علائم و درمان رگ‌های عنکبوتی | واریس عنکبوتی

مویرگ‌های عنکبوتی (Telangiectasias) رگ‌های ریزی هستند که به صورت شبکه تار عنکبوتی و بیشتر در ناحیه پا و ران‌ها نمایان می‌شوند. اما ممکن است در مچ پا یا دیگر نواحی بدن مانند صورت، سینه هم دیده شوند. رگ‌های عنکبوتی به شکل رگ‌های ظریف، تیره، مویرگ قرمز و یا رگ سبز به نظر می‌رسند که به‌صورت خوشه‌هایی در سطح پوست پراکنده هستند. با ما در این مقاله همراه باشید تا علائم و راه های درمان رگ های عنکبوتی را بررسی نماییم.

مویرگ‌های پا اگر همراه علامت باشند. استفاده از جوراب واریس در کاهش علائم خستگی، درد، تورم و بی‌قراری پا بسیار موثر است. جوراب تاثیر مهمی بر پیشگیری یا درمان مویرگ‌های عنکبوتی ندارد.

مویرگ‌های عنکبوتی روی صورت معمولا ناشی از نور آفتاب است. واریس عنکبوتی در پاها زمینه ارثی، شغلی و هورمونی مطرح می‌باشد. ظاهر شدن مویرگ‌های عنکبوتی در سایر قسمت‌های بدن نیاز به بررسی دارد.

زالو درمانی رگ‌های عنکبوتی و حجامت نه تنها تاثیر راضی کننده‌ای بر مویرگ‌های عنکبوتی ندارد بلکه اثر و لکه نیش زالو و حجامت گاهی برای همیشه روی پوست به یادگار می‌ماند.

درمان مویرگ‌های عنکبوتی به روش CLaCS که تلفیقی از لیزر و اسکلروتراپی همزمان محسوب می‌شود اخیراً در کلینیک‌های واریس متداول شده و بسیار مؤثر است.

درصورتی‌که زمان کافی برای مطالعه کامل این مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله به اطلاعات کلیدی و مختصر و مفیدی دریافت کنید.

1- رگ‌های عنکبوتی

مویرگ‌های عنکبوتی به رگ‌های ریز و ظریف روی پوست اطلاق می‌شود این رگ‌ها  خطری ندارند و در درازمدت مشکلی ایجاد نمی‌کنند. مویرگ‌های عنکبوتی که در اصطلاح علمی تلانژکتازی نامیده می‌شوند. در قسمت‌های مختلف بدن حتی روی صورت و سینه هم ممکن است دیده شود. این رگ‌ها  جزء شبکه خون‌رسانی نبوده و قابل درمان هستند و از بین بردن آنها هیچ گونه آسیبی به بدن نمی‌رساند.

2- علت نمایان شدن مویرگ‌های پا

در اکثر موارد نشستن و ایستادن‌های طولانی مدت موجب دیده شدن مویرگ‌های پا می‌شود. به‌طوری‌که شخص عنوان می‌کند که مثلاً پس از یک مسافرت طولانی متوجه این رگ‌ها شده است.

3- اشکال رگ‌های عنکبوتی

رگ‌های عنکبوتی در بخش‌های مختلف بدن قرار دارند و به شکل‌های مختلف دیده می‌شوند. برخی از اشکال ظاهری واریس عنکبوتی:

  • رگ‌ها به شکل شبکه یا ستاره
  • رگ‌ها به صورت شاخه درخت
  • به صورت خطی
  • به صورت لکه‌ای

4- عوامل بروز رگ‌های عنکبوتی پا 

  • ژنتیک و سابقه خانوادگی
  • جنسیت (معمولاً ابتلا به واریس در زنان بیشتر از مردان است)
  • سپری کردن دوران بارداری
  • تغییرات هورمونی مثل: دوران بلوغ، یائسگی و انواع درمان‌های هورمونی
  • مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری
  • بیماری‌هایی مانند کم کاری تیروئید
  • برای مدت طولانی نشستن یا ایستادن
  • پوشیدن مداوم کفش‌های پاشنه بلند
  • تماس طولانی مدت با نور آفتاب

