درمان واریس زیر چشم + مویرگ‌های كنار بینی periorbital vein

واریس زیر چشم می‌تواند چهره افراد را خسته نشان دهد و سن آن‌ها را بالا ببرد. رگ‌هایی که از پل بینی شروع‌شده و تا زیر و اطراف چشم‌ها امتداد می‌یابند «periorbital veins» نامیده می‌شوند.

عوامل مختلفی می‌تواند با تأثیر بر پوست صورت، این عروق را نمایان سازد. رگ‌های آبی، بنفش و زرد زیر چشم، و مویرگ‌های کنار بینی ظاهر هر فرد را به‌شدت تحت‌تأثیر خود قرار خواهند داد؛ اما جای نگرانی نیست. زیرا روش‌های درمانی بسیاری به وجود آمده‌اند که واریس‌ روی صورت را درمان می‌کنند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل شما را با واریس در ناحیه زیر چشم، رگ‌های پشت پلک و نحوه درمان آن آشنا کنیم.

بله! اگر چه جوانان هم دچار واريس زير چشم می‌شوند، واریس زیر چشم یکی از علائم شایع پیری است. با افزایش سن، پوست اطراف چشم نازک‌تر می‌شود و عروق خونی زیر آن بیشتر می‌شوند.

بله – لیزر یکی از روش‌های مؤثر برای درمان واریس بینی است.

یکی از مهم‌ترین علل ایجاد مویرگ‌های زیر چشم و کنار بینی اشعه ماورا بنفش نور آفتاب است. مناسب‌ترین راه پیشگیری هم عینک آفتابی است. بهترین عینک‌های آفتابی آنهایی هستند که 100% اشعه ماوراء بنفش را جذب نموده، بهترین کیفیت اپتیکی را داشته و کمترین احتمال شکسته شدن را داشته باشند.

یکی از علل مهم ایجاد واریس اطراف چشم انسداد وریدی است. افرادی که مرتب اخم می‌کنند با انقباض عضلانی اطراف چشم باعث انسداد موضعی در جریان وریدی می‌شوند این انسداد فشار مویرگی را بالا می‌برد که در طولانی‌مدت ممکن است باعث بروز واریس در این ناحیه شود.

دختر خانم جوان با واریس چشم
درمان واریس زیر چشم
مویرگهای ریز به رنگ قرمز یا تیره

2- رگ‌های رتیکولر که بزرگ‌تر بوده و ممکن است تخت و یا برجسته باشند:

رگهای رتیکولر چشم

3- رگ‌های برجسته که با خم کردن سر برجستگی آنها بیشتر می‌شود:

رگهاي برجسته

هر سه فرم واریس زیر چشم از نظر سلامتی اهمیت درمانی ندارند ولی درصورتی‌که ظاهر آنها برای بیمار ناراحت‌کننده باشد به‌راحتی قابل‌درمان هستند.

این رگ‌ها معمولاً با یک یا حداکثر دو جلسه کار تلفیقی به روش دکتر اقدسی برطرف می‌شوند.

علت ایجاد واریس زیر چشم

واریس زیر چشم به دلیل نازک بودن پوست اطراف چشم است. پوست اطراف چشم نازک‌تر از پوست سایر نقاط بدن است و عروق خونی زیر آن به‌راحتی قابل مشاهده است. با افزایش سن، پوست اطراف چشم نازک‌تر می‌شود و عروق خونی بیشتر قابل مشاهده می‌شوند. همچنین، عواملی مانند: قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ژنتیک نیز می‌توانند باعث نازک شدن پوست اطراف چشم و ایجاد واریس زیر چشم شوند.

در ادامه مقاله با علل اصلی ایجاد واریس چشم و اطراف آن، رگ زیر چشم و علت نمایان شدن مویرگ‌های پشت پلک بیشتر آشنا خواهید شد.

  1. سن

با افزایش سن و تحلیل کلاژن بافت هم‌بند، چروک‌های پوستی نمایان می‌شوند. علاوه بر فرسودگی پوست، دیواره مویرگ‌ها نیز تضعیف خواهند شد. درنتیجه رگ‌ها شروع به آشکارشدن می‌کنند.

