درمان سریع واریس: چگونه زودتر از شر واریس خلاص شویم؟

واریس، رگ‌های برجسته و متورمی است که معمولاً در پاها دیده می‌شود. این رگ‌ها به دلیل آسیب یا نارسایی دریچه‌های لانه کبوتری ایجاد می‌شوند. واریس خفیف نیازی به درمان ندارد و با تغییرات سبک زندگی کنترل می‌شود. واریس متوسط ​​تا شدید معمولاً به درمان پزشکی نیاز دارد.

درمان سریع واریس، یکی از دغدغه‌های افراد مبتلا به این بیماری است. اکثر افراد دوست دارند که واریس‌شان سریع درمان شود و نتیجه آن را زود ببینند.

در این مقاله، ضمن آشنایی کلی با بیماری واریس، به روش‌های ترکیبی و سریع درمان واریس خواهیم پرداخت.

با تلفيقی از روش‌های چهارگانه دکتر اقدسی معمولاً واريس طنابی در يک جلسه  و در زمان كمتر از يک ساعت برطرف می‌شود.

با ترکيبی از ليزر سطحی و اسکلروتراپی که روش نوينی از درمان واريس مويرگی است می‌توان با يک جلسه حداقل پنجاه‌درصد مویرگ‌ها را رفع نمود.

واریس چیست؟

علت واریس، شل شدن و گشادی سیاه رگ‌ها مخصوصا در قسمت پاینی اندام و پاها است و به دلایل متفاتی بروز می‌کند. در این حالت دریچه‌های وریدی عملکرد صحیح خود را ازدست‌داده و نمی‌توانند به‌درستی خون را به قلب هدایت کنند. این مسئله می‌تواند رگ‌های ظریف را که در حالت عادی قابل‌مشاهده نیستند به رگ‌های واریسی تبدیل کند. این عروق به دو حالت دیده می‌شوند:

  • مویرگ‌های عنکبوتی: رگ‌های ظریفی که در اثر واریس بزر‌گ‌تر و نمایان شده‌اند.
  • واریس طنابی: در این شکل از واریس، عروق برجسته بوده و از سطح پوست بیرون‌زده و قابل‌لمس هستند.

در اغلب موارد رگ‌های واریسی بر روی پاها ظاهر می‌شوند که در این مقاله بیشتر به بررسی آن و روش درمان سریع واریس در این ناحیه خواهیم پرداخت؛ اما به طور کل واریس در قسمت‌های مختلفی از بدن ایجاد خواهد شد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • واریس مری: در بیماران مبتلا به بیماری‌های کبدی، رگ‌های واریسی در مری به وجود می‌آیند.
  • واریس لگن: در اثر گشادی رگ‌های اطراف رحم، این نوع واریس‌ها ایجاد می‌شوند.
  • بواسیر (هموروئید): بواسیر در اصل به گشادی رگ‌های ناحیه مقعد اشاره دارد.
  • واریکوسل: گشاد شدن رگ‌های بیضه در مردان می‌تواند این اختلال را به وجود آورد. واریکوسل یکی از عمده‌ترین مشکلات واریس در مردان است.
انواع واریس پا

گاهی وریدهای اطراف رحم، تخمدان‌ها و کف لگن به علت‌های مختلف پر پیچ‌وخم، گشاد و پرخون می‌شوند. به این حالت واریس لگنی اطلاق می‌شود. واریس لگن ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد.

علائم و درمان واریس لگن

علائم واریس

واریس ران پا، مچ پاها، پشت ساق شایع‌تر است و بیشتر ایجاد می‌شود؛ اما این بیماری می‌تواند در هر جایی از پاهای شما بروز پیدا کند. واریس باعث ایجاد علائم زیر شود:

  • خارش و احساس سنگینی
  • تورم پاها (واریس می‌تواند یک علت ورم پا باشد)
  • سوزش
  • درد و گرفتگی عضلات

آیا واریس پا درمان دارد؟

بارها شنیده‌ایم که می‌گویند: «واریس درمان ندارد و اگر هم تسکین یابد موقتی است و مجدداً عود می‌کند.» این جمله تصور اشتباهی را در بیماران مبتلا به واریس به وجود می‌آورد و موجب می‌شود هرگز به دنبال درمان مشکل خود نروند.

در موارد شدید و واریس‌های طنابی عدم درمان به موقع می‌تواند منجر به ایجاد عوارض پوستی، لخته خون در عروق سطحی(ترومبوفلبیت) و عمقی شود؛ بنابراین در صورتیکه در پاهایتان رگ‌های واریسی و علائم همراه آنرا دارید حتما با پزشک متخصص واریس مشورت کنید.