5- علائم رگ‌های عنکبوتی 

رگ‌های عنکبوتی معمولاً زیر سطح پوست قرار دارند و به راحتی تشخیص داده می‌شوند. بااین‌حال، سایر علائم دیگر برای تشخیص واریس عنکبوتی موارد زیر هستند:

  • درد گنگ و مبهم
  • خستگی در ساق پاها
  • سنگینی پا
  • احساس گزگز و مور، مور در اطراف رگ‌ها
  • خارش در اطراف رگ‌ها

6- روش‌های درمان رگ‌ عنکبوتی

برخی از انواع روش‌های درمان رگ‌های عنکبوتی شامل موارد زیر هستند:

  • لیزر

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان رگ‌های عنکبوتی استفاده از اشعه لیزر سطحی و نور (IPL) است. معمولاً بهتر است همراه لیزر تزریق فوم (اسکلروتراپی) برای از بین بردن ریشه تغذیه کننده مویرگ انجام شود. لیزر واریس معمولاً برای پوست روشن مناسب‌تر از پوست تیره است.

  • اسکلروتراپی برای درمان رگ‌های عنکبوتی

در این روش از محلول یا فوم اسکلروتراپی برای از بین بردن رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است فوم اسکلروتراپی به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد و در برخی از مواقع نیز همراه با دستگاه‌های لیزر مثل اندیاگ انجام می‌پذیرد.

7- درمان واریس عنکبوتی با لیزر بهتر است یا اسکلروتراپی؟

ترکیب لیزر سطحی با اسکلروتراپی بهترین روش  برطرف کردن واریس عنکبوتی است.

8- درمان مویرگ‌های عنکبوتی در کلینیک دکتر مهرداد اقدسی  

در کلینیک دکتر اقدسی روش ترکیبی استفاده می‌شود. یعنی به طور هم‌زمان از قدرت‌ها و غلظت‌های پایین لیزر و اسکلروتراپی در یک جلسه بهره گرفته می‌شود.

این روش نتیجه بهتر و حرفه‌ای‌تری داشته و عوارض آن در مقایسه با لیزر تنها یا اسکلروتراپی تنها بسیار ناچیز است. با استفاده از سوزن‌‌های مخصوص ریشه تغذیه‌کننده مویرگ بسته می‌شود و دستگاه لیزر مویرگ‌های سطحی را هدف قرار می‌دهد.

9- مدت زمان بهبود بعد از درمان رگ‌های عنکبوتی چقدر است؟

معمولاً دوران نقاهت بعد از درمان رگ‌های عنکبوتی در افراد مختلف متفاوت است. ولی به طور معمول:

نتیجه درمان رگ‌های عنکبوتی با روش ترکیبی اسکلروتراپی و لیزر یک تا دو ماه بعد ظاهر می‌شود.

10-درمان خانگی رگ‌های عنکبوتی پا چگونه انجام می‌شود؟

درمان خانگی رگ‌های عنکبوتی به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • درمان رگ‌های عنکبوتی با گیاهان دارویی مثل بابونه، گل ختمی، گل همیشه بهار، بومادران، گیاه بلوط، مریم گلی
  • درمان رگ‌های عنکبوتی با مصرف ویتامین مثل ویتامین ث
  • درمان واریس با یخ
  • درمان واریس پا با روغن مثل روغن آرنیکا
  • درمان واریس با سرکه سیب

 

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه درمان واریس عنکبوتی، دیدن ویدیوهای واقعی از مراحل درمان مویرگ‌های عنکبوتی حتما کل متن مقاله را مطالعه نمایید.

رگ‌های عنکبوتی چیست؟

رگ‌های عنکبوتی جزو سیستم مویرگی وریدی به حساب می‌آیند. یعنی در مجموعه شبکه تغذیه کننده و خون رسان نیستند. وقتی به دلایل مختلف مانند اثر هورمون‌ها مویرگ‌های موصوف گشادتر می‌شوند نمایان شده و از نظر ظاهری نقش نازیبایی در پوست باقی می‌گذارند.

بسیاری از زنان بعد از بارداری به آن دچار می‌شوند. حدود ۶۰ درصد از بزرگسالان در جایی از پوست دچار رگ‌های عنکبوتی هستند.