  1. ژنتیک

در رابطه با واریس ژنتیکی یا ارثی باید بگوییم ازآنجایی که در DNA ما نوشته شده گاهی ابتلا به این نوع وریدهای واریسی از کنترل خارج است. کسانی که در اعضای خانواده آن‌ها این رگ‌ها قابل‌مشاهده باشد بیشتر در معرض ابتلا به واریس ناحیه زیر چشم و کنار بینی قرار دارند.

  1. نور خورشید

قرارگیری مکرر در معرض آفتاب، بدون استفاده از عینک‌های آفتابی باکیفیت و ضدآفتاب‌های مناسب می‌تواند رگ‌های اطراف چشم را برجسته‌تر سازد. نور شدید و مستقیم خورشید علاوه بر تأثیر روی جداره مویرگ‌ها، سلامت و لطافت پوست را نیز تهدید می‌کند.

در ویدیو زیر پروفسور مهرداد اقدسی بهترین متخصص درمان انواع واریس در ایران و تهران در خصوص روش‌های درمان واریس زیر چشم و علل ایجاد رگ‌های آبی اطراف چشم  با شما صحبت می‌کنند.

*ویدیو زیرنویس دارد*

  1. سبک زندگی

فعالیت‌های روزمره‌ای که به پوست و سیستم عروقی شما آسیب می‌زنند و واریس زیر چشم را ایجاد می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • استعمال دخانیات به‌ویژه عوارض سیگار
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • برنزه کردن با دستگاه‌های مخصوص
  • خواب ناکافی
  • الگوی تغذیه‌ای نادرست
  • کم‌تحرکی
  1. رنگ پوست

اگر پوست به‌شدت سفید و شفافی دارید، این امکان وجود دارد که رگ‌های اطراف چشم شما در سنین پایین نیز نمایان شود.

  1. رادیکال‌های آزاد و تماس با آلاینده‌ها

رادیکال‌های آزاد موادی هستند که با تغییر ترکیب ژنتیکی، نقص‌ها و اختلالاتی را ایجاد می‌کنند. این ذرات قادر هستند با اتصال به سلول‌ها و دیواره رگ‌ها به آن‌ها آسیب رسانند. رادیکال‌های آزاد در آلاینده‌های موجود در آب‌وهوای ناسالم و غذاهایی که مصرف می‌کنیم وجود دارند. در نتیجه ما در تماس دائمی با این مواد مضر هستیم.

  1. جراحی بینی و لیفت 

جراحی در اطراف چشم ممکن است به جریان سطحی خون در این ناحیه فشار وارد کند. این صدمات منجر به ایجاد مشکل جدی در این ناحیه نمی‌شوند ولی مویرگ‌های زیر چشم و کنار بینی را نمایان می‌کنند. دو عمل شایعی که در این منطقه انجام می‌شود جراحی بینی و لیفت هستند.

خانم ۵۰ ساله ای که دو هفته قبل از مراجعه لیفت پیشانی انجام داده و بعد از این عمل مویرگهای اطراف چشم ظاهر شده اند.
  1. تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی نقش بسیار مهم گسترده‌ای در ایجاد واریس در زنان دارند. تغییرات هورمونی شدیدی که در دوران یائسگی و بارداری به وجود می‌آیند، در ظهور مویرگ‌های زیر چشم بانوان موثر هستند.

  1. عطسه ،سرفه و حالت تهوع

به دنبال عطسه سرفه و حالت تهوع به طور موقت فشار وریدی در صورت بالا می‌رود. وقتی این موضوع طولانی شود و هفته‌های متوالی ادامه یابد احتمال صدمه دائمی به جریان سطحی پوست و نمایان شدن مویرگ‌های اطراف چشم وجود دارد.