کدام پزشک بیشترین اطلاعات را در مورد نحوه تجویز جوراب واریس و انواع آن دارد؟ با مشکلات لخته خون در پا آشناست و مهارت کافی در زمینه درمان واریس و لیزر واریس دارد؟

بهترین دکتر واریس در ایران

درد ساق پا و سنگینی پا در خانم جوان

درمان واریس

به‌طورکلی می‌توان روش‌های درمان رگ‌های واریسی را به دودسته تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

  • روش‌های درمانی پیشگیرانه: هدف از این روش جلوگیری از پیشرفت رگ‌های واریسی است.
  • روش‌های درمانی قطعی: در این شیوه برای درمان قطعی واریس پا تلاش می‌شود تا جای ممکن رگ‌های واریسی موجود از بین بروند.

روش‌های درمان واریس پا

راه‌های مختلفی برای درمان واریس وجود دارد که می‌توانند در رفع این اختلال مؤثر واقع شوند. نمونه‌هایی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

اما در کلینیک دکتر مهرداد اقدسی علاوه بر تمام این روش‌های درمانی متداول، راهکارهای دیگری نیز برای درمان واریس به کار گرفته می‌شوند که تحت عنوان درمان سریع واریس در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

واریس پشت زانو و ساق پا همراه با درد در زن جوان

درمان سریع واریس با روش دکتر مهرداد اقدسی

دکتر مهرداد اقدسی از روش‌های درمانی خاصی برای درمان سریع رگ‌های واریسی استفاده می‌کند تا بتواند به تمام انتظارات بیماران پاسخ داده و در زمانی کوتاه بالاترین کیفیت درمانی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. دکتر اقدسی پس از 18 سال تجربه‌ی درمان انواع واریس استفاده از این روش‌های کلینیکی را به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌کند تا بیماران به اهداف زیر دست یابند.

  • به حداقل رساندن تعداد مراجعه‌های حضوری به کلینیک و کوتاه کردن زمان اقامت در تهران
  • درمان سریع درد واریس پا و ظاهر نازیبای ناشی از آن بدون آسیب به پوست، در تعداد جلسات کمتر با فاصله کوتاه‌تر
  • به حداقل رساندن ‌زمان استفاده از جوراب واریس پس از پایان جلسات درمانی

عکس قبل و بعد از درمان واریس عنکبوتی به روش تلفیقی پرفسور اقدسی

عکس قبل و بعد از درمان واریس عنکبوتی پشت زانو وران پا به روش تلفیقی پروفسور اقدسی

درمان سریع واریس طنابی با روش تلفیقی چهارگانه

پزشک رضایت بیماران و بهترین نتیجه در درمان را محور اصلی روش‌های درمانی قرار می‌دهد. به همین دلیل دکتر اقدسی برای بهبود واریس طنابی از روش تلفیقی خاصی استفاده می‌کند که عبارت است از:

  • لیزر درون‌رگی
  • جراحی میکروسکوپی
  • جراحی لیزری
  • نوع خاصی از اسکلروتراپی

عکس قبل و بعد از درمان سریع واریس طنابی به روش تلفیقی پروفسور اقدسی

درمان واریس برجسته ساق پا با لیزر و رادیوفرکوونسی
عکس قبل و بعد از درمان سریع واریس شدید و برجسته ساق پا با روش پروفسور اقدسی

پای مبتلا به واریس نیاز به درمان و رسیدگی دارد. مخصوصاً در واریس شدید، بالا رفتن سن همراه با تورم پاها از عوامل مستعد کننده ایجاد زخم‌های پوستی عمیق هستند.

زخم واریس

مزایای درمان واریس با روش تلفیقی دکتر اقدسی

هر روش درمانی می‌تواند معایب و عوارض خاص خود را به همراه آورد. بااین‌حال در روش تلفیقی دکتر اقدسی که در آن از 4 درمان متداول و مؤثر به طور هم‌زمان برای فوری انواع واریس استفاده می‌شود، عوارض واریس و مشکلات جدی مثل لخته خون در پا به حداقل می‌رسند و از بروز آن‌‌ها جلوگیری می‌شود.

از دیگر مزایای درمان فوری واریس با روش تلفیقی می‌توان به ویژگی‌های دیگری نیز اشاره کرد که عبارت‌اند از:

  • تعداد جلسات درمانی با روش تلفیقی برای درمان واریس طنابی معمولاً یک جلسه است.
  • عدم وجود دوره نقاهت این امکان را ایجاد می‌کند که از فردای روز درمان، بیمار کارهای روزانه خود را از سر گرفته و حتی به سفر برود.
  • تنها نکاتی که رعایت آن توسط بیمار بعد از اتمام جلسات درمانی تلفیقی ضروری است، مصرف داروهای تجویزشده به مدت 2 روز و پوشیدن جوراب‌های واریس برای دوهفته خواهد بود.
واریس برجسته طنابی پشت ران پا

در کلینیک درمان واریس دکتر اقدسی برای درمان سریع واریس ریز و رگ‌های عنکبوتی از روش تلفیقی زیبایی استفاده می‌شود که خود ترکیبی از روش‌های درمانی متداول است. این روش‌‌ها عبارت‌اند از:

مزیت به‌کارگیری روش تلفیقی در درمان بیمار این است که پزشک می‌تواند با بهره‌گیری از روش‌های متنوع درمانی به تسکین وضعیت بیماری بپردازد و با استفاده از هر روش، مشکلات و عیب‌های روش‌های دیگر را بپوشاند. به‌عنوان‌مثال تزریق میزان داروی لازم برای اسکلروتراپی به حداقل می‌رسد و در کنار آن لیزر نیز به محو کردن مویرگ‌های واریسی، درمان سریع واریس عنکبوتی، و دیگر رگ‌های واریسی سطحی خواهد پرداخت.

روش‌های مختلف درمان واریس

واریس خفیف و شدید پا

وریدهای واریسی علاوه بر ظاهر ناخوشایند و آزار دهنده می‌توانند علایم دیگری ایجاد کنند که شدت واریس بر اساس معاینه بالینی، انجام و تفسیر سونوگرافی داپلر عروق پا و سوابق پزشکی بیمار مشخص می‌شود.

تشخیص و درمان فوری واریس خفیف به روش تلفیقی دکتر اقدسی

واریس‌ خفیف عمدتاً در زیر سطح پوست به صورت شبکه‌هایی از عروق کوچک و نازک با رنگ‌های مختلف دیده می‌شود. واریس‌‌های خفیف به جز علایم ظاهری، به مقدار کمی احساس ناراحتی و احساس سنگینی در پاها ایجاد می‌کنند. به یاد داشته باشید که این نوع واریس‌های سطحی و کم عمق باعث ایجاد درد نمی‌شوند.

درمان این دسته از واریس تنها جنبه زیبایی دارد و عدم درمان آنها سلامتی شما را به خطر نمی‌اندازد. در کلینیک دکتر مهرداد اقدسی با استفاده از  جدیدترین متدهای حال حاضر دنیا امکان درمان واریس‌های خفیف با روش تلفیقی پروفسور که ترکیبی از لیزر سطحی و اسکلروتراپی و در برخی موارد فلبکتومی، برای بیماران عزیز قابل انجام است.

اسکلروتراپی یا تزریق یعنی به طریق شیمیایی رگ‌های واریسی را برطرف کنیم. در این روش آمپول واریس حاوی داروی اسکلروزان به شکل مایع یا فوم درون رگ‌ تزریق می‌شود.
اسکلروتراپی

علائم واریس شدید و روش‌های درمان سریع

واریس‌های شدید عمدتاً علاوه بر ظاهر برجسته و آبی رنگ طیف وسیع‌تری از علایم را ایجاد می‌کنند که در برخی موارد کیفیت زندگی فرد مبتلا را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این علایم شامل موارد زیر است:

  • درد و احساس سنگینی در پاها
  • تورم عروق مبتلا به واریس و پاها
  • گرفتگی عضلات پا
  • تغییر رنگ پوست
  • زخم‌های عمیق پوستی

درصورتی‌که به این نوع از واریس مبتلا هستید حتماً به بهترین پزشک متخصص واریس مراجعه کنید چرا که عدم درمان به‌موقع واریس شدید عوارضی خطرناکی مثل ترومبوز عروق عمقی(DVT) سلامت شما را  تهدید می‌کند.

برای درمان واریس شدید، روش‌های غیر جراحی و بدون نیاز به بیهوشی با روش‌های استاندارد جهانی از طریق لیزر درون عروقی و اسکلروتراپی به همراه روش فلبکتومی به عنوان درمان مکمل به‌جهت پاکسازی اثرات باقی‌مانده از واریس، پس از انجام درمان‌های اصلی در زمان بسیار کوتاه و بدون دوره نقاهت طولانی انجام می‌شود.

بیماری DVT (لخته شدن خون در وریدهای عمقی) و آمبولی ریه از مهم‌ترین مشکلات عروقی و از علل شایع مرگ‌ومیر محسوب می‌شود.

dvt چیست

آیا واریس بعد از درمان عود می‌کند؟

احتمال عود مجدد واریس همانند هر بیماری دیگر پس از درمان وجود دارد. در یک مطالعه تحقیقاتی ۲۳۸۰  بیمار را ۳ سال پس از درمان لیزری واریس ارزیابی کردند و عود بیماری حدود ۷ درصد بود. علت عود بیماری واریس وجود رگ‌های ارتباطی عمقی، باز شدن مجدد رگ بسته شده، و رگ سازی جدید واریس بوده است. لینک منبع مقاله تحقیقاتی jvascsurg.org.

جالب است بدانید؛ با روش‌های پیشگیرانه تا حد زیادی می‌توان همین ۷ درصد را کمتر کنیم.

  • کم‌کردن اضافه‌وزن با اصلاح تغذیه و ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی
  • افزایش فعالیت بدنی و خودداری از بی‌تحرکی
  • در یبوست، افزایش میزان مصرف فیبر با تغذیه از میوه‌ها و نان سبوس‌دار و همچنین مصرف مایعات بیشتر
  • استفاده از جوراب‌های پیشگیری‌کننده از واریس تا زیر زانو و با فشار کم در شرایط شغلی خاص

شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که آیا همه رگ‌های واریسی احتیاج به درمان دارند؟ آیا عدم به‌کارگیری مراقبت‌های درمانی در همه افراد باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد؟

درمان رگهای واریسی

پیشگیری از واریس

علاوه بر روش‌های درمانی برای بهبود رگ‌های واریسی روش‌های ساده و در دسترسی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید از عوارض واریس پا و علایم آزاردهنده ناشی از عروق مبتلا به بیماری واریس پیشگیری کنید.

۱- یک ورزش روتین و منظم را شروع کنید

عضلات پاهای شما مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از واریس دارند. چرا که هرچه پاهای شما عضلات قوی‌تری داشته باشد رگ‌های وریدی پا با قدرت بیشتری در برابر گرانش زمین خون را به سمت قلب برمی‌گردانند پس با شروع یک ورزش منظم و هوازی مثل دویدن و شنا کردن و دوچرخه سواری عضلات خود را تقویت کنید.

۲-وزن خود را کاهش دهید

اگر چاقی و اضافه وزن دارید باید بدانید که استرس و فشار بیشتری روی پاهای خود قرار می‌دهید. کاهش وزن این فشار مضاعف را کاهش می‌دهد و به‌غیراز پیشگیری از رگ‌های واریسی مزایای دیگری ازجمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا و سکته قلبی و مغزی و دیابت نوع ۲ نیز دارد.

یک سبک زندگی سالم  علاوه بر کاهش ریسک ابتلا به رگ‌های واریسی کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد.

۳- از ایستادن و نشستن طولانی بپرهیزید

کارمندان و کسانی که شغل‌های مشابه دارند در خطر بیشتری برای ابتلا به واریس هستند. به یاد داشته باشید که  حداقل هر نیم ساعت استراحت کنید و برای مدت کوتاهی بایستید یا قدم بزنید. این عادت سالم باعث بهبود گردش خون در رگ‌های پاهای شما می‌شود و عضلات، خون را راحت‌تر به سمت قلب برمی‌گردانند.

۴- از پوشیدن لباس‌های تنگ و کفش‌های پاشنه بلند بپرهیزید

پوشیدن لباس‌های تنگ و کفش‌های پاشنه بلند به‌خصوص برای خانم‌ها بسیار لذت بخش است و ممکن است پوشیدن آنها بدون ضرر به نظر برسد؛ اما پوشیدن این کفش و لباس‌ها فشار بیشتری روی پاها قرار می‌دهد و باعث اختلال در جریان خون می‌شود پس می‌توانند نقش به سزایی در ایجاد رگ‌های واریسی داشته باشند.

 عضلات و رگ‌های پا به قدرت زیادی نیاز دارند تا خون را به سمت قلب و برخلاف جاذبه زمین هدایت کنند. در نتیجه هر ورزشی که عضلات پا را تقویت کند در جلوگیری از واریس مؤثر خواهد بود.

ورزش برای درمان واریس

۵- پاهای خود را بالا نگه دارید

سه تا چهار بار در روز و هر بار ۱۵ دقیقه پاهایتان را بالاتر از سطح بدن قرار دهید؛ با تکرار این تمرین روزانه از جمع‌شدن خون و درد و تورم پاها در طول روز جلوگیری خواهید کرد.

۶-رژیم غذایی کم نمک و حاوی فیبر داشته باشید

رژیم‌های غذایی کم نمک و سرشار از فیبر به کاهش رگ‌های واریسی و کنترل عوارض ناشی از آن کمک می‌کنند.

به عبارت ساده‌تر مصرف کافی فیبر از یبوست که یکی از عوامل اصلی تشدید رگ‌های واریسی است پیشگیری می‌کند و از سوی دیگر با کاهش مصرف نمک از احتباس آب در بدن و تورم پاها می‌کاهد.

۷- سیگار را ترک کنید

یکی از عوارض مصرف سیگار ابتلا به فشار خون بالا است که نقش مهمی در ابتلا و تشدید رگ‌های واریسی دارد.

۸- جوراب واریس بپوشید

جوراب‌های واریس فقط برای سفرهای طولانی مدت با پرواز مناسب نیستند و پوشیدن روزانه آنها برای کسانی که ریسک ابتلا به رگ‌های واریسی دارند بسیار مفید است. این جوراب‌ها با ایجاد فشار مناسب در سرتاسر پاها از تجمع خون پشت دریچه‌های لانه کبوتری جلوگیری می‌کنند و درد و تورم ناشی از واریس را کاهش می‌دهند.

برای مطالعه بیشتر در مورد بهترین زمان پوشیدن جوراب واریس، نحوه پوشیدن و فواید جوراب واریس و دیدن ویدیو‌های مفید از تمامی مراحل مقاله زیر را مطالعه کنید.

پیاده روی با جوراب واریس ضرری ندارد؟

پوشیدن جوراب واریس پیش از بلند شدن از رختخواب

درمان واریس با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی به دلیل عوارض جانبی کمتر و هزینه کمتر نسبت به داروهای شیمیایی و جراحی، همواره موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. در طب سنتی، برای درمان واریس از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که برخی از آنها عبارت‌اند از:

ماساژ با روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی: روغن زیتون، سیاه‌دانه و دانه شاه‌بلوط دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی هستند که به بهبود گردش خون و کاهش تورم و درد ناشی از واریس کمک می‌کنند.

برای ماساژ با این روغن‌ها، مقداری از آنها را روی کف دست خود بریزید و آن را به‌آرامی روی پاهای خود ماساژ دهید. ماساژ را از مچ پا به سمت بالا انجام دهید و به مدت 10-15 دقیقه ادامه دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

استفاده موضعی یا خوراکی از سرکه سیب

  1. سرکه سیب نیز دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی است که به بهبود گردش خون و کاهش تورم و درد ناشی از واریس کمک می‌کند.
  2. برای استفاده موضعی از سرکه سیب، مقداری از آن را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.
  3. برای استفاده خوراکی از سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را قبل از غذا بنوشید.

مصرف عصاره هسته انگور و درخت کاج

  1. عصاره هسته انگور و درخت کاج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E هستند که به کاهش التهاب و تقویت دیواره عروق کمک می‌کنند.
  2. برای مصرف عصاره هسته انگور و درخت کاج، روزانه 30-60 میلی‌لیتر از آن را در دو نوبت میل کنید.

توصیه‌ها

  • در صورت ابتلا به واریس، قبل از استفاده از هرگونه داروی گیاهی، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورت استفاده از داروهای گیاهی، به عوارض جانبی احتمالی آنها توجه داشته باشید.
  • از مصرف بیش از حد داروهای گیاهی خودداری کنید.

توجه: یافته‌های ضدونقیضی راجع به مصرف این داروهای گیاهی وجود دارد. در نتیجه قبل از مصرف این گیاهان حتماً با پزشک و یا متخصصان طب سنتی مشورت کنید.

درمان خانگی واریس

اگر متوجه تغییر رنگ در پوست پاهای خود شده‌اید، بهتر است به یک متخصص ورید مراجعه کنید. اگر علائم برطرف نشود، درمان دشوارتر خواهد شد.

علت کبودی ساق پا

سخن پایانی

همان‌طور که با مطالعه این مقاله متوجه شده‌اید، درمان فوری مشکلات واریس پا و درمان سریع واریس امری ممکن است. البته این مسئله مستلزم بررسی‌های دقیق پزشکی بوده و درمان رگ‌های واریسی به‌ویژه در مراحل حاد تنها با روش‌های خاص درمانی امکان‌پذیر خواهد بود. در ضمن در پایان مجدداً تاکید می‌کنیم واریس را نادیده نگیرید و برای درمان هرچه سریع‌تر آن به متخصصان مراجعه نمایید.

امیدواریم توانسته باشیم به اغلب سؤالات شما دررابطه‌با اختلال واریس و درمان سریع آن پاسخ مناسبی دهیم.

استنت یک لوله مشبک است که در شریان کرونر تنگ شده یا مسدود شده، جاگذاری می‌شود. عروق کرونر خون و اکسیژن را به سلول‌های عضله قلب می‌رسانند.

عمر استنت قلب

ممکن است شما دوست داشته باشید
46 نظرات
  1. امیری می گوید

    سلام دختری ۲۳ساله هستم یه عروقی پشت پام هستن که وقتی میشینم ناپیدید میشن وامیستم پدیدار میشن یه دکتر داخلی رفتم گفتن با مرور زمان ناپدید میشه ولی زشتن میخوام از بین برن چیکار کنم؟!

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      معمولا با روشهاي درماني مانند اسكلروتراپي و ليزر ميتوان به مقدار زيادي اين رگها را از بين برد. برای تعیین تعداد جلسات مورد نیاز شما و تعیین هزینه میتوانید از طریق واتس اپ این شماره 09351802288 اطلاعات کسب کنید .

  2. ساناز می گوید

    سلام خسته نباشید
    من دو تا پاهام واریس شدید داره ولی التهابی نیست میشه هزینه و تعداد جلسات را برام بگید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام لطفا برای اینکه بتوانیم به شما مشاوره اصولی و درستی بدهیم از پاهای خود از قسمتی که واریس دارد با دوربین گوشی در نور روز عکس بگیرید و به این شماره در واتس اپ ارسال کنید 09351802288

  3. نگین می گوید

    از کاشان مزاحمتون شدم.
    برای برطرف شدن واریس پاهام قصد دارم لیزر انجام بدم…
    با توجه ب مسافت راه امکان داره در یک جلسه انجام بشه؟؟؟
    واینکه میتونم عکس ذگهای وا یس رو بفرستم یا حتما حضوری باید مراجعه کنم؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا اول برای ما از وضعیت واریس پای خود در واتس اپ 09372248415 عکس ارسال کنید،یک مشاوره اولیه به شما داده خواهد و برای درمان شمارا راهنمایی خواهیم کرد.

  4. علی می گوید

    سلام من بعد از عمل وارکوسل یگ رگ وریدی در الت تناسلیم ایجاد شده که الت رو کج کرده راه درمان چیست؟

  5. مریم می گوید

    سلام اقای دکتر خسته نباشید .ببخشید واریس پا میتونه منجر به فلجی یا قطع شدن پا بشه؟ یک جوان ۲۱ ساله الان به دلیل مشغله زیاد دچار واریس شدید پا شده .

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      با توجه به عكس احتمال واريس طنابي ريشه دار مطرح است.
      نياز به معاينه دقيق مشاوره حضوري و بررسي علت بيماري دارد.
      لطفا در اولین فرصت برای مشاوره حضورا تشریف بیاورید.

      برای اطلاعت بیشتر و تعیین وقت با واتس اپ 09393027297 تماس بگیرید .

  6. نازنین می گوید

    سلام من قبلا دچار ترومبوز شدم ۹ سال پیش.چند روزه بدون علت بالاتر از قوزک پام کبود شد.الان کبودی کمرنگ شده ولی یه برجستگی گنده رو احساس میکنم رو رگم البته هنوز بیرون نزده.قبلا هم همین حوالی یه واریس زده بود بیرون که عملش کردن فک کنم با لیزر.اللن نمیدونم همون جاست یا نه.به نظرتون واریسه؟؟یا برحستگی به علت کبودیه.اگه بیام‌مطب خودتون سونو میکنید و همون روز اقدام میکنید که درمانش کنید یا منتظر بمونم از پوست بزنه بیرون و برجسته تر بشه؟؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا برای ما اینجا یا در واتس اپ 09393027297عکس ارسال کنید که بهتر شمارا راهنمایی کنیم .

  7. لیلا می گوید

    سلام چند سالی هست که هر دوپام بیشتر بالای زانوم وکشاله رانم دچاره مورگ های قرمزعنکبوتیوسرشانه هام ازاین مورگ های کمی دارددوماهی میشه ک زایمان طبیعی کردم اضافه وزنمدارم اینو چه نوع تشخیص میدی درمانش چی است

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      چاقی و اضافه وزن و همچنین بارداری میتواند از عوامل ایجاد رگ های عنکبوتی باشد،برای درمان این نوع واریس از روش های اسکلروتراپی و لیزرهای سطحی عروق استفاده میشود،

      لطفا از وضعیت عروق عنکبوتی پای خود برای ما اینجا یا در واتس اپ 09393027297عکس ارسال کنید که شمارا بهتر راهنمایی کنیم.

  8. امیرمحمد می گوید

    دکتر جان سلام من ۲۰ سالمه من زیاد پای کامپیوتر میشینم ورزشم نمیکنم سیگارم میکشم بعضی وقتا تو خواب رگ پام میگرفت چند ثانیه خیلی درد داشت توجه نمیکردم امروز پاهام سنگین شد مشکوک شدم شمارو پیدا کردم سایتتون رو موی رگی چیزی رو پام نیست بنظرتون ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر
      دكتر اقدسي پيام شما را مطالعه و فرمودن که به این صورت نمیتوان نظر قطعی داد توصيه كردن بصورت حضوري توسط همكارشان دكتر صراطي معاينه دقيق انجام شود.

      ایشان ‌شمارو معاینه میکنند و نتیجه رو به دکتر اطلاع میدهند،و اگر کار اورژانسی بود یا نیاز به درمان خود دکتر اقدسی انجام خواهند داد.
      برای تعیین وقت دکتر صراطی به واتس اپ 09393027297پیام ارسال کنید.

  9. فهیمه می گوید

    سلام وقت بخیر جناب دکتر
    ی قسمتی از ساق پا قسمت داخل زیر زانو به اندازه کف دست باد کرده نمی دونم چکار کنم، کدوم متخصص مراجعه کنم، خیلی نگرانم، ممنون میشم راهنماییم کنید.
    با تشکر فراوان از لطف شما

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا از وضعیتی که میفرمایید در واتس اپ 09393027297برای ما عکس ارسال کنید که بهتر شمارا راهنمایی کنیم .

  10. سمی می گوید

    سلام اقای دکتر من واریس پا شدید دارم دیروز به مطب کرج مراجعه کردم بعد از سونو داپلر گفتن لختگی دارم چند جای پام دردم یه جای پای داشتم قرص تجویز کردن الان یه ناحیه دیگه درد داره و قرمز شده و ورم کرده خطر نداره ؟ باید دوباره مراجعه کنم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      به این صورت نمیتوان نظر قطعی داد بهتر است در اولین فرصت برای بررسی بهتر و دقیق تر حضورا مراجعه کنید.

  11. مهرداد می گوید

    لطفا راهنمایی کنی ایا برای واریس عمقی درمانی هست
    ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بله حتما قابل درمان است ،لطفا از واریس پای خود در واتس اپ 09365066105 عکس ارسال کنید که شمارا راهنمایی کنیم

  12. محمد پنجه باشی می گوید

    سلام.من جلوی ساق پام یه رگ سطحی برجسته است.سونوگرافی گرفتم گفتند واریس نیست.ولی یه جا اسختدام رفتم دکتر گفت سطحی و خفیف است.۴ سال فوتبال بازی کردم.امکان داره تو سونوگرافی واریس نباشه ولی از رو ظاهر بگن واریسه؟برای محو کردن ظاهر رگ چیکار کنم.خیلی خلیفه ولی به ظاهرش تو اونجا گیر میدن چیکار کنم؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا برای ما اینجا یا در واتس اپ 09365066105از وضعیت رگی که میفرمایید عکس ارسال کنید که با توجه به ان بهتر شمارا راهنمایی کنیم

  13. زهره می گوید

    با عرض سلام و تشکر . در پشت زانوی هر دو پای من رگ های ابی رنگ دیده می شود ایا دارویی یا درمانی وجود دارد تا من استفاده کنم و کاملا برطرف بشه یا اگر ورزش کنم خوب میشه ؟چه ورزشهایی؟ در ضمن من هیچگونه دردی در پا ندارم و 43 ساله هستم ممنون اگر جواب سوال منو بدید چون خیلی نگرانم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا از وضعیت رگ هایی که میفرمایید برای ما اینجا یا در واتس اپ 09365066105 عکس ارسال کنید که با توجه به انها شمارا راهنمایی کنیم .

  14. حیدری می گوید

    سلام
    بنده درپاهایم رگهای واریس طنابی وجودداردوارفارینم نصرف میکنم تازگی دردستانم رگهای عنکبوتی ودرداحساس میکنم آیاواریس فقط مربوط به پااست یاقسمتهای دیگربدن هم میتوانددرگیرکندعلت چیست ودرمان ان چیست

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      واریس های عنکبوتی میتوانند در هر قسمت از بدن ایجاد شوند

      بهتر است شما اول برای ما از نقاط واریسی خود در واتس اپ 09365066105 عکس ارسال کنید که با توجه به انها شمارا راهنمایی کنیم

  15. مهدی رمضان نیا می گوید

    رگهای نازک و ریز روی ران و ساق پایم بصورت قرمز و بنفش یا برنگ آبی روی
    پام چند سالی ایجاد شده بود حدود یک ماه که کرونا گرفتم و فشارخونم بالارفته این رگها یه مقدار بزرگتر و پررنگتر شده باتوجه به اینکه قرص فشار میخورم در مورد واریس پا نگرانم
    چه راهنمایی می فرمایید در ضمن قرص آسپرین 80 به همراه آتورواستاتین 40 نیز می خورم ممنون
    میشم راهنمايي کنید انشالله پس از بهبودی جهت مداوا خدمت میرسم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      با توجه به رنگ پوست و نوع رگها بنظرم هم به روش اسكلروتراپي و هم ليزر سطحي كوتراپاسخ درماني خوبي بدهد .

      البته قبل از شروع كار بايد ضخامت و قوام پوست از نزديك معاينه دقيق شود.

      برای تعیین وقت لطفا به واتس اپ 09393027297 پیام ارسال کنید

  16. الهه می گوید

    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر من 29 ساله هستم و پشت ساق پاهام رگ خونی و برآمده به وجود آمده میخواستم ببینم اینها واریس هستن و احتیاج به درمان دارند باید به چه پزشکی مراجعه کنم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بله این رگ ها واریس هستن و نیاز به درمان دارند ،البته پیش از هر اقدامی بهتر است حضورا برای ویزیت تشریف بیاورید که عروق شما بررسی شوند

  17. مریم می گوید

    سلام. ساکن کرج هستم برای خانمی 65 ساله که مبتلا به وریس پا با درد شدید هستن پیام میدم. ساکن کرج هستن و به علت کرونا و بیماری ریوی امکان اومدن به تهران رو ندارن. ممنون اگه از همکارانتون در کرج یه متخصص خوب معرفی کنید.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      با دکتر میترا اقدسی متخصص قلب و عروق در کرج مشورت کنید

  18. Maryam می گوید

    سلام آقای دکتر من 19 سالمه و در قسمت پشت ران و ساق پام رگ های واریسی دارم اما برجسته نیستن
    خیلی زیادن برای درمانش چیکار کنم؟؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا از وضعیت واریس پای خود برای ما اینجا یا در واتس اپ 09393027297 عکس ارسال کنید که بهتر شمارا راهنمایی کنیم

  19. مریم می گوید

    باعرض سلام وادب
    آقای دکترخواهرمن چند روز یکی از پاهاش به شدت ورم میکنه ممکنه واریس باشه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا از وضعیت پای خواهر خود برای ما اینجا یا در واتس اپ 09393027297عکس ارسال کنید که با توجه به انها شمارا بهتر راهنمایی کنیم

    2. رعنا‌ می گوید

      سلام‌من‌دختره‌سی‌وهفت‌ساله‌هستم‌دو‌‌ساله‌که‌خیا‌طی‌می‌کنم‌حالا‌پا‌هام‌‌چند‌وقتی‌هست‌که‌ورم‌می‌کنند‌وسنگین‌می‌شوند‌می‌خواستم‌ببینم‌علتش‌چیست

  20. تاج می گوید

    سلام و عرض ادب، خانمی ۵۱ ساله هستم. در ناحیه ی پشت زانو و کمی در کشاله ی ران درد حس میکنم. رگ های عنکبوتی هم در این ناحیه وجود دارد. در بیشتر مواقع سرپا هستم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید از چه گرید جورابی برای رفع این مشکل میتونم استفاده کنم‌ . سپاسگزار

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      رگ های عنکبوتی معمولا عامل ایجاد درد نیست باید به دنبال منشا درد جایی غیر واریس باشید
      جوراب کلاس یک زیر زانو میتواند به شما کمک کند برای زمان هایی که ایستاده هستین

  21. ملیحه می گوید

    سلام من پای چشمم واریس عنکبوتی وطنابی هست آیا درمان داره اگه بله درمانش قطعیه وجای زخم واسکارروی پوستم نمیمونه

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام درمان دارد لطف کنید عکس از چشم به شماره واتساپ ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵ ارسال کنید

  22. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید ، من خانومی ۲۵ ساله هستم ، نزدبک به دو یه ساله پاهام واریس عنکبوتی پیدا کرده، واقعا از لحاظ زیبایی خیلی اذیت میشم ، به درمان فوری اون نیاز دارم ، واقعا برطرف میشه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام
      همه رگها از بین نمی رود اما ظاهر پا خیلی بهتر می شود

  23. مهسا نجفی می گوید

    سلام دکتر وقت بخیر
    من 27سال دارم پشت زانو هام رگ های عنکبوتی به وجود آمده به دکتر طب سنتی مراجعه کردم حجامت انجام دادو بهم قرص و کرم شاه بلوط داد ولی درمان نشده. و داره به بالای رانم کشیده میشه خیلی ناراحتم چی کار کنم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام روشهای طب سنتی برای رگهای عنکبوتی و زیبایی پا کارایی ندارد

      می توانید از روش اسکلروتراپی ‌ولیزر سطحی کمک‌یگیربد برای مشاوره عکس از پا با موبایل بگیربد ‌در واتس اپ ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵ مشاوره شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.