بینی باشد. در بسیاری از خانم‌های جوان در پی عمل زیبایی بینی این رگ‌ها  ظاهر مي‌شوند.

در ساير نواحی پوست صورت مانند زير چشم، روي گونه‌ها و چانه هم به دليل اينكه در معرض نور آفتاب قرار داشته و احتمال صدمات پوستی ديگر زياد است رگ‌های عنكبوتی پديدار می‌شوند.

.

برای برطرف کردن واریس صورت از چه روش‌هایی استفاده می‌شود؟

ليزر درمانی مويرگ‌های ريز قرمز پوست صورت

لیزر سطحی برای نواحی مختلف پوست صورت بکار می‌رود.

از انواع لیزر در صورت استفاده می‌شود . لیزر Nd:yag  با طول موج ۱۰۶۴nm و لیزر KTP برای درمان رگ‌های ریز روی صورت بکار می‌روند. صورت انسان بیش از بقیه قسمت‌های بدن در معرض نور آفتاب است به همين علت مراقبت‌های بعد از ليزر صورت نياز به تاكيد و دقت بيشتري دارد.

جراحی ميكروسكوپی يا میکروفلبکتومی واريس زیر چشم

فلبكتومی تلفيقی يا برداشتن فيزيكی رگ يكی از روش‌های معمول درمان رگ‌های سبز زير و اطراف  چشم است. با توجه‌به لطافت و حساسیت پوست اطراف چشم، اين درمان نياز به تجربه و اطلاعات كافی پزشك دارد. به مقاله درمان واریس بینی مراجعه کنید.

درمان تلانژكتازی يا مويرگهای عنكبوتی با  آر اف سوزنی

از روش‌های دیگر درمان واريس صورت که در گذشته بیشتر متداول بوده روش Micro needle RF می‌باشد.

در آر اف سوزنی، انرژی حرارتی از طریق سوزن بسیار نازک‌ آر اف به داخل رگ هدايت شده و باعث سوختن و جذب رگ می‌شود.

دستگاه آر اف در بسياری از مراكز درمان واريس مورد استفاده بوده و نتايج خوبی داشته است.

مویرگ های عنکبوتی روی صورت دختر جوان
درمان مویرگهای عنکبوتی صورت دختر جوان با ار اف

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر رگ‌های واریسی صورت

  • بهتر است پوست صورت در زمان مراجعه در روشن‌ترین وضعیت خود باشد. به اين معنی كه هفته‌های قبل از درمان کمتر در معرض نور آفتاب قرار گرفته باشيد.
  • تمیز بودن پوست صورت در زمان درمان اهميت دارد و بهتر است هيچ‌گونه ماده آرايشی بهداشتی استفاده نشده باشد.
  • در هنگام درمان ليزر صورت از عينك مخصوص محافظ چشم استفاده خواهد شد.
  • بعد از درمان توصيه ميشود تا ٢ روز از مصرف مواد آرايشي اجتناب شود.
  • و نكته مهم ديگر اينكه تا چند هفته بطور مرتب از كرم‌هاي ضد آفتاب استفاده و از نور شديد خورشيد دوری شود.

آیا می‌دانید علت بیرون زدگی رگ‌های بدن چیست؟  آیا رگ‌های برجسته خطرناک هستند؟ راه پیشگیری از بیشتر شدن رگ‌ها یا رفع این رگ‌ها چیست؟

بیرون زدگی رگ روی پا

درمان خانگی واریس صورت

روش‌های خانگی درمان واریس صورت می‌توانند در سلامت پوست و پيش‌گيری از مويرگ‌های ريز موثر باشند.

نكته مهم اينكه هرگونه درمان خانگی يا دارويی برای پوست صورت ابتدا بايد تست شود يعنی:

قبل از هر گونه استفاده توصیه می‌شود  پماد و يا عصاره‌های گیاهی مورد نظر شامل بر روغن‌های طبیعی، در قسمتی از پوست دست، تست شوند. اگر حساسیت خاصی بروز نکرد و  تا ۲۴ ساعت مشکلی در پوست دیده نشد، آنگاه می‌توان از این درمان‌ها برای رگ‌های روی صورت هم استفاده كرد.

از روغن‌های مناسب صورت به روغن آرنیکا اشاره می‌كنيم. روغن آرنيكا مانع از تشکیل شبکه مویرگی جدید می‌شود.

سرکه، روغن نارون کوهی، آلوئه‌ورا، ویتامین سی همگی به‌عنوان درمان خانگی و برای رفع قرمزی صورت و بهبود ظاهر پوست قابل استفاده هستند.

در پایان تاکید می‌کنیم که واریس دست و صورت در بیشتر موارد اختلالی برای سلامت افراد به وجود نمی‌آورد و تنها بر روی زیبایی تاثیر دارد. با این حال تشخیص این مسئله را به پزشک متخصص واریس بسپارید و در ارتباط با راه‌های درمانی با او مشورت نمایید.

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله، به سوالات شما در رابطه با تورم رگ‌های دست و مویرگ‌های صورت پاسخ دهیم.

پرسش: آقای دکتر چطور میتونم رگ‌های روی دستم رو پاک کنم؟

رگ های روی دست

پاسخ دکتر مهرداد اقدسی: دو قسمت برجسته قابل رفع است. سایر عروق نرمال هستند و روی آن‌ها کاری انجام نخواهد شد. لازم است در دو هفته پشت سر هم مراجعه داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
20 نظرات
  1. مهتاب زرین می گوید

    دچار همانژیوم کاورنو بطور مادرزادی در ناحیه دست میباشم که تا ارنج درگیر هست آیا راه درمانی هست

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر
      بهترین روش کنترل کننده تزریق است ولی راه درمان قطعی ندارد. بهتر است به صورت حضوری برای ویزیت مراجعه فرمائید تا جهت انجام تزریق بررسی صورت گیرد.

  2. simin می گوید

    salam
    man khanomi hastam 41sale dar hale hazer kharej az keshvar hastam va inke az chand mahe ghabl motevajeh shodamke raghaye balaye dastanam porrang va az rooye poost ndide mishavand darhalike ghablan chenin nabood, avalesh az oonjaee ke ghablan kheili laghar boodam yani 42 kilo boodam ke be dastoor pezesh va baraye jeloogiri az pookie ostokhan 10 kilo vazn ezafe kardam 52 kg , goftam shayad be oon dalil va nazoktar shodane poostam bashe. ama vaghti didam bishtar shod va dar pahayam ham be haminsoorat ragha porrang shodan be pezeshke oroogh morajee kardam ishan goftan ke be khatere sefidboodane poost tabiee ast.
    ama alan kheili negaranam chon be sorat dare afzayesh peyda mikone va raghaye bishtari ra mitoonam bebinam,lazem be zekr hast ke ragha barjeste vojo ya biroon nazadan faghat masre ragha hae ashkar shodan zemne inke man 10 mahe pish baraye darmane tirooeed yod radio active behem dadan va negaranam ke oon yod monjar be tagheere hormoonha

    va in etefagh oftadeshode .
    door az vatan va ghreeb hatam mamnoon misham befarmeed man ta zaminke barmigardam be iran che bayad bokonam .va niazi hast dar in zaman azmayeshe khassi anjam bedam va be che motekhassesi morajee kona ta bargaradam va biam khedmatetoon.
    sepaass

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام و روزتون بخیر، لطفا برای قضاوت بهتر عکس از پاها و بقیه نقاطی که رگها واضح شدن بفرستید تا راهنمایی بشوید. در ضمن فعلا نیاز به ازمایش یا تست خاصی ندارید عکسها رو یا به شماره واتس اپ 09351802288 ارسال یا به اینستاگرام به ادرس iranvein_clinic در قسمت دایرکت بفرستید

  3. تینا می گوید

    سلام
    دکتر من بعضی وقتا ک ورزش میکنم یا سرمو پایین میگیرم یا گاهی که عصبانی و گریه میکنم روی پیشونی این رگها برجسته پیدا میشه و دستامم در حالت عادی همینجوری بگیرم پایین سریع این رگا روی دستام ظاهرمیشه
    سنمم٢٨_29 بنظرتون واسه درمانشون چیکار کنم.میشه راهنمایی کنید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بهتر است است حساس نباشید، طبیعی است.

      1. ناشناس می گوید

        سلام وقت بخیر اقای دکتر من در تبریز تحت درمان واریس قرار گرفتم ولی بعده ترزیق ژل رنگ رگ های پایم به رنگ سیاه درامده و سفت شده ،به نظرتون چیکار کنم ؟؟واقعیتش در تبریز دکتر خوبی واسه ی این بیماری وجود ندارد بنظرتون چیکار کنم؟؟

        1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

          این روند طبیعی است در ابتدا رگها تیره تر میرشوند به پزشک معالج برای تکمیل پروسه درمانی مراجعه کنید

  4. مهدی می گوید

    سلام من 18سالم هست و رگ پیشانی کنار شقیقه سمت چپ بیشتر اوقات بیرون اومده و حتی نبض دار بودنش هم معلوم هست ولی بعضی وقت ها بیرون آمدگی کمتر میشه و هیچ درد یا چیز دیگه ای ندارم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      اهميتي ندهيد
      سعي كنيد كمتر عضلات صورت را منقبض كنيد
      روزانه كل صورت و پيشاني را با كرم مرطوب كننده ماساژ ملايم بدهيد بهتر خواهد شد

  5. خدیجه موسوی زاده می گوید

    ایا با لیزر رگ های اطراف بینی ازبین میرود وهزینه اش چه قدر است

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بله برای رگ هایی که در صورت ایجاد میشود لیزر بهترین روش درمان میباشد.

      برای اطلاع از قیمت ها و نوبت دهی با واتس اپ 09351802288 در تماس باشید .

  6. باران می گوید

    با سلام
    رگ مچ دست در امتداد شصت دست رگ آبی رنگی ورم کرده و یک مدتی هست که کارهای شستشو و بخصوص مچ زدن ورز دادن را انجام میدم یکهو اینطوری شد.
    یکبار داشتم خمیر ورز میدادم.دستم حالت درد و خواب رفتگی پیدا کرد و تا ۵ روزی درد و خواب رفتگی داشت.الان هم چهاروزیه رگ مچ باد کرده و دستم یک حالت خواب رفتگی بعد از کار کردن پیدا کرده

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      مدتي به دست خود استراحت بدهيد و فشار زیادی به دست های خود نیاورید

  7. مریم می گوید

    سلام
    دکتر جان ۳۹ ساله هستم و جدیدا در پیشانی ام دو رگ متورم نمایان میشود
    راه درمان و لطف میفرمایید از جهت ظاهری خیلی اذیت کننده ست

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بهتر است رگ پیشانی دستکاری نشود

  8. Sara می گوید

    سلام من موقع خنده گریه ذوق یه رگ وسط پیشونیم عین برج ایفل نمایان میشه که هر سال داره نمایان تر میشه حتی الان با یه خنده کوچیک تو فیلم و عکس یه رگ بزرگ وسط پیشونیم میوفته که پایینش ۲ شاخه میشه . این خیلی داره منو اذیت میکنه و اعتماد به نفسمو‌گرفته میشه بگین راه درمانش چیه . احساس میکنم دارم تبدیل به یه موجود میشم . لطفا کمکم کنین

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      جای نگرانی نیست

  9. سیما می گوید

    رگ دستام مشخص هستن چکارکنم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام- توصیه هایی مثل استفاده از دستکش در زمان استفاده از شوینده ها و در معرض آفتاب قرار نگرفتن یا بلند نکردن بار سنگین همگی خوبند. اما اگر رگ دست شما درحدی بیرون زده که باعث ناراحتی شما است می توانید عکس از دست ارسال کنید . بار وش اسکلروتراپی و … می شود قطر این رگها را کم کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.