واریس زیر چشم در افراد با پوست سفید

درمان واریس زیر چشم و کنار بینی

پنج روش برای درمان واریس زیر چشم وجود دارد:

  1. درمان خانگی
  2. لیزر
  3. اسکلروتراپی
  4. فیلر
  5. جراحی
  6. روش تلفیقی خاص دکتر اقدسی

پزشک متخصص واریس پس از معاینات کامل، روش درمانی مناسب هر فرد را جهت رفع رگ‌های زیر چشم به او پیشنهاد می‌دهد. در ادامه سعی داریم تمامی متدهای موجود برای درمان واریس ناحیه اطراف و زیر چشم را برای شما عزیزان شرح دهیم.

عکس قبل و بعد از درمان واریس زیر چشم

درمان خانگی واریس زیر چشم

واریس صورت یا رگ‌های عنکبوتی می‌تواند به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، تغییرات آب‌وهوایی، تغییرات هورمونی و… در ناحیه زیر چشم شما ظاهر شود، اگر می‌‌خواهید با روش‌های درمان خانگی واریس زیر چشم اثر این رگ‌ها را کاهش دهید،

  •  هیچ‌وقت برای شستن صورت از آب گرم استفاده نکنید؛ زیرا آب داغ باعث آسیب به رگ‌ها می‌شود. 
  • همچنین برای بهبود وضعیت واریس زیر چشم بهتر است چند دقیقه کمپرس سرد و یا پارچه سرد را بر روی صورت و چشم‌های خود بگذارید. 
  •  تغییر رژیم غذایی و استفاده از میوه و سبزیجات و غذاهای حاوی فلانوئید نیز می‌تواند به کوچک شدن رگ‌های واریسی کمک کند.

روش‌های پزشکی و طبی زیادی برای بهبود و درمان انواع واریس وجود دارد، اما برخی بیماران ترجیح می‌دهند از درمان‌‌های خانگی واریس استفاده کنند.

درمان خانگی واریس پا

درمان خانگی واریس زیر چشم

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید برای درمان ابتدایی واریس زیر چشم انجام دهید، عبارت‌اند از:

  • پنبه آغشته به سرکه سیب بر روی رگ‌های عنکبوتی
  • استفاده از روغن برای درمان واریس مثل روغن بادام همراه با ماساژ زیر چشم
  • استفاده از ژل گیاه آلوئه‌ورا
  • استفاده از فندق افسونگر یا نارون کوهی
  • گذاشتن خیار بر روی چشم
  • مصرف ویتامین  C
  • نوشیدن ترکیباتی مانند آب‌هویج و آب اسفناج به دلیل وجود ویتامین A و ویتامین K و کمک به ترمیم پوستی
  •  دم‌نوش‌های گیاهی مانند مریم‌گلی و بابونه و… که اثرات ضدالتهابی دارند.

همچنین درصورتی‌که به روغن آرنیکا حساسیت نداشتید، می‌توانید از این محصول نیز برای ماساژ و درمان واریس پا و واریس زیر چشم  و مویرگ‌های کنار بینی استفاده کنید.

در آخر فراموش نکنید که با یک کرم ضدآفتاب مخصوص زیر چشم، از این ناحیه در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید.

درمان واریس زیر چشم

رگ‌های واریسی هنگامی ظاهر می‌شوند که وریدها متورم و بزرگ‌تر شوند. بعضی از بیمارانی که از اختلال واریس رنج می‌برند، درد و ناراحتی بسیاری را تجربه می‌کنند.

درمان واریس در طب سنتی

برای درمان واریس صورت چی بخوریم

لیزر مویرگ‌های زیر چشم و کنار بینی

لیزردرمانی یکی از پرطرف‌دارترین گزینه‌های درمانی است که برای ازبین‌بردن عروق زیر چشمی و مویرگ‌های کنار بینی به کار گرفته می‌شود. نتایج این متد غالباً موفقیت‌آمیز بوده و رویکردی غیرتهاجمی دارد. در لیزردرمانی جریان خون نواحی اطراف چشم تحریک می‌شود، این روش درمانی علاوه بر رگ‌ها می‌تواند بر روی گودی چشم نیز تأثیر گذاشته و تیرگی‌های آن ناحیه را نیز کاهش می‌دهد.

درمان مويرگهاي كنار بيني
عکس واریس بینی
درمان واریس بینی

لیزرهای مؤثر در درمان واریس زیر چشم

لیزر مویرگ‌های واریسی صورت با استفاده از دستگاه‌های لیزر متعددی به انجام می‌رسد که بسته به رنگ پوست و ضخامت مویرگ‌ها انتخاب‌های متفاوتی وجود دارد شایع‌ترین لیزرهای مورداستفاده عبارت‌اند از:

Nd:YAG

KTP

طول جلسات لیزردرمانی

جلسات لیزردرمانی ناحیه اطراف چشم ۱۵ الی ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامند.

مزایای لیزر‌درمانی

زمانی که لیزردرمانی را با دیگر روش‌های مورداستفاده برای درمان وریدها مقایسه می‌کنیم، درمی‌یابیم که این متد به دلیل امتیازات متعدد روش بسیار مناسبی است. ویژگی‌های مثبت درمان رگ‌های زیر چشم با لیزر عبارت‌اند از:

  • غالباً بدون عارضه و نسبتاً بی‌خطر
  • سرپایی
  • ازبین‌بردن سریع وریدها
  • بدون درد

معایب لیزر‌درمانی

لیزردرمانی مویرگ‌های اطراف چشم اگر به‌درستی انجام شود روش نسبتاً بی‌خطری بشمار می‌رود. ناراحتی احتمالی پس از درمان مانند احساس سوزش، درد جزئی یا خارش امری طبیعی است.

صدمه و سوختن پوست به دنبال لیزر با سردکننده‌های مختلف و استفاده صحیح از لیزر قابل پیشگیری است. برای محافظت از اثرات ناخواسته لیزر بر روی چشم و شبکیه بیماران استفاده از عینک‌های محافظ چشم ضروری است.

عکس قبل و بعد از رگ آبی زیر چشم در خانم جوان واریس زیر چشم
عکس قبل و بعد از درمان رگ آبی زیر چشم خانم جوان

درمان واریس با لیزر به‌عنوان معجزه درمان واریس شناخته شده است. روشی مؤثر و سالم که هم برای درمان رگ‌های برجسته طنابی و هم برای برطرف‌کردن مویرگ‌های ریز عنکبوتی کاربرد دارد.

فوم اسکلروتراپی

درمان واریس زیر چشم با استفاده از فوم اسکلروتراپی در بعضی موارد به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌شود. در این روش درمانی، محلولی که معمولاً تترا‌دسیل سولفات (STD) است به داخل وریدها تزریق می‌شود. امروزه پزشکان این محلول را با هوا مخلوط می‌کنند تا حالتی فوم مانند پیدا کند. سپس به تزریق آن می‌پردازند. این ماده منجر به کلاپس رگ‌ها و کم‌رنگ‌شدن رگ‌ها می‌شود.

این روش با بی‌حسی موضعی به انجام می‌رسد. بعضی از بیماران سوزش خفیفی را شبیه به آنچه در واکسیناسیون یا خون‌گیری احساس می‌شود، حس خواهند کرد؛ اما معمولاً بدون درد است.

*توجه: فوم اسکلروتراپی بهترین گزینه درمانی موجود برای درمان بیمارانی نیست که رگ‌های بزرگ و عمیق واریسی دارند. در این افراد عمل جراحی‌ واریس و لیزر درون رگی بهتر جواب می‌دهد.

رگ برجسته آبی زیر چشم
بعد از درمان رگ واریس زیر چشم مرد جوان

مزایای فوم اسکلروتراپی

در مقایسه با جراحی، اسکلروتراپی زیر چشم یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال روش درمانی کم تهاجمی و نسبتاً ارزان هستند. از دیگر مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تقریباً بدون عارضه
  • ایجاد حداقل اسکار ممکن
  • مقرون‌به‌صرفه
  • بدون کبودی
  • بدون نیاز به بیهوشی عمومی

معایب فوم اسکلروتراپی | واریس زیر چشم

از معایب فوم اسکلروتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم پاسخ‌دهی بر روی تمامی انواع رگ‌ها
  • عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی و تورم
  • نامناسب برای رگ‌های بزرگ و عمقی صورت
رگ آبی و واریس زیر چشم نمایان شده در خانم جوان
عکس بعد از درمان واریس زیر چشم خانم جوان توسط پرفسور مهرداد اقدسی

فیلر زیر چشم

در درمان واریس ناحیه زیر چشم می‌توان از فیلر زیر چشم استفاده کرد. متخصصان، تزریق فیلرهای صورت Restylane و Juvederm را برای پوشاندن موقت عروق اطراف چشم توصیه می‌کنند. در این روش درمانی مواد پرکننده رگ‌ها را از بین نمی‌برند، بلکه آن‌ها را به مدت حداکثر یک سال پنهان خواهند کرد؛ بنابراین افراد پس از گذشت یک دوره زمانی مشخص باید برای تزریق مجدد فیلر به پزشک مراجعه نمایند.

*توجه: این روش درمانی تنها برای افرادی که رگ‌های ریزی در پلک پایین دارند، مؤثر است.

مزایای فیلر زیر چشم

درست همانند لیزردرمانی و فوم اسکلروتراپی، فیلر زیر چشم نیز به دلیل راحتی و عوارض حداقلی خود در بین بیماران مبتلا به واریس زیر چشم محبوب است. در ضمن این روش درمانی به کاهش تیرگی زیر چشم نیز می‌انجامد. استفاده از پرکننده‌ها همچنین راهکار خوبی برای افرادی است که تمایل دارند دیگر مشکلات زیبایی ناشی از افزایش سن را برطرف کنند. ویژگی‌های مثبت دیگری که این روش دارد، عبارت‌اند از:

  • مقرون‌به‌صرفه
  • درمان چند مشکل پوستی به‌صورت هم‌زمان

معایب فیلر زیر چشم

اگرچه نمی‌توان لیست بلندبالایی از معایب فیلر زیر چشم تهیه کرد، اما برخی از ویژگی‌های منفی این روش عبارت‌اند از:

  • نیاز به نگه‌داری
  • موقتی
  • از بین نبردن رگ‌ها
  • آلرژی و عوارض خفیف
درمان واریس زیر چشم با فیلر

برداشت رگ با جراحی | واریس زیر چشم

برداشتن ورید‌ها با جراحی می‌تواند در ازبین‌بردن رگ‌های بزرگ مؤثر واقع شود، اما استفاده از این متد درمانی در رفع رگ‌های واضح نواحی مختلف صورت غیرمعمول است. جراحان و متخصصان واریس از این روش عموماً برای خارج کردن رگ‌های واریسی پا و دیگر قسمت‌های بدن استفاده می‌کنند. جراحی واریس، خطرات بالاتری نسبت به سایر گزینه‌های درمانی دارد و به‌ندرت در ناحیه چشم توصیه می‌شود.

در عوض ممکن است جراحی‌های ایمن‌تری به نام میکروفلبکتومی صورت گیرد. در طی این روش کم تهاجمی، پزشک با ایجاد سوراخ‌هایی به‌اندازه سرسوزن قسمت‌های برجسته رگ را خارج خواهد کرد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، پزشکان اغلب تلفیقی از میکروفلبکتومی را با سایر روش‌ها از جمله لیزر استفاده می‌کنند

مزایای برداشت رگ با جراحی

از مزایای برداشت رگ با جراحی در درمان واریس زیر چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دائمی
  • مؤثر در رفع رگ‌های بزرگ

*توجه: جراحی برداشت ورید‌ها به‌طورکلی در درمان رگ‌های عمیق، بزرگ و بنفش مؤثر خواهد بود.

معایب برداشت رگ با جراحی

در مقایسه با برداشت ورید‌ها از طریق جراحی در سایر قسمت‌های بدن، به‌کارگیری این روش درمانی در ناحیه صورت به دلیل نزدیکی به چشم خطرات بیشتری را به همراه دارد. همچنین باعث درد بیشتر و دوره نقاهت طولانی‌تر نسبت به لیزر و یا تزریق فوم یا فیلر خواهد شد. از دیگر معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کبودی قابل‌توجه
  • افزایش خطر لخته شدن خون
  • احتمال بالاتر ایجاد اسکار ناشی از جراحی
  • گران‌ترین گزینه درمانی
  • دردناک‌تر از روش‌های درمانی دیگر

روش تلفیقی دکتر اقدسی برای درمان واریس زیر چشم

بهترین روش درمان مویرگ‌های زیر چشم روشی است که مطلوب‌ترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشته باشد.

برای رسیدن به این هدف لازم است محل دقیق قرارگرفتن مویرگ‌ها و ضخامت آنها، رنگ و ضخامت پوست صورت، احتمال وجود زمینه حساسیت در بیمار و بسیاری فاکتورهای دیگر مدنظر پزشک قرار گیرد.

دکتر اقدسی روش تلفیقی خاصی برای درمان واریس‌های زیر چشم به کار می‌برند که ممکن است در بیماران مختلف این روش‌ها متفاوت باشد. تلفیقی انتخاب شده از روش‌های لیزر، جراحی میکروسکوپی، اسکلروتراپی و یا فیلر برای درمان سریع واریس صورت می‌تواند ضمن حفظ مزیت‌های روش‌های مختلف از معایب آنها پیشگیری نماید.

میکرواسکلروتراپی واریس زیر چشم دختر جوان

 دکتر مهرداد اقدسی بهترین متخصص درمان واریس با بیش از 18 سال سابقه برای درمان انواع واریس‌ خفیف و شدید در هر شکل و اندازه‌ای از روش تلفیقی خاصی استفاده می‌کنند که به عنوان درمان سریع واریس شناخته می‌شود.

آیا واریس درمان دارد

سؤالات شایع بیماران

آیا درمان واریس زیر چشم صدمه‌ای به چشم نمی‌زند؟

واریس زیر چشم به روش تلفیقی میکرواسکلروتراپی و میکروفلبکتومی درمان می‌شود. انجام این روش تلفیقی برای ناحیه حساس زیر چشم نیاز به‌ دقت و صدالبته تجربه کافی از طرف پزشک دارد. در مدت سال‌های درمان صدها بیمار در کلینیک دکتر اقدسی با نتایج درخشان و بدون عارضه نتیجه اعتماد بیماران به ما بوده است.

درمان واریس زیر چشم نیاز به استراحت دارد؟

خیر درمان واریس زیر چشم تداخلی در انجام امور روزمره ندارد فقط توصیه می‌شود به مدت سه روز از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری شود.

درمان واریس زیر چشم خطر چشمی دارد؟

ارتباط عروقی بین واریس قسمت تحتانی چشم و داخل چشم وجود ندارد.

درمان واریس زیر چشم با تلفیقی از تزریق مقدار بسیار ناچیزی از مایع اسکلروزان و میکروفلبکتومی در ناحیه پلک زیرین است.

حرف آخر واریس زیر چشم و کنار بینی

همان‌طور که با مطالعه این مقاله دریافتید، روش‌های درمانی گوناگونی در رفع واریس زیر چشم و کنار بینی مؤثر هستند. هرکدام از این متدها مانند هر روش درمانی دیگری از مزایا و معایب خاصی برخوردار خواهند بود؛ اما متخصص واریس باتجربه می‌تواند باتوجه‌به رنگ پوست و وضعیت مویرگ‌ها مناسب‌ترین روش درمانی را به شما پیشنهاد کند.

امیدواریم توانسته باشیم به‌تمامی سؤالات شما دررابطه‌با واریس اطراف چشم و نحوه درمان آن پاسخ دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
18 نظرات
  1. رضا می گوید

    با سلام. آیا روشهای بکار گرفتۀ شما در درمان واریس، قابل کاربرد برای درمان همانژیوم در ناحیه صورت نیز می باشد همچون تزریق ترومبووار؟ میتوان برای درمان همانژیوم به مرکز شما مراجعه کرد؟ با تشکر

  2. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

    سلام در کلینیک ما کار روی همانژیوم صورت انجام نمی شود.

  3. مینا می گوید

    سلام …وقتتون بخیر….مدتیه که خیلی ناگهانی مویرگهای عنگبوتی در بدنم زیاد شده …پاها ران بازوها قفسه ی سینه و شانه هام پر شده ….ایا میشه همه ی نواحی رو لیزر کرد ؟؟؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      با سلام
      زیاد شدن ناگهانی رگ های عنکبوتی میتواند عوامل مختلفی داشته باشد مثل تغییر وزن ناگهانی یا مصرف برخی دارو ها و …
      همه جای بدن مجاز به لیزر نیست اما میتوان بررسی کرد و قسمت هایی که مجاز به لیزر هست را برطرف نمود.

  4. مبینا می گوید

    من روی سینه هایم رگ های قرمز و بنفش مشاهده میکنم ممکنه مربوط به واریس یا سرطان باشه؟ چیکار کنم خوب بشن؟؟؟؟؟؟ بعضی وقتا اطراف قلبم احساس درد هم میکنم سینه هام هم بعضی مواقع درد میکند. من باید چیکار کنم؟؟؟؟وقتی بهشون دست میزنم انگار که جای چیزی روی سینم افتاده. من 14 سال سن دارم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      چیز مهمی نمیتواند باشد از علایم بلوغ سنی میتواند باشد

  5. رضا می گوید

    درود…
    بنده چند سال پیش کیست روی بینی داشتم که جای کیست رو با لیزر PDL لیزر کردم. در حال حاضر جای کیست و همچنین اطراف بینی رگ واریسی داره که قصد از بین بردنشون رو دارم. راهکار درمانی رو توضیح بدید لطفا. و آیا هزینش جز بیمه تکمیلی درمان محسوب میشه یا خیر.
    سپاس

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام
      برای رگ هایی که روی صورت بروز میکند میتوان از لیزر سطحی که مخصوص واریس است استفاده کرد و قابل برطرف شدن هستند.

  6. پیام می گوید

    با سلام.ایا می توان از اسکلروتراپی دردرمان آنژیوم عنکبوتی روی بینی استفاده کرد؟قبلا لیزر شده جواب نگرفته

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      تزریق دارو روی صورت اصلا مجاز نیست و اینکه رگ های روی صورت به حدی ریز هستن که سوزن های اسکلروتراپی از انها رد نخواد شد
      بهترین کار برای درمان این نوع رگ ها لیزر سطحی مخصوص این کار میباشد

  7. احمد می گوید

    با سلام
    اقای 54 ساله هستم
    امروز رگ شقیقه ی سمت چپم ورم کرده است
    در طی دو ماه قبل این سومین بار است
    علایم همراه نظیر سردرد ،استفراق و تاری دید ندارم
    ورم رگ معمولا طی نصف روز برطرف میشود
    ایا خطرناک است؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      خیر خطر خاصی ندارد،نگران نباشید

  8. علی می گوید

    سلام
    روی بینی بنده تعدادی رگ واریسی ظاهر شده میخواستم ببینم اینارو چجوری میشه از بین برد؟
    هزینه اش تقریبا چقدر میشه ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      برای رگ هایی که روی صورت ایجاد میشود از روش درمان لیزر سطحی استفاده میشود که مخصوص این نوع رگ ها هستن

  9. انسیه می گوید

    سلام وقت بخیر

    علل ورم بسیار متفاوت است و ممکن است بخاطر دارو مصرفی- وزن بالا- نشستن طولانی- نمک دریافتی بالا – و فشار خون و… باشد

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      این کار در کلینیک ما انجام میشود.
      برای راهنمایی بیشتر لطفا چند عکس از نقاط واریسی برای کارشناس ما در واتس اپ یا تلگرام 09019746344 ارسال کنید.

  10. ناشناس می گوید

    سلام من چند سال است که رگهای زیر چشمم دراومده به عبارتی واریس چشمی و قیافم رو خسته نشون میده شنیدم با لیزر حل میشه . ولی میگن پر خطر هست و احتمال آمبولی در شریان افتالمیک وجود داره . میشه در مورد لیزر واریس چشم و خطرهاش توضیح بدید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام رگ ابی زیر چشم با روش اسکلروتراپی کار میشود لطفا برای مشاوره عکس به واتس اپ ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵ بفرستید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.