علت نمایان شدن مویرگ‌های پا

خیلی از خانم‌ها در مورد علت نمایان شدن رگ‌های پا اطلاع چندانی ندارند. این عارضه در بین خانم‌های 30 تا 50 ساله شایع‌تر است و در واقع علت نمایان شدن آن مویرگ‌ها و یا رگ‌ها تجمع خون در رگ‌های ریز است.

معمولاً افرادی که به صورت طولانی مدت می‌نشینند یا می‌ایستند دچار این عارضه خواهند شد.

پاهای زن با رگ های بیرون زده

این مویرگ‌های کوچک، اغلب مشکلی به لحاظ درد و ناراحتی برای فرد ایجاد نمی‌کنند ولی در صورت وجود آسیب در وریدهای عمقی علامت درد و گزگز و سوزش پا دور از انتظار نیست.

درصد قابل ملاحظه‌ای از مبتلایان به مشکلات وریدی به صورت همزمان عروق عنکبوتی و رگ‌های طنابی شکل واریسی را دارند. از این رو تنها جنبه زیبایی در این مورد مطرح نبوده و بسیاری از مراجعین به دنبال یافتن راه حلی برای رهایی از درد پا می‌باشند.

رگ‌های قرمز روی ران پا

ممکن است شما هم رگ‌های قرمز و بنفش رنگی در قسمت ران پا مشاهده کنید. احتمالاً می‌پرسید علت رگ‌های بنفش روی ران پا چیست؟ در صورتی که این رگ‌ها حالت شبکه‌ای داشته و یا شبیه ستاره باشند ممکن است، دچار واریس خفیف ران پا شده باشید که به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن قابل برطرف شدن هستند.

در ادامه روش‌های درمان این رگ‌ها را توضیح می‌دهیم. درصورتی‌که این رگ‌ها شبکه‌ای نباشند ممکن است حساسیت پوستی باشد.

انواع رگ‌های عنکبوتی

رگ‌های عنکبوتی در قسمت‌های مختلف بدن به خصوص صورت یا پاها دیده می‌شوند. انواع رگ‌ها به لحاظ ظاهری را می‌توان به صورت ذیل طبقه بندی کرد:

  • رگ‌ها به شکل شبکه یا ستاره
  • رگ‌ها به صورت شاخه درخت
  • به صورت خطی
  • به صورت لکه‌ای: بیشتر بیماران با سابقه مشکلات کلاژن وریدی این صورت از رگ‌های عنکبوتی را دارند که معمولا به رنگ قرمز دیده می‌شود.

درمان واریس پا به روش‌های مختلفی مانند فلبکتومی، اسکلروتراپی و لیزر اندوواسکولار انجام می‌گیرد در میان این روش‌ها درمان خانگی جایگاه ویژه‌ای در کنترل علائم بیماری دارد.

الگوی رگ‌های عنکبوتی در بین خانم‌ها

  • خطوط موازی در قسمت میانه ران
  • به صورت پره‌های چرخ یا اشعه خورشید یا ستاره در قسمت پشت زانو و پایین ران که این رگ‌ها معمولا توسط رگ‌های رتیکولار تغذیه می‌شوند و درمان رگ‌های رتیکولار برای رسیدن به نتیجه قطعی درمان ممکن است نیاز باشد.
رگ های عنکبوتی روی پای خانم ها

علت رگ‌های عنکبوتی پا

عوامل شناخته شده متعددی در شکل گیری و بروز رگ‌های عنکبوتی پا موثرند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

ژنتیک

سابقه خانوادگی ابتلا به رگ‌های عنکبوتی از اهمیت برخوردار است و معمولا افراد با سابقه خانوادگی ابتلا به رگ‌های عنکبوتی، این عارضه را با وسعت بیشتر و در سن پایین‌تر نشان می‌دهند.

جنسیت

احتمال بروز رگ‌های عنکبوتی در زنان بیشتر از مردان است. در حدود نیمی از بانوان در فاصله سنی 40 تا 50 سال این عارضه را به درجاتی تجربه می‌کنند.

بارداری

از مهم‌ترین عوامل شناخته شده در ایجاد رگ‌های عنکبوتی بارداری محسوب می‌شود. رگ‌های عنکبوتی یکی از انواع واریس بارداری محسوب می‌شود.

اختلالات هورمونی

تغییرات هورمونی در زمان بلوغ، یائسگی و هورمون درمانی می‌توانند احتمال بروز رگ‌های عنکبوتی را افزایش دهند.

مصرف قرص های پیشگیری از بارداری

استفاده از قرص‌های پیشگیری از بارداری و بعضی از داروها احتمال مبتلا شدن به مشکل رگ‌های عنکبوتی را افزایش می‌دهند.

واریس عنکبوتی در دوران بارداری روی شکم زن حامله جوان

 برخلاف تصور عده‌ای از مردم که واریس را یک بیماری مخصوص زنان می‌پندارند، شمار قابل‌ملاحظه‌ای از مبتلایان به واریس را مردان تشکیل می‌دهند.

علت واریس بیضه در مردان چیست

تیروئید

ابتلا به بعضی از بیماری‌ها مانند اختلال تیروئید می‌توانند احتمال بروز رگ‌های عنکبوتی را افزایش دهند.

ایستادن و نشستن بدون تغییر حالت بدن

ایستادن و نشستن برای زمان طولانی می‌تواند در دراز مدت باعث ایجاد رگ‌های عنکبوتی گردد.

پوشیدن کفش های پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند به واسطه اختلالی که در عملکرد عضلات ساق پا ایجاد می‌کند، احتمال ایجاد رگ‌های عنکبوتی را بیشتر می‌کند.

تماس با نور آفتاب

نور مستقیم آفتاب که علائم آن بیشتر در افراد با پوست روشن و در پوست صورت دیده می‌شود.

اپیلاسیون با موم گرم

بهتر است حذف موهای زائد با اپیلاسیون انجام نشود. اپیلاسیون به واسطه حرارت مستقیم و کشش پوست می‌تواند باعث ایجاد رگ‌های ریز عنکبوتی شود و در افراد مستعد رگ‌های عنکبوتی توصیه نمی‌شود.

نمایان شدن مویرگ ها پا بعد از اپیلاسیون

 واریس ریز مویرگی، عروق برجسته ریز، رگ‌های واریسی طنابی در خانم‌ها شایع است و زنان تقریباً دو برابر آقابان به واریس دچار می‌شوند.

بیماری واریس در زنان

علائم رگ‌های عنکبوتی

مویرگ‌های عنکبوتی معمولا باعث علامت و مشکلی نیستند و شکایت مراجعه‌کنندگان به خاطر ظاهر نازیبا است.

گاهی اوقات ناراحتی‌های دیگری مانند موارد زیر توسط زیبا جویان بیان می‌شود:

  • درد گنگ و مبهم
  • خستگی در ساق پاها
  • سنگینی پا
  • احساس گزگز و مور مور در اطراف رگ‌ها
  • خارش در اطراف رگ‌ها

 با اینکه ارتباط مستقیمی بین مویرگ‌های سطحی و علائم ذکر شده وجود ندارد بعد از درمان مویرگ‌ها بسیاری از زیبا جویان ابراز می‌کنند که علائم مذکور برطرف شده است.

درمان رگ‌های عنکبوتی

قبل از هر درمانی برای مویرگ‌های پا لازم است معاینه دقیق و در صورت نیاز سونوگرافی عروقی انجام شود. بایستی به این سوال جواب داده شود که آیا علت زمینه‌ای مهمی مانند ریشه واریس طنابی نهفته وجود دارد یا خیر!؟

اگر مویرگ‌های عنکبوتی بدون ریشه عمقی باشند آنگاه یکی از درمان‌های اسکلروتراپی یا لیزر سطحی رگ‌های عنکبوتی در نظر گرفته خواهد شد. و در صورتی که مویرگ‌ها در زمینه ریشه نهفته عمقی باشد درمان این ریشه در اولویت است و قبل از مویرگ‌ها نیاز به اقدام لازم دارند.

درمان مویرگهای عنکبوتی

روش‌های درمان رگ‌های عنکبوتی پا چیست؟ امروزه از روش‌های مختلفی برای درمان رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود که عبارت‌اند از:

لیزر رگ‌های عنکبوتی

در کلینیک‌های پوست، اشعه لیزر سطحی و نور (IPL) برای درمان بکار می‌رود که البته نتیجه درمان در پوست‌های خیلی روشن، خوب است. اما در پوست کمی سبزه شرقی ممکن است عوارضی مانند سوختگی ایجاد شود.

توصیه می‌شود که قبل از هر گونه اقدام مانند اشعه لیزر یا IPL بررسی و معاینات کامل برای ارزیابی وجود ارتباط رگ‌های سطحی با رگ‌های عمقی‌تر تغذیه کننده بعمل آید تا در صورت وجود، یک تا دو جلسه تزریق یا همان اسکلروتراپی برای از بین بردن ریشه تغذیه کننده مویرگ‌ها انجام گیرد. اگر ریشه این رگ‌ها (feeding vein) بسته نشود مانند چشمه‌ای مجدداً جوشیده و عود خواهد کرد.

به همین دلیل در  کلینیک درمان واریس ما ابتدا با استفاده از سوزن‌های مناسب، اقدام به تزریق داخل ریشه رگ‌های عنکبوتی کرده و پس از اطمینان از بسته شدن رگ‌ها، در صورت نیاز از دستگاه لیزر بر روی رگ‌ها استفاده می‌کنیم.

لیزر رگ‌های عنکبوتی پا برای چه افرادی انجام می‌شود؟

برای درمان رگ‌های عنکبوتی در پاها اولین روش درمانی مورد تایید اسکلروتراپی است که نتایج رضایت بخشی را به‌دنبال دارد. البته در برخی افراد به دلایلی نمی‌توان اسکلروتراپی انجام داد.

در چه مواردی از لیزر رگ‌های عنکبوتی به جای اسکلروتراپی باید استفاده کرد؟

در همه موارد زیر از لیزر سطحی به جای تزریق برای رفع رگ‌ها استفاده می‌شود:

  • در رگ‌های بسیار ریز
  • افراد با زمینه حساسیت به داروی پولیدوکانول
  • افراد با ترس از سوزن که تحمل سوزن‌های متعدد اسکلروتراپی برای آنها مقدور نیست.
  • افراد مستعد آلرژی‌های تنفسی و آسم معمولا با اسکلروتراپی درمان نمی‌شوند و روش لیزر سطحی برای آنها توصیه می‌شود.

اسکلروتراپی یا تزریق یکی از روش‌های درمان مویرگ‌های عنکبوتی و واریس‌های طنابی است. در این روش محلول اسکلروتراپی به داخل رگ تزریق و باعث از بین رفتن رگ می‌شود.

عوارض اسکلروتراپی واریس پا

آمادگی‌هایی لازم برای لیزر رگ‌های عنکبوتی

برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است موارد ذیل انجام شود:

  • اگر داروی رقیق کننده مصرف می‌کنید با نظر پزشک معالج چند روز پیش از لیز واریس عنکبوتی دارو را قطع کنید.
  • شب قبل از لیزر استحمام کنید و موهای موضع تحت درمان به صورت کامل اصلاح شود.
  • از لوسیون و انواع کرم در روز درمان روی موضع استفاده نشود و پوست کاملا تمیز باشد.
  • از چند هفته قبل از درمان از کرم‌های رنگ‌ دهنده به پوست، سولاریوم و آفتاب گرفتن اجتناب کنید.
  • پوست در روشن‌ترین وضعیت خود باشد.
  • اگر داروهایی مثل راکوتان مصرف می‌کنید تا 6 ماه پس از خاتمه دوره مصرف نباید لیزر رگ‌های عنکبوتی را انجام دهید.
  • در بیماران مبتلا به ویتیگو ، روش لیزر واریس مویرگی توصیه نمی‌شود.
  • اگر قارچ پوستی دارید ابتدا قارچ درمان شود و سپس اقدام به لیزر نمایید.
  • اگر سابقه کلوئید یا اسکار در محل زخم دارید بهتر است لیزر انجام نشود.
  • اگر روی بدن تتو دارید در محل تتو نمی‌توان لیزر رگ‌های عنکبوتی را انجام داد.
  • در زمان مراجعه شلوار گشاد و یا دامن همراه داشته باشید.

درمان مویرگ‌های پا در کلینیک درمان واریس دکتر اقدسی

پیشنهاد روش درمانی مناسب در مورد هر بیمار بر پایه تشخیص واریس استوار است. در کلینیک درمان واریس قبل از هر اقدامی، ارزیابی اولیه با سونوگرافی و دستگاه نور VEIN Light همزمان با‌ معاینه بالینی صورت می‌گیرد تا علت زمینه‌ای وجود رگ‌های بزرگتر در عمق پاها، مورد بررسی قرار گرفته و روش درمانی مناسب با توجه به شرایط بیمار انتخاب شود.

در حدود 5 تا 10 درصد بیماران دچار درجاتی از واریس زمینه‌ای رگ‌های بزرگ هستند که در این موارد، درمان بایستی ابتدا در مورد آن رگ‌ها انجام گیرد.

مراقبت‌های بعد از لیزر رگ‌های عنکبوتی

برای کم کردن احتمال بروز عوارض و رسیدن به نتیجه مناسب از درمان لیزر رگ‌های عنکبوتی توصیه‌های ذیل را اجرا نمایید

  • استفاده از پماد زینک اکساید در 24 ساعت اول در موضع لیزر
  • استفاده از کیسه یخ به صورت متناوب در 48 ساعت اول برای کاهش التهاب در موضع تحت درمان
  • کرم‌های تجویز شده را مرتب و طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • استفاده از جوراب واریس برای زمان تعیین شده
  • بالا نگه داشتن پاها برای چند بار در روز در روزهای اول پس از درمان
  • اجتناب از آفتاب گرفتن و مواجهه با نور مستقیم آفتاب برای حداقل 1 ماه بعد از
  • لیزر رگ‌های عنکبوتی
  • احساس درد و تورم در موضع لیزر برای چند روز اول طبیعی است.

لیزر واریس مانند هر روش درمان واریس دیگر نیاز به مراقبت برای تسریع روند بهبودی و حفظ نتیجه مطلوب دارد.
مراقبت بعد از لیزر واریس پا

اسکلروتراپی برای درمان رگهای عنکبوتی

فوم اسکلروتراپی به تنهایی یا توأم با دستگاه‌های تابشی شامل لیزر KTP و یا لیزر Nd:YAG صورت می‌گیرد.

در بعضی از انواع پوست‌ها و رگ‌ها، روش توام نتیجه بهتری بدنبال دارد. در این موارد اسکلروتراپی (تزریق) برای بستن رگ‌های تغذیه کننده کاربرد دارد. به منظور اثربخشی بهتر مایع اسکلروتراپی به شکل فوم در آمده سپس داخل رگ تزریق می‌شود. برای آماده کردن فوم در کلینیک ما به جای هوا از CO2 استریل استفاده می‌شود که سالم‌تر است.

پس از انجام اسکلروتراپی لازم است که بیمار به مدت یک هفته یا بیشتر از جوراب واریس یا باندکشی استفاده کند. اندازه‌گیری و تعیین نوع جوراب مناسب توسط تکنسین آموزش دیده در کلینیک صورت می‌گیرد.

برای درمان مویرگ‌های عنکبوتی اسکلروتراپی بهتر است یا لیزر؟

ليزر برای رگ‌های ريز و سطحی مناسب‌تر است اسكلروتراپی برای رگ‌های درشت‌تر نتيجه بهتری می‌دهد. مطلوب‌ترین نتیجه درمانی با تلفيقی از ليزر واسكلروتراپی به‌دست می‌آید.

در این روش مویرگ‌های ریزانتهایی با لیزر و رگ‌های درست‌تر و تغذیه کننده با تزریق درمان می‌شوند. درعمل نتیجه بسیار رضایت بخش و حرفه‌ای می‌شود.

درمان سریع‌تر به نتیجه می‌رسد و جلسات رفت و آمد بیمار کمتر خواهد بود.

رگهای تغذیه کننده
جلسه تلفیقی لیزر و اسکلروتراپی د

انواع لیزر مثل NDyag ،KTP ،IPL برای انواع مختلف رگ‌های عنکبوتی در پوست‌های مختلف بکار می‌رود.

درمان رگ‌های عنکبوتی صورت

بیرون زدگی رگ‌های صورت خطر زیادی ندارند و فقط برای جهت زیباسازی صورت این درمان انجام می‌شود. رگ‌های عنکبوتی صورت بیشتر در افرادی با پوست بسیار روشن دیده می‌شود. این رگ‌ها بسیار نازک هستند و معمولا به رنگ آبی و سبز بر روی صورت نمایان می‌شوند.

یکی از رگ‌های صورت که بیرون زدن آن بسیار پدیدار است بیرون زدگی رگ پیشانی می‌باشد. برای بیرون زدگی رگ پیشانی باید به متخصص پوست مراجعه نمایید. اگر به واریس دست و صورت مبتلا هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله سریع‌ترین روش درمان واریس دست و صورت را مطالعه کنید.

 اسکلروتراپی را معمولا بیمه‌ها تقبل نمی‌کنند و جزو کارهای زیبایی محسوب می‌شود. لیزر واریس جز کارهای درمانی است و مورد تایید بیمه‌های تکمیلی است.

درمان واریس با بیمه تکمیلی

درمان خانگی رگ‌های عنکبوتی پا

روش‌های درمان‌ خانگی واریس و رگ‌های عنکبوتی در محو شدن این مویرگ‌ها موثر است. شما عزیزان می‌توانید جهت پیشگیری از ظاهر شدن رگ‌های عنکبوتی از درمان خانگی رگ‌های عنکبوتی استفاده کنید. یکی از نکات مثبت در درمان گیاهی رگ‌های عنکبوتی این است که درمان گیاهی عوارضی ندارد.

درمان رگ‌های عنکبوتی با گیاهان دارویی

بسیاری از گیاهان دارویی خاصیت ضد التهابی داشته و در درمان رگ‌های عنکبوتی موثرند. برای درمان واریس می‌توانید از گیاهان دارویی زیر استفاده کنید.

  • بابونه
  • گل ختمی
  • گل همیشه بهار
  • بومادران
  • گیاه بلوط
  • مریم گلی

درمان رگ‌های عنکبوتی با مصرف ویتامین

ویتامین‌ها در درمان عروق خونی بسیار موثرند محققان دریافته‌اند ویتامین ث در درمان رگ‌های عنکبوتی و حفظ کلاژن سلول‌های بدن موثر است.

درمان واریس با یخ

کمپرس یخ باعث می‌شود التهاب و قرمزی رگ‌های عنکبوتی از بین برود.

درمان واریس پا با روغن

روغن آرنیکا یک از روغن‌هایی است که در درمان رگ‌های عنکبوتی موثر است. با انواع مختلف روغن برای درمان واریس و نحوه استفاده هر کدام بیشتر آشنا شوید.

سرکه سیب

سرکه سیب می‌تواند در درمان رگ‌های عنکبوتی موثر باشد مقداری از آن را روی پنبه بزنید و در قسمت‌های پارگی مویرگ‌ها بمالید.

رگ‌های آبی، بنفش و زرد زیر چشم، ظاهر هر فرد را به‌شدت تحت‌تأثیر خود قرار خواهند داد؛ اما جای نگرانی نیست.

واریس زیر چشم

مدت زمان بهبود بعد از درمان رگ‌های عنکبوتی

معمولاً درمان رگ‌های عنکبوتی با هر کدام از روش‌های مورد استفاده مثل فوم اسکلروتراپی و یا انواع لیزر، چند هفته‌ای زمان می‌برد تا تأثیرش معلوم شود. پس از انجام لیزر، قرمز شدن و حتی در برخی موارد کبودی هم ممکن است، رخ دهد.

همین‌طور پس از اسکلروتراپی هم تا چند هفته‌ای جای کبودی و رگ‌ها روی پوست باقی می‌ماند. در اکثر مواقع استفاده از این روش تنها در یک جلسه رضایت بیمار را به دنبال ندارد و نیاز به انجام چند جلسه درمان برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

معمولا اثر اسکلروتراپی از یک ماه بعد درمان به مرور مشخص می‌شود. در مورد لیزر 3 ماه زمان برای دیدن اثرات درمان وجود دارد.

آیا لیزر موی زائد با اسکلروتراپی تداخل دارد؟

سوالی که بیماران مطرح می‌کنند این است که اول لیزر موهای زائد انجام دهند یا اسکلروتراپی و اینکه آیا در زمان اسکلروتراپی می‌شود لیزر موی زائد انجام داد یا خیر؟
لیزر موهای زائد و درمان‌های عروقی مانند لیزر عروق یا اسکلروتراپی بهتر است با فاصله بیشتر از یک هفته از یکدیگر انجام شوند. بهتر است اول لیزر موهای زائد و سپس درمان‌های عروقی انجام گیرد.

پیشگیری از رگ‌های عنکبوتی

پاسخ به پیشگیری از واریس هنوز به صورت صد درصد  مشخص نیست. توصیه‌های رایج براساس علت‌های بروز مطرح می‌شوند. که رعایت همه آن‌ها می‌تواند روند ایجاد این رگ‌ها را آهسته‌تر نماید.

محافظت از پوست در برابر نور آفتاب

یکی از نواحی حساس پوست برای پیدایش رگ‌های عنکبوتی صورت به خصوص اطراف بینی است، همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و تا حد امکان در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید.

استفاده از ضدآفتاب برای محافظت از پوست و در نتیجه بهبود رگ های عنکبوتی

حفظ وزن متعادل

داشتن وزن متناسب فشار وارد بر پاها را کم می‌کند و جلوی آسیب وریدی را می‌گیرد. اگر اضافه وزن دارید توصیه می‌کنیم به فکر کاهش وزن باشید. برای موفقیت در برنامه کاهش وزن خوب است 2 اصل مهم را همواره بخاطر بسپارید: پیروی از رژیم غذایی سالم و داشتن فعالیت بدنی منظم  می‌تواند شما را به وزن مطلوب برساند.

فعالیت بدنی روزانه

یکی از علائم واریس و بروز رگ‌های عنکبوتی گردش خون ضعیف در بدن است. یکی از علل بروز این مسئله نداشتن تحرک کافی است. ورزش‌های مختلف را امتحان کنید و در نهایت ورزش مورد علاقه‌تان را پیدا و دنبال کنید.

یکی از ورزش‌هایی که می‌تواند به کاهش فشار روی وریدهای پا کمک کند و گردش خون را بهبود ببخشد شنا کردن است. درصد قابل توجهی از بیماران به خصوص بیماران با اضافه وزن، انجام ورزش به دلایلی مثل درد ساق پا، خستگی و…. را کنار گذاشته‌اند. شنا کردن یا حتی راه رفتن در آب برای  افراد با وزن بالا روش مناسبی است. بیمارانی که به خاطر پا درد قادر به راه رفتن نیستند با شنا یا راه رفتن در آب، بدون وارد کردن فشار به زانو و آسیب به زانو‌ها می‌توانند وزن کم کنند و عضلات ساق پایشان را تقویت کنند و در نهایت به هدف  پیشگیری از پیشرفت واریس و رگ‌های عنکبوتی برسند.

ورزش در آب مناسب رگهای واریسی

آیا می‌دانید چه ورزش‌هایی برای درمان واریس پا مفید است؟

درمان واریس پا با ورزش

پوشیدن جوراب واریس

یکی از راه‌های مفید در کاهش درد و خستگی پاها پوشیدن جوراب واریس در حین انجام کارهای ایستادنی و یا پشت میز نشینی طولانی مدت است. برخی به اشتباه فکر می‌کنند جوراب، واریس را درمان می‌کند در حالیکه جوراب بیشتر جنبه کمکی برای فرد واریسی دارد تا حس سنگینی پا کمتر آزاردهنده باشد. لازم  نیست قد جوراب برای پیشگیری از رگ‌های عنکبوتی تا بالای ران باشد مگر اینکه پزشک به شما اینطور توصیه کرده باشد.

با راهنمایی پزشک متخصص واریس جوراب واریس مناسب خود را انتخاب و استفاده نمایید.

پوشیدن جوراب واریس برای جلوگیری از