درمان واریس پا | درمان قطعی با دکتر اقدسی – استاد بیماری‌های ورید

درمان واریس پا بدون نیاز به جراحی و به روش‌های مدرن به‌خوبی می‌تواند علائم و نشانه‌های واریس را به طور قابل‌ملاحظه‌ای بهبود دهد. لیزر اندوواسکولار و رادیوفرکوئنسی دو روش رایجی که بدون نیاز به بیهوشی و بدون بخیه بوده و درمان واریس پا را متحول کرده است. در این مقاله در کنار درمان‌های متداول خانگی با روش‌های نوین درمان واریس از جمله clarivein و sonovein نیز آشنا خواهید شد.

سؤالات مهمی مانند: درمان واریس چه ضرورتی دارد؟ آیا درمان واریس قطعی و بدون بازگشت است؟ همواره دغدغه ذهنی بیماران است .

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی درمان دائمی واریس بپردازیم.

به‌روزترین روش، اکوتراپی یا sonovein که با کمک‌گرفتن از امواج سونوگرافی و بدون نیاز به سوزن است. در این روش از خارج بدن امواج به داخل رگ واریسی تابانده و رگ معیوب واریسی مسدود می‌شود. اطلاعات بیشتر و فیلم درباره sonovein را در همین مقاله ملاحظه نمایید.

انواع بیماری واریس مانند واریس عنکبوتی و واریس طنابی هیچ‌گونه ارتباطی با قلب ندارند. یعنی اگر فردی دچار واریس پیشرفته‌ای باشد به علت واریس دچار بیماری قلبی نخواهد شد.

بعضی از رگ‌های برجسته به‌صورت واکنشی ایجاد می‌شوند رگ واکنشی برای بدن کار می‌کند، موردنیاز است و نباید درمان شود و البته پزشک معالج با معاینه و انجام سونوگرافی داپلر وریدی تشخیص می‌دهد که رگ واریسی واکنشی است یا خیر؟

علائمی مانند احساس خستگی زودرس در پاها _ خارش اطراف مچ و ساق_ درد شدید ساق پا موقع خواب.

ظاهر ناراحت کننده پا

عوارضی مانند خونریزی از واریس یا سفت و دردناک شدن روی واریس‌ها

درمان صحیح و علمی واریس منتج به برطرف‌شدن ریشه‌ای بیماری می‌شود. تفاوتی هم نمی‌کند جراحی لیزر، رادیو فرکوونسی… همه نتیجه خوبی خواهند داشت و لازم است بعد از درمان رعایت‌هایی انجام گیرد ولی اگر رعایت‌های پیشگیرانه بعدی نباشد مجدداً واریس‌های دیگری پدیدار خواهد شد.

درمان دارویی واریس پا

در درمان واریس پا یکی از سؤالات اکثر بیماران این است که آیا واریس درمان دارویی دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم، بله و خیر!

داروها می‌توانند علایم بیماری مانند خستگی درد و تورم مچ را تا حد زیادی کاهش داده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند ولی هیچ دارویی نمی‌تواند رگ‌های واریسی برجسته را از بین ببرد.

نمونه‌هایی از داروی واریس پا که در درمان واریس مؤثر هستند، عبارت‌اند از:

  • قرص ونوگل venogol
  • قرص دافلون  daflon
  • قرص فیتوون  phytoven
  • قرص ونوویتال veinovital

نحوه مصرف عوارض جانبی و انواع قرص‌ها را در مقاله قرص واریس در وب‌سایت دکتر مهرداد اقدسی بخوانید.

مراحل درمان واریس پا از پذیرش تا ترخیص

تکنیک‌های پیشرفته درمان واریس همگی به‌صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری هستند. بیمار مراجعه کرده پذیرش می‌شود اطلاعات و پرسش‌نامه اولیه پزشکی تنظیم شده و کلیه اقدامات بعدی از جمله درمان بیمار در زمانی کمتر از یک ساعت انجام می‌پذیرد.

فیلم زیر مربوط به پذیرش تا ترخیص بیمار و در کلینیک واریس دکتر اقدسی تهیه شده است:

درمان واریس طنابی (واریس برجسته )

درمان واریس پا از نوع طنابی باید توسط پزشک متخصص واریس و فعال در این حوزه به انجام رسد.

پیش رونده بودن واریس طنابی و روش های درمانی

فوم اسکلروتراپی واریس طنابی

اسکلروتراپی واریس پا برای بهبود واریس‌های شاخه‌ای به کار گرفته می‌شود این واریس‌ها ممکن است در سطح پوست مشاهده شده و یا در عمق قرار داشته باشند.

انجام دقیق فوم اسکلروتراپی برای واریس‌های شاخه‌ای عمقی نیاز به سونوگرافی دارد. دستگاه سونوگرافی برای ایجاد دید بهتر و مشاهده وریدهای آسیب‌دیده مورداستفاده قرار می‌گیرد

کنترل استرس با تلفن همراه حین درمان واریس پا
درمان واریس پا

میکروفلبکتومی

در کنار درمان واریس پا با لیزر، دکتر درمان واریس می‌تواند از روش دیگری نیز برای زیبایی هرچه بیشتر پاها استفاده کند که به این روش‌ها فلبکتومی می‌گویند. در میکروفلبکتومی که از جمله راه‌های درمانی واریس طنابی شاخه‌ای محسوب می‌شود برش‌های کوچکی توسط پزشک ایجاد خواهند شد. سپس رگ‌های برجسته از طریق این برش‌ها خارج شده و حذف می‌شوند.

خارج کردن رگ های برجسته از طریق برش های کوچکی که توسط پزشک ایجاد می شوند
قبل و بعد از لیزر واریس پا و فلبکتومی عمل برداشتن رگهای واریسی پا

درمان با چسب

از دیگر راهکارهایی که برای درمان واریس طنابی از آن بهره می‌‌برند، استفاده از چسب برای بهبود واریس طنابی است. در این روش چسبی خاص به فضای داخلی وریدهای واریسی تزریق خواهد شد. به‌این‌ترتیب هدایت خون از طریق این نوع رگ‌های آسیب‌دیده قطع می‌شود. برخی مزایای این روش درمانی عبارت‌اند از:

  • بدون نیاز به تزریق مواد بی‌حس‌کننده در اطراف رگ‌ها
  • بدون ظهور کبودی در طول رگ‌ها پس از درمان

ازآنجایی‌که چسب واریس پا به‌تازگی گسترش‌یافته و هزینه‌های آن نسبت به هزینه درمان لیزر واریس پا بالاتر است، پزشکان و مبتلایان به اختلالات واریسی تمایل کمی به انجام آن دارند

درمان واریس با چسب

جراحی واریس طنابی

برای درمان واریس پا از نوع طنابی، جراحی‌هایی نیز وجود دارند که اغلب در درمان واریس‌های شدید به کار گرفته می‌شوند. در این نوع جراحی‌ها پزشک با ایجاد برش‌های مختلف، وریدهای آسیب‌دیده را خارج می‌کند.

جراحی واریس طنابی

عمل واریس پا به زبان ساده، خارج کردن رگ‌های واریسی است. پزشک متخصص برای درمان واریس معمولاً دو یا چند برش بر روی پوست در نزدیکی سطح رگ‌های واریس ایجاد می­‌کند و رگ واریسی را از راه این برش خارج می‌­سازد. جراحی واریس روش قدمت دار در درمان واریس شدید است.

توصیه دکتر اقدسی در مورد بهترین روش درمان واریس

Clarivein یکی از جدیدترین روش‌های درمان واریس

روش تلفیقی Clarivein استفاده از فیبر نازکی است که داخل رگ قرار گرفته و با دور تند می‌چرخد و با چرخش سریع جداره رگ را به‌صورت مکانیکی از درون تخریب می‌کند و در حین چرخش محلول اسکلروتراپی را نیز به داخل رگ تزریق کرده که باعث تخریب شیمیایی بیشتر می‌شود. یعنی به‌صورت تلفیقی از روش فیزیکی و شیمیایی عمل می‌کند.

روش تلفیقی clarivein برای درمان واریس طنابی

درمان درون‌رگی با لیزر EVLA و یا رادیو فرکانسی RF

در این دو روش با استفاده از امواج رادیویی و یا لیزر که توسط فیبر ظریفی به داخل رگ هدایت شده در فضای داخلی رگ انرژی حرارتی بالایی به وجود می‌آید. گرمای بالا باعث سوختن و مسدود شدن رگ می‌شود.

درمان لیزری و رادیو فركوونسی واریس پا که از روش‌های اندووسکولار محسوب می‌شوند نیازی به ایجاد برش‌های عمیق نداشته و به علت دوره نقاهت کوتاه‌مدت و عدم استفاده از بیهوشی از بهترین روش‌های درمانی واریس شناخته می‌شوند.

واریس پشت ساق پا قبل از درمان خانم 50 ساله
عکس بعد از درمان واریس پشت ساق پا

فیلم درمان واریس با رادیوفرکوونسی RF

اگر در ارتباط با نحوه درمان واریس با لیزر کنجکاو هستید و یا نگرانی‌هایی دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر نحوه انجام این نوع عمل‌ها توسط دکتر مهرداد اقدسی را مشاهده کنید.

لیزر بهتر است یا آر اف – جراحی یا تزریق ؟

هر روش درمانی در مورد خاص خودش بهترین روش است مثل اینکه بگوییم برای جابه‌جا شدن انسان، پیاده‌روی بهتر است دوچرخه یا هواپیما ؟

بهترین روش درمان روش تلفیقی از همه روش‌ها است.

به‌عکس زیر دقت کنید :

درمان با چهار روش تلفیقی
  1. رگ با قطر کم و پایه کوتاه که با فیبر لیزر درمان می‌شود.
  2. فیبر RF برای درمان رگ ریشه‌ای بزرگ
  3. محل مشخص شده برای تزریق یا اسکلروتراپی
  4. محل مشخص شده برای جراحی ریز یا فلبکتومی

Sonovein جدیدترین روش درمان واریس پا

روش sonovein یا اکوتراپی رگ واریسی روشی است که امواج اولتراساند به روشی بسیار دقیق رگ را هدف قرار داده و با ایجاد حرارت آن را از بین می‌برد.

این درمان از خارج بدن و از طریق پوست انجام می‌گیرد به این معنی که فیبر یا کاتتری وارد رگ نمی‌شود. زمان درمان ۱۰ دقیقه و بدون برش و سوزن انجام می‌گیرد. این دستگاه حتی نیاز به محیط استریل ندارد. هزینه این درمان چندین برابر درمان‌های معمول مانند لیزر است.

روش درمانی sonovein برای درمان واریس در لندن و در کلینیک دکتر ویتلی انجام می‌پذیرد و هزینه درمان در سال 2022 میلادی معادل 2-3 هزار پوند می‌باشد.

درمان واریس عنکبوتی (واریس‌های ریز)

در ادامه مبحث درمان واریس پا، قصد داریم به روش‌های درمانی مربوط به انواع خفیف این نوع اختلالات بپردازیم. واریس‌هایی که گستردگی و پیشرفت زیادی نداشته‌اند، به‌عنوان واریس تارعنکبوتی شناخته می‌شوند. در چنین واریس‌هایی با نگاه به پوست می‌توانید مویرگ‌هایی به رنگ قرمز یا بنفش را مشاهده کنید. این نوع واریس‌ها بیشتر در پاها ظاهر می‌شوند. بااین‌حال می‌توانند مناطق دیگری از بدن مانند صورت، قفسه سینه، کمر و… را نیز درگیر نمایند.

درمان واریس عنکبوتی با لیزر

در درمان مویرگ‌های پا یا همان درمان واریس تارعنکبوتی می‌توان از لیزر بهره برد. لیزر سطحی از روش‌های درمانی است که به درمان واریس قرمز که ریز و پراکنده است کمک می‌کند. در چنین روشی پزشک بدون استفاده از سوزن، با به‌کارگیری لیزر و تاباندن آن بر نواحی که واریس تارعنکبوتی دارد، رگ‌ها را کوچک و در نهایت مسدود خواهد کرد. مدت‌زمان لازم برای اثربخشی کامل این درمان‌ها 2 الی 3 جلسه بوده که با فاصله‌های 6 تا 8 هفته‌ای به انجام می‌رسد. برای درمان رگ‌های قرمز روی ران و ساق شکم سینه و صورت نیز از این راهکار استفاده می‌شود.

اسکلروتراپی مویرگ‌های عنکبوتی

در درمان واریس‌های سطحی پا یا درمان رگ‌های عنکبوتی، می‌توان از تزریق محلول اسکلروزان استفاده کرد. به این روش اسکلروتراپی نیز می‌گویند. در اثر تزریق مایع با فوم اسکلروتراپی به درون رگ‌ها، وریدها به‌مرورزمان کوچک شده و اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند. البته این درمان فوراً اثر نمی‌کند و نیاز به زمان خواهد داشت. تعداد جلسات لازم برای دستیابی به درمان قطعی واریس پا از طریق این روش 2 الی 4 جلسه خواهد بود. فواصل انجام جلسات حدود  6 هفته است.

لیزر واریس و اسکلروتراپی درمان‌های متداول واریس هستند. بسیاری از بیماران می‌خواهند بدانند بر چه اساسی این روش‌ها توصیه می‌شوند.

برای درمان واریس پا لیزر بهتر است یا اسکلروتراپی؟

درمان زخم واریس پا

در مبحث درمان واریس پا سؤالاتی در ارتباط با زخم‌‌های واریسی و درمان آن‌ها مطرح است. زخم واریس پا می‌تواند پس از یک آسیب جزئی در پاها به وجود آیند. این اتفاق زمانی بروز پیدا می‌کند که ورید‌های ناحیه پا دائماً فشار بالایی را تحمل کرده‌اند. چنین زخم‌هایی با درمان ریشه‌ای واریس طی 3 الی 4 هفته بهبود می‌یابند. درمان‌های زخم واریس پا عبارت‌اند از:

  • تمیزکردن زخم و پانسمان
  • استفاده از کمپرشن همانند باندها و جوراب‌های مخصوص برای بهبود جریان خون
  • در صورت وجود عفونت، به‌کارگیری آنتی‌بیوتیک‌ها
  • درمان ریشه‌ای واریس با لیزر یا رادیوفرکوونسی

تأثیر مثبت استفاده از روش‌های پیشگیری از ابتلا به زخم‌های واریسی نیز توسط محققان تأیید شده است. برخی از این راهکارها عبارت‌اند از:

زخم واریسی

عكس واريس قبل و بعد همراه شرح حال

بعد از درمان درون‌رگی واریس چه مشکلاتی برطرف می‌شود؟

این سؤال محمد ۴۳ ساله قبل از درمان بود. محمد از خستگی و تورم عصرگاهی در ساق پا شاکی بود. گاهی وقت‌ها شب‌هنگام درد شدید ناگهانی ساق را هم ابراز می‌کرد.

این عکس پای محمد قبل از درمان است:

محمد یکی از بیماران رگ واریسی

از نظر ظاهری برجستگی‌ها از بین می‌رود و تغییر رنگ اطراف مچ کمتر می‌شود و در صورت تمایل بعداً با لیزر سطحی و تزریق می‌توان پا را زیباتر کرد.

درخواست محمد فقط درمان بیماری بود و موضوع زیبا شدن برایش مهم نبود لذا در یک جلسه روش تلفیقی درمان انجام شد و این عکس دوهفته بعد پای محمد است:

نتیجه درمان واریس محمد توسط دکتر اقدسی

زن جوان نگران عود پس از درمان است

نتیجه درمان واریس طنابی خانم 33 ساله بعد از درمان اولیه که با تلفیقی از لیزر - فلبکتومی لیزری و اسکلروتراپی انجام شد.

تصویر فوق، یک ماه بعد از درمان اولیه است که با تلفیقی از لیزر – فلبکتومی لیزری و اسکلروتراپی انجام شد و بیمار برای چک و روتوش نهایی مراجعه کرده است.

دو ماه بعد پیامکی به مشاور خود فرستادند:

“از اینکه دیگه اونا تو پام نیستن خیلی، خیلی راحتم ولی می‌ترسم دوباره برگردن.”

جواب پیامک بیمار: واریس شما خوب شد نگران نباشید نکات پیشگیرانه را که در مورد آنها با شما صحبت شده رعایت کنید.

رگ‌های عنکبوتی من به چه روشی درمان می‌شود و چند جلسه کار دارد؟

عروق عنکبوتی پشت پاهای خانم 44 ساله

وقتی ایشان در مورد روش درمان و تعداد جلسات سؤال کردند، پاسخ دکتر مهرداد اقدسی به شرح زیر بود:

در مورد شما دو جلسه کار تلفیقی تزریق و لیزر سطحی به فاصله ۶ هفته نتیجه خوبی خواهد داشت

بعد از یک جلسه درمان رگ های عنکبوتی پشت پا

عکس فوق، ۶ هفته بعد یعنی پس از یک جلسه است و بیمار برای انجام جلسه دوم مراجعه کرده و از نتیجه بسیار راضی بود لذا جلسه دوم کار زیبایی برای ایشان نیاز نبود. توصیه شد سالیانه یک جلسه مراجعه داشته باشد.

البته بعضی از بیماران مایل هستند کار بیشتری انجام شود و در این حد راضی نیستند. در صورت درخواست بیمار انجام جلسه تلفیقی دوم پاهای بیمار به‌مراتب زیباتر می‌شد.

من قصد ازدواج دارم آیا این قلمبه‌ها برطرف خواهند شد؟

بیمار با این رگ‌ها در تیرماه ۱۴۰۰ مراجعه کرده بود و بسیار نگران از اینکه چون رگ‌ها خیلی برجسته هستند و حتی ازروی شلوار هم دیده می‌شوند و به همین دلیل ازدواج خود را به تأخیر انداخته بود.

بیمار بعد از دوماه درمان
بیمار دوماه بعد از درمان

آیا قبل از هرگونه جراحی باید واریس را درمان کرد؟

آقا حجت جوان ۳۸ ساله‌ای است که وزن بالایی دارد. باوجوداینکه سن بیمار بالا نیست، واریس پیشرفته باعث بروز سیاهی و کبودی در ناحیه مچ پا شده است. بعلاوه بیمار جوان ما، تصمیم داشته که برای عمل اسلیو معده اقدام کند در مشاوره پیش از عمل، پزشک جراح بررسی عروق پا را در خواست می‌دهد و دکتر اقدسی در بررسی سونوگرافی کالر داپلر، وجود واریس عمقی پیشرفته را تأیید و نسبت به درمان اقدام صورت می‌گیرد. نتیجه درمان را در تصویر ملاحظه می‌کنید:

درمان واریس پا

درمان خانگی واریس

امروزه اکثر مردم متوجه نقش تغذیه در پیشگیری، بهبود و درمان بیماری‌ها شده‌اند. درمان خانگی واریس جایگاه ویژه‌ای در کنترل علائم بیماری دارد. در کنار روش‌های مدرن درمان واریس طب سنتی راهکارهای زیادی را در جهت درمان واریس ارائه می‌دهد.

  • سرکه سیب: ترکیب اصلی موجود در سرکه سیب اسید استیک است. این سرکه مواد مغذی دیگری مانند ویتامین B و C نیز دارد. به همین ترتیب گردش خون را بهبود می‌بخشد و استفاده از آن به‌عنوان درمانی برای واریس معرفی می‌شود. قرار دهی پد آغشته به سرکه سیب بر روی رگ‌های متورم، نوشیدن آن و یا مصرف قرص‌هایی که از این ماده در ساخت آن‌‌ها استفاده شده است، گاهی به‌عنوان دارویی برای تسکین درد و تورم وریدهای واریسی توصیه می‌شوند.
  • زنجبیل: توده‌ای شکل شدن عروق و سختی رگ‌های واریسی به فیبرین نسبت داده می‌شود. به همین ترتیب، ازبین‌بردن توده فیبرین می‌تواند به بهبود وضعیت افراد مبتلا به وریدهای واریسی کمک کند. مصرف زنجبیل با حل کردن فیبرینی که در رگ‌های خونی تجمع یافته، موجب هدایت صحیح خون خواهد شد.
  • لیمو: لیمو منبعی غنی از ویتامین C است و می‌تواند نوسانات فشارخون را کنترل کند. به همین ترتیب از آن در طب سنتی در درمان واریس استفاده می‌کنند. ابتدا از 10 تا 12 حبه سیر، خمیر تهیه کنید. آب 2 تا 3 لیمو را گرفته و 4 قاشق چایخوری روغن زیتون به آن اضافه نمایید. ترکیب به‌دست‌آمده را با خمیر سیر مخلوط کرده و یک شب صبر کنید. دو بار در روز و به مدت دو ماه، وریدهای واریسی را با این خمیر ماساژ دهید.
  • فلفل: فلفل قرمز به‌عنوان معجزه‌ای برای واریس در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا غنی از ویتامین C و بیو فلاونوئیدها است و مصرف آن باعث افزایش گردش خون، تسکین درد و تورم رگ‌ها خواهد شد.
  • دانه شاه بلوط: دانه‌های شاه بلوط دارای خواص ضدالتهابی و ضد تورم هستند و می‌توانند تورم رگ‌های واریسی را کاهش دهند.
درمان خانگی واریس

نقش ورزش در درمان واریس

یکی دیگر از پیشنهادهای طب سنتی در درمان واریس، ورزش است. اگر رگ‌های واریسی دارید، باید بدانید که ورزش نمی‌تواند آن‌ها را درمان کند؛ اما برخی عوارض واریس و ناشی از این اختلال را کاهش می‌دهد. همچنین، احتمال پیشرفت این بیماری را نیز می‌کاهد.

  • پیاده‌روی: پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین انواع ورزش‌ها است. برای انجام آن احتیاج به وسایل خاصی ندارید. آمارها نشان می‌دهند که 30 الی 45 دقیقه پیاده‌روی روزانه، تأثیر به سزایی بر سلامتی دارد. هنگام راه‌رفتن، ماهیچه‌ها به افزایش فشار در تمامی رگ‌های پا کمک می‌کنند و هدایت خون را بهبود می‌بخشند.
  • دوچرخه‌سواری: دوچرخه‌سواری نمایید یا از دوچرخه ثابت در باشگاه استفاده کنید. حتی اگر به باشگاه دسترسی ندارید دراز بکشید و با پاهای خود به‌صورت فرضی پدال بزنید. این کار سبب انقباض عضلات در پا خواهد شد. بدین ترتیب، رگ‌های پا تحت‌فشار قرار می‌گیرند و خون به قسمت‌های پایینی پا برنمی‌گردد.
  • شناکردن: از دیگر راهکارهای طب سنتی در درمان واریس، شناکردن است؛ زیرا در هنگام شنا حرکت پاها نه‌تنها شما را در آب به سمت جلو هل می‌دهد، بلکه انقباض عضلات مانع از بازگشت خون نیز می‌شوند. وقتی شنا می‌کنید، گاهی اوقات پاهای شما بالاتر از سطح قلب قرار می‌گیرد. این امر، جریان خون را در رگ‌های پا افزایش می‌دهد. روش 30 ثانیه شناکردن و 30 ثانیه استراحت، یکی از بهترین راهکارها است.
  • لیفت پا: تمرین دیگری است که می‌توانید در خانه هنگام تماشای تلویزیون به انجام آن بپردازید و نیازی به تجهیزات ندارد، لیفت پا است. برای انجام این حرکت، ابتدا چهار دست‌وپا شوید و سپس یک پا را بالا بیاورید و آن را به سمت بیرون بکشید. حال یک‌شکل L ایجاد کنید. چند ثانیه در این وضع باقی بمانید. اکنون پای خود را پایین بیاورید و دوباره حرکت را تکرار کنید. این تکنیک را 10 بار با هر پا انجام دهید. سپس استراحت کنید و یک دور دیگر لیفت را انجام دهید.
  • رول مچ پا: اگر باید مدت طولانی بنشینید، جای نگرانی نیست. هنوز می‌توانید تمریناتی انجام دهید که به گردش خون شما کمک می‌کنند. ابتدا پاشنه‌های خود را روی زمین نگه دارید، اما بقیه قسمت‌ها پای خود را بلند کنید. سپس پاهای خود را به مدت 15 ثانیه در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. حال استراحت کرده و یک دور دیگر این کار را انجام دهید.

برای مشاهده ویدیوهای ورزش مناسب برای واریس و انجام دقیق این تمرینات به مقاله مرتبط مراجعه کنید. ورزش علاوه بر حفظ سلامت کلی شما به پیشگیری از واریس کمک کرده و علائم آزار دهنده این بیماری را کم می‌کند.

ورزش برای درمان واریس

زالو درمانی و نقش آن در درمان واریس

زالو‌درمانی یک روش طب سنتی در درمان واریس است. علائم واریس در اکثر بیمارانی که این روش را در پیش می‌گیرند، تسکین می‌یابند. زالوها روی اندام تحتانی قرار میگیرند و خون تجمع یافته در وریدهای متسع را می‌مکند. زالو به مدت 20 الی 40 دقیقه روی وریدها قرار میگیرد. نیش زالوها دارای خاصیت بی‌حس‌کنندگی است. بنابراین دردی احساس نمیشود. بزاق این موجودات اثر رقیق‌کنندگی دارد و سبب بهبود گردش خون خواهد شد.

زالو درمانی و نقش آن در درمان واریس

هزینه درمان واریس پا

هزینه درمان واریس بستگی به روش درمانی دارد که پزشک آن را به شما پیشنهاد می‌دهد. همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد درمان جدید واریس پا همانند به‌کارگیری چسب، به‌صرف هزینه‌های بالاتری نیاز دارد. شما می‌توانید در مرکز درمان واریس در تهران با نظارت دکتر اقدسی از درمان واریس با بیمه تکمیلی بهره‌مند شوید.

کلینیک دکتر اقدسی معتمد بیمه‌های تکمیلی بوده و اکثر این بیمه‌ها برای درمان واریس پا طرف قرارداد کلینیک هستند.

بیمه‌های طرف قرارداد کلینیک واریس دکتر اقدسی

نتیجه درمان واریس دائمی است؟

درمان اصولی واریس یعنی مسدودکردن ریشه‌ی بیماری و برطرف‌کردن برجستگی‌های سطحی آن.

روش‌های مختلف درمان واریس از طرق مختلف این عمل را انجام می‌دهند مثلاً در جراحی واریس تنه اصلی رگ بیمار با برش‌های نسبتاً عمیق از بدن خارج می‌شود. یا در لیزر درون‌رگی فیبر لیزر از داخل واریس عمل کرده و آن را می‌سوزاند .

واریس درمان می‌شود و این رگ دوباره برنمی‌گردد ولی فردی که مستعد واریس است باید پیشگیری کند وگرنه واریس دیگری رشد خواهد کرد.

واریس پیشرفته دو ریشه ای در حال درمان

سؤالات شایع بیماران

بهترین روش درمان واریس کدام است؟

درمان درون‌رگی واریس شامل لیزر و آراف راحت‌ترین، کم عارضه‌ترین و مرسوم‌ترین روش درمان واریس هستند. نیاز به بستری ندارد فردای روز عمل بیمار می‌تواند سر کارش برود و نتیجه بهتری دارد.

اگر واریس طنابی درمان نشود چه مشکلی پیش می‌آید؟

به‌غیراز سنگینی پا و تغییر رنگ اطراف مچ سه عارضه مهم در درازمدت بیماران مبتلا به واریس طنابی را تهدید می‌کند.

  1.  زخم اطراف قوزک
  2.  خونریزی جهنده از مویرگ‌های اطراف مچ
  3.  لخته شدن خون داخل واریس

لطفاً برای مشاهده فيلم اينجا کلیک کنید.

در زمان پریود امکان درمان واریس پا وجود دارد؟

کلیه درمان‌های واریس پا در دوران عادت ماهیانه قابل انجام هستند و منعی برای آنها نیست. یعنی اگر مسافر هستید یا به هر دلیلی امکان مراجعه در تاریخ دیگری ندارید مشکلی برای درمان نخواهید داشت. از نظر بهداشتی توصیه کلی ما این است که بعدازاین زمان مراجعه فرمایید.

درمان واریس پا در بارداری و شیردهی مجاز است؟

در بارداری بهتر است درمان واریس انجام نشود مگر ضروری و به تجویز پزشک باشد. در دوران شیردهی درمان‌های واریس قابل انجام هستند. در مورد تزریق یا اسکلروتراپی در شیردهی مطالعات علمی اثر بدی برای نوزاد نشان نداده است ولی بااین‌وجود احتیاطاً بهتر است تزریق به بعد از شیردهی موکول شود.

درمان واریس پا درد دارد؟

درد با بی‌حسی موضعی کنترل می‌شود و نیازی به بیهوشی نیست. در مورد تزریق مویرگ‌های عنکبوتی بی‌حسی با پمادهای بی‌حس‌کننده مانند زایلاپی که یک ساعت قبل از تزریق روی پوست مالیده می‌شود و در مورد لیزر واریس تزریق سرم بی‌حسی در اطراف رگ واریسی درمان بدون دردی ایجاد خواهد کرد.

برای درمان واریس قرص آسپرین بخوریم؟

قرص آسپرین داروی مسکن درد، ضدالتهاب و ضد لخته پلاکتی است. از اثرات دیگر این دارو کاهش بروز سرطان کولون نیز گزارش شده است. هر دارویی جایگاه مصرف خاص و عوارض مربوط به خود را دارد مثلاً یکی از عوارض شناخته شده آسپرین خونریزی گوارشی است. باتوجه‌به فواید و عوارض می‌توان گفت که آسپرین داروی خوبی برای درمان واریس نیست.

وقتی که رگ‌ها تزریق یا لیزر می‌شوند چه جایگزینی دارند؟

رگ‌هایی که محو می‌شوند جزو رگ‌های اصلی پا نیستند برداشتن آنها زیانی ندارد و هیچ‌گونه صدمه‌ای ایجاد نمی‌شود. در مورد رگ‌های برجسته واریسی وقتی درمان می‌شوند جریان خون پا بهتر شده و پاها سبک‌تر می‌شوند. در مورد رگ‌های عنکبوتی این رگ‌ها در واقع مویرگ‌های گشاد شده‌اند و تأثیری در جریان پا نداشتت و وقتی درمان می‌شوند علائمی مانند سوزش اطراف رگ نیز برطرف می‌شود.

آیا ماساژ باعث بهبود واریس می‌شود؟

ماساژ تأثیری بر بهبود واریس ندارد و باعث ایجاد واریس هم نمی‌شود. ماساژ در مویرگ‌های عنکبوتی ضرری ندارد ولی فرد مبتلا به واریس طنابی بهتر است ماساژ عمیق نگیرد چون ممکن است دچار لخته خون و آمبولی گردد. درصورتی که قصد ماساژ واریس برای کاهش علائم این بیماری را دارید این امر حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود.

ارزان‌ترین روش درمان واریس کدام است؟

ارزان‌ترین روش درمان واریس طنابی اسکلروتراپی است تزریق وسیع رگ‌های برجسته می‌تواند در تعدادی از بیماران رگ‌ها را برطرف کند ولی عود بیماری در این روش زیاد است و به علت حجم بالای محلول تزریقی احتمال واکنش‌های ناخواسته هم وجود دارد. در کشور هند این روش متداول است.

خونریزی جهنده از واریس!؟

یکی از عوارض مهم و خطرناک واریس خونریزی است. واریس مزمن باعث بالارفتن فشار وریدی اطراف مچ پا شده و حتی بدون ایجاد زخم و فقط با خاریدن پوست در ناحیه مبتلا خونریزی جهنده و شدید ایجاد می‌شود.

چه فصلی مناسب‌ترین زمان درمان واریس است؟

معمولاً بعد از درمان واریس مویرگی و طنابی به بیمار توصیه می‌شود برای مدتی از جوراب واریس استفاده کند. ادامه موضوع را در کلیپ زیر ببینید …

حرف آخر

هما‌ن‌طور که با مطالعه این مطلب متوجه شده‌اید، روش‌های مختلفی برای درمان واریس پا به وجود آمده است که در سراسر دنیا از آن‌ها استفاده می‌شود. روش درمان واریس‌های پا بهتر است با مشورت دکتر درمان واریس انتخاب شوند تا از گسترش و دردهای ناشی از این اختلالات کاسته شود. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله شما را در دستیابی به پاسخ سؤال واریس پا چگونه درمان می‌شود یاری کرده باشیم.

منبع : webmd

ممکن است شما دوست داشته باشید
52 نظرات
  1. serveh ziaii می گوید

    خانمی 30ساله هستم. 5-6 ماهه پاهام رگهای قرمز کوچیکی که تو بعضی قسمتای اطراف زانو و ران و ساق مجتمع شدن درآورده. که رگهای پشت ساقم تیره تر و متمایل به آبی هستن.
    به محض 5 دقیقه سرپاوایسادن ، پام وحشتناک درد میکنه. باید زود زود بشینم. یه بار زالو گرفتم.برای سرکارم جوراب واریس می پوشم.
    برای درمان باید چیکار کنم؟ خیلی عذاب میکشم هم از دردش و هم ظاهرش. راستش از این عمل هام میترسم شنیدم خیلی درد داره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام و روزتون بخیر
      استفاده از جوراب واریس خوب است اما فقط به کاهش درد کمک می کند و تاثیری بر ظاهر پایتان ندارد. روشهای درمانی رگهای عنکبوتی درد زیاد و غیر قابل تحملی نیست و دلیلی برای نگرانی نخواهد بود. زالو درمانی تاثیر معکوس روی زیبایی پایتان خواهد داشت. از آنجاییکه درد در پا دارید بهتر است برای تعیین نوع جوراب مناسب و نیز مشاوره برای اطلاع از وضعیت عروق پا به پزشک مراجعه کنید. می توانید از شعبه مدائن برای روزهای یکشنبه ۰۲۱۶۶۴۶۵۳۵۵و یا از کلینیک فرمانیه ( کلینیک درمان واریس ) ۲۲۸۱۹۲۷۶ وقت مشاوره بگیرید

  2. مژده صفری می گوید

    به تازگی در ساق پای من رگ های سبز و همچنین عنکبوتی ظاهر شده و با توجه به اینکه ابتدای این بیماری است . میخواهم برای درمان ان اقدام کنم, لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام و روز بخیر. لطفا عکس از ساق پایتان به سایت به صورت فایل پیوست در قسمت از دکتر بپرسید ، یا در واتس اپ به شماره 09351802288 (با ذکر نام ) ارسال بفرمایید تا به صورت انلاین ویزیت و برای اقدام به درمان راهنمایی شوید

  3. احمد خدایی می گوید

    بهترین شیوه درمان واریس برای من چیست
    و هزینه آن چقدر است
    پای چپ آقا ۲۷ ساله

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بهترین روش با توجه به نوع رگ مشخص می شود لطفا عکس از ظاهر پا ارسال کنید

  4. احمدی می گوید

    لطفا در مورد روش میکرو فلبکتومی توضیح دهید

  5. اقدس عابدینی می گوید

    سلام خانمي هستم 36 ساله، شغل من آرايشگري است و مبتلا به واريس شده‌ام. براي درمان آيا به جز روش جراحي روش بدون عارضه و راحت‌تري هم هست؟ لطفا راهنمايي كنيد.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بله در حال حاضر روشهای راحت بدون دوره نقاهت برای درمان وجود دارد که بسته به معاینه و انجام سونوگرافی داپلر به شما توصیه خواهند شد به عنوان مثال روش لیزر واریس یا حذف رگها با امواج رادیو فرکوونسی را می توان نام برد. این روشها بدون بیهوشی به صورت سرپایی در کمتر از یکساعت در کلینیک انجام می شود و شما از فردای روز درمان می توانید سرکارتان حاضر شوید و محدودیتی ایجاد نمیکند. برای راهنمایی و مشاوره بیشتر لطفا در واتس اپ این شماره اقدام فرمایید 09351802288

  6. محمد رضا می گوید

    با سلام و احترام
    آقای دکتر
    من چندین سال است که گرفتار واریس شدید پا هستم متاسفانه تا کنون برای درمان آن اقدامی ننموده ام .البته باید عرض کنم من هیچ گونه دردی در پاهایم حس نمیکنم ولی به طور خیلی محسوس پاهایم ورم دارد.تقاضای من از جنابعالی مشاهده عکسها و مشخص نمودن نوع درمان پیشنهادی و هزینه آن میباشد.پیشاپیش از حسن توجه شما کمال تشکر را مینمایم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام- پای شما واریس طنابی و ریشه دار دارد . درمان پیشنهادی به شما روش درون رگی رادیوفرکانسی است .هزینه براساس بیمه مشخص می شود و شماره تماس شما به پذیرش برای اعلام هزینه منتقل شد

  7. مریم احمدی می گوید

    سلام و عرض ادب بنده پام جراحی استیریپنگ کردم سه شب پیش با درد شدید از خواب بیدار شدم فکر میکردم عقرب پام نیش زده چون سوزش همراه با درد بود پام نمیتونستم از شدت درد تکان بدم روز بعد بهتر شد ولی با ایستادن و راه رفتن درد شدید میشد واحساس میکردم چیزی داره تو پام راه می ره درد از پشت ساق پام از پایین تا زانوی پام کمی سوزش مثل گاز گرفتن مورچه احساس میکنم میخواستم بدونم نظرتون در رابطه با پای بنده لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بمرور برطرف می شود . بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید

  8. محسن می گوید

    سلام آقای دکتر.میخواستم بدونم صافی کف پا تویه زودتر ب وجود اومدن واریس و رگ های عنکبوتی تاثیر داره؟!شغلمم آرایشگریه ک مدام سر پا ایستادم.
    چند راه کار وجود داره برایه پیشگیری از واریس؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      کف پای صاف می تواند موثر باشد چون فشار بیشتری به ساق پا وارد می شود. کفی مناسب سفارش دهید و در دمپایی یا کفش محل کارتان کفی مناسب بگدارید که فشار کمتری را متحمل شوید. در ضمن نرمشهایی مثل ایستادن روی پنجه و بعد پاشنه پا- خم و راست کردن پاها از ناحیه مچ در حالت نشسته را انجام دهید. پیشگیری از یبوست – حفظ و زن متعادل برای شما مناسب است . می توانید در روز های پر کار ، از جوراب واریس کلاس یک زیر زانو هم استفاده کنید

  9. کیمیا می گوید

    سلام . چندین سال پیش درد مبهم که با ایستادن و نشستن شروع می شد با دفع ..‌ و ی گرفتگی و درد شدید که شبها وقتی خواب بودم سراغ می اومد و چندبار از شدت درد بیهوش شدم . درد در زمان پریودی . تشخیص اندومتریوز و فیبرم و ادنومیوزیس و چسبندگی در من دادند . ولی وقتی از درد مبهمی که تو خواب میگیره دکترها کاملا حیرت می کردند . من همیشه درد و احساس گرفتگی تو ماهیچه های پام دارم 😭 جراحی کردم لاپاروسکوپی شدم و خانم دکتر حقگو بعد از جراحی گفتند که احتقان شدید کف لگن داشتم که هر رگ به قطر انگشتان دست شون بود . الان دو ماه میگذره و بشدت کمر درد و پا درد دارم کمر به پایین من و دیونه کردم . چه کنم آقای دکتر . آیا عوارض بستن رگها کمر درد هستش و همچنین هنگام چهار زانو نشستن بغل رون پام یا همون قلفک پام بشدت درد میکنه …. راهنمایی م بفرمائید. متاسفانه دکترم هیچ توضیحی برای این کمردرد و پام نداره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      احتمال واريس لگن مطرح است ،بايد بررسي شويد
      واريس لگن ميتواند درد لگن و حتي پاها ايجاد كند
      كه اين درد با نشستن و ايستادن طولاني مدت تشديد ميشود
      با كليه مدارك پزشكي حضوري مراجعه نمايید برای تعیین وقت با شماره 02122819276-7 تماس بگیرید

  10. محمد می گوید

    سلام آقای دکتر 31 سالم هست و مدت زیادی هست هفته ای سه بار تقریبا والیبال بازی میکنم چند روزی هست کناره های ساق پای راست و داخل ماهیچه درد میگیره موقع بازی کردن حتی هنگام نشستن در دستشویی درد میگیره، مشکل از کجاست با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      علل بروز درد خیلی متفاوت است در صورت تدام با متخصص روماتولوژی مشورت کنید

  11. علی می گوید

    سلام بنده واریس در پایین تر از مچ هر دو پا دارم که رگ های ریز مبتلا شده و بنفش رنگ شده است.پایین از مچ پا در هر دو طرف هر پا…اگه با لیزر درمان شود تا چه مدت بیماری بازگشت نمی کند ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      زير مچ بخوبي درمان قطعي نميشود و بازگشت دارد

      1. معصومه ابراهیمی می گوید

        سلام آقای دکتری ..خداقوت ….خانمی هستم 45ساله .شغلم فرهنگی هستم …چندسال واریس دارم .البته هرچندمدت یکبار رگها ظاهر میشوند .ولی الان مدت یکماه هست .درد شدیدی دارم .دائم جوراب واریس دارن .ولی به محض درآوردن جوراب دردم بیشتر میشه ‌حتی برای نشستن وبلند شدن مشکل دارم …امکان داره برای بفرمایید .چه راه حلی را پیشنهاد میفرمایید .؟

  12. سجاد می گوید

    با سلام:
    آقایی 46 ساله و 26 سال سابقه واریس پا و همین اندازه سابقه پوشیدن جوراب واریس. درخواست درمان واریس پا دارم. ساکن شهرستان هستم. لطفا :
    1- مدت زمان درمان 2- هزینه درمان را اعلام فرمایید. ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام با توجه به عکس، واریس شما از نوع عمقی و ریشه دار است که برای پیشگیری از عوارض احتمالی بهتر است درمان شود .

      درمان با تلفیق روش لیزر درون رگی و فلبکتومی یا اسکلروتراپی برای شما انجام خواهد شد . نیاز به بیهوشی ندارد و شما می توانید از فردای روز درمان سر کار بروید .

      مدت زمان انجام درمان 45 دقیقه است و روز بعد درمان چک بعد درمان در مطب انجم می شود تا با خیال آسوده به شهر خود برگردید . (چون از شهرستان می اید در نظر داشته باشید که دو روز متوالی تهران باشید ). تلفن شما به واحد پذیرش جهت اعلام هزینه و بقیه مقدمات اعلام شد

  13. فاطمه دارابی می گوید

    باسلام و خسته نباشید
    بنده ۲۰ سال سن دارم ۳ ماهه مشغول به کارهستم تحرک کافی داشته اما اخیرا متوجه رگ هایی پشت پای خود و روی ران پا شده ام
    خیلی نگران و ناراحتم لطفا راهنماییم کنید
    باتشکر از پیگیری و حمایت شما

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام . داشتن وزن متعادل- ورزش و تحرک کافی- خوردن میوه و سبزی به اندازه کافی و مایعات می تواند برای شما مناسب باشد . این رگها بیشتر جنبه زیبایی دارند و اگر از نظر ظاهری مشکل ایجاد کردند قابل برطرف شدن با لیزر سطحی یا اسکلروتراپی بسته به قطر رگ هستند

  14. سمیه می گوید

    با سلام اقای دکتر من خانم هستم شغلم نشسته هست. ۳۵ سالمه‌ . و تا حالا سابقه زایمان هم نداشتم. رو ناحیه بالایی و خارجی ران ها رگ های ریزی زیادی میبینم. در سایر قسمت ها نمیبینم.من چه جوراب واریسی استفاده کنم ‌ . ایا جورابی استفاده کنم که هم ساق پا را بگیرد و هم روی رگ های روی ران را؟ میشه راهنمایی بفرمایین. و چه مدت بپوشم که خوب شه. ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      تحرك كافي كنترل وزن تغذيه سالم كنترل يبوست احتمالي برای شما توصیه می شود

      جوراب روي اين رگهاي ريز تاثير چنداني ندارد

  15. احد می گوید

    با سلام میخواستم ببینم ایا واریس در عکسهایی که برای شما ارسال کردم برای همیشه قابل درمان است واین چه نوع واریس است

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      با توجه به عکس ارسالی به نظر می رسد واریس طنابی مبتلا شدید . قابل برطرف شدن با روش لیزر درون رگی وفلبکتومی است ظاهر پا خیلی بهتر می شود و از عوارض واریس با این روش درمانی پیشگیری می شود . درد و سنگینی پا ناشی از واریس برطرف می شود.لازم است پس از درمان رعايت هاي پيشگيرانه مانند كنترل وزن
      كنترل يبوست احتمال
      ورزش هوازي مرتب و … رعايت كنيد قرار نيست بيماريها در فرديكه دقت و كنترل لازم را دارد. مجددا پيدا شوند.

  16. مهرداد بلالی می گوید

    سلام و عرض ادب
    جناب دکتر اول از همه ممنونم بابت لطفتون
    خدمتتون عرض کنم مقداری مه کم بیشتر زیر پا(هردو) دقیقا پاشنه پا روی زمین قرار میدم درد داره — دوم اینکه واریس مچ پا بیم‌هایت دارم رگ های سیاه که همیشه دور ور مچ پا تورم و درد داره مخصوصا که بعد ورزش که میام صبح دیگه باید ده دقیقه خانم محترم لطف همیشگی منه هر دو مچ پا رو نرمش و بمالند تا درست بشه و اینکه تورم و درد داره–
    ضمنا عکس مچ پا گرفتم هر دو به جهت مشکل استخوانی و جهت خار پاشنه که میگن البته شکر خدا موردی نیست
    فیزیوتراپی هم رفتم ده جلسه تا میرفتم خوب بود و اینکه پاها رو بالا نگه میدانم خوبه عالیه سبک میشه انگار …
    حالا مامان دستور می‌دهد برم آم ار ای
    نمی‌دونم لطف کنید دستور بدین چیکار کنم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      گمان نميكنم مشكل شما واريس باشد
      بد نيست با روماتولوژيست هم مشورت كنيد

      و حضوري مراجعه شود

  17. نیکو می گوید

    با سلام . خانمی ۳۲ ساله هستم که از چند سال پیش مویرگ های عنکبوتی روی پام ظاهر شده و الان خیلی بیشتر شده و به شکل رگ های بنفش پشت ران پا در اومدن و دیگه خیلی نمی تونم سر پا بایستم ، لطفا بفرمایید در دوران شیر دهی از چه روشی می تونم استفاده کنم و یا تا یکسال دیگه چطور بیشتر نشه ؟ با سپاس از شما

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      در زمان ایستادن طولانی جوراب پیشگیری بپوشید. بهتر است ورزش کنید و اگر در دروه بارداری دچار اضافه وزن شده اید ان را کاهش دهید. در ضمن اگر کمتر از شش ماه از زایمان گذشته ممکن است این رگها خود بخود کم شوند. پس از شیردهی می توانید برای اسکلروتراپی مراجعه بفرمایید

  18. مریم نیکزاد می گوید

    رگهاي عنكبوتي دارم نياز داره برطرف شه از نظر زيبايي؟؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      در خصوص جنبه زیبایی ، ضرورت درمان ندارد اگر شما ناراضی باشید و فکر کنید پایتان را متاثر کرده می شود با اسکلروتراپی یا لیزر سطحی برطرف شوند اما انچه در عکس مشخص است خیلی کم است و بهتر است فعلا دستکاری نشود

  19. ایدا مقدم می گوید

    با سلام اسکروتراپی در زمان شیردهی میتوان انجام داد؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بهتر است در زمان شیردهی اسکلروتراپی انجام نشود. و همچنین در چند ماه اول پس از زایمان انتظار می رود مقداری از رگها به مرور محو شوند.

  20. حمیدرضا یاوری می گوید

    سلام. مرد 33 ساله هستم. کارمندم که روزانه حدود 6 ساعت روی صندلی مینشینم. تحرک کافی ندارم. مدت سه ماهه که زیر ناخنهای دستم رنگ بنفش یا کبود هست. روی مچ پاهایم رگ های بنفش کوچکی میبینم. الان بر روی ران پای راستم نیز این رگها دیده می شوند. آیا واریس می باشد یا سرطان خون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      نه واريس است نه سرطان خون

      به پزشك متخصص داخلي شهرتان مراجعه كنيد.

  21. ایلار می گوید

    سلام من مدتی است رگ های بنفش عنکبوتی شکل روی ران پا و پشت زانو درآوردم همراه با سنگینی پا، آیا من جوراب باید بپوشم و چه نوع جوراب واریسي و آیا با پوشیدن جلوی رشد رگ های عنکبوتی گرفته میشه ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام / پوشیدن جورابواریس به رفع خستگی و سنگینی پا در صورت وجود نارسایی وریدی کمک شایانی خواهد کرد اما در پیشگیری از پیشرفت شیکه کویرگی و یا رفع آن نمی تواند تاثیر گذار باشد . برای کاهش شدت خستگی و سنگینی جوراب زیر زانو کلاس یک می توانید استفاده کنید

  22. محمد ش می گوید

    سلام.رگ بالای شقیقه سمت راست اکثر مواقع ورم داره.سر درد هم دارم.چشم راستم هم ضعیف شده

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      برای چشم به چشم پزشک مراجعه بفرمایید و سردرد احتمال دارد بخاطر چشم شما باشد / رگ اهمیتی ندارد

  23. سمیه حسینی می گوید

    با سلام و وقت بخیر
    آقای دکتر با توجه به این تصاویر بهترین درمان چه می باشد ؟
    با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      حساس نباشید این رگها مقاوم به درمان هستند و اساسا در ناحیه کنار مچ در اغلب افراد دیده می شوند نیاز به دستکاری احساس نمی شود و بهتر است به انها توجه نکنید فعالیت بدنی و وزن متعادل به زیادنشدن این رگها کمک می کند. اگر خیلی زیاد شدند و دیگر از نظر زیبایی قابل تحمل نبود روش اسکلروتراپی می تواند برای شما انجام ود . الان نیاز نیست

  24. Masume می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یک هفتست که در شدید در دوتا ساق پا دارم و نزدیک مچ یک پام رگ های عنکبوتی مشاهده کردم 30 سالمه و شاغل هستم میخواستم بدونم علت درد پاهام وایس هست؟ و اینکه لیزر انجام بدم رفع میشه؟ چه کار دیگه میتونم انجام بدم خیلی نگران هستم
    این عکسارو صبح گرفتم و رگ ها کمرنگ شدن شبها خیلی پر رنگ میشه
    ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      درد با این کیفیت به این رگها مرتبط نیست و اساسا این رگها در مچ پای بسیاری از افراد مشاهده می شود .

  25. پارسا صدر می گوید

    با سلام . بنده بعلت سردرد چند روزی دچار مشکل شده بودم و با استفاده از مسکن سعی در بهبود این مشکل بودم ولی از دیروز متوجه متورم شدن رگهای کنا شقیقه هایم گردیدم و کاملا مشهود است . لذا خواهشمند هستم در این خصوص بنده را راهنمایی فرمائید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      پرهیز از استرس به شما توصیه می شود . ریلکس باشید و به این رگها اهمیت ندهید

  26. گودرزی می گوید

    سلام آقای دکتر من مدتی در هر دو ساق پام درد دارم و کمی رگ ها مشخصه البته خانواده مادرم همگی سابقه واریس دارند. من به پزشک خصوصی مراجعه کردم ایشون گفتن سونو بگیر و گرفتم گفتن لخته نیست و وقتی میری سرکار جوراب بپوش همین ولی من هنوزم درد دارم. چکار کنم آقای دکتر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام – لطفا گزارش سونوگرافی و عکس از ظاهر پا در حالت ایستاده به واتس اپ شماره 09365066105 ارسال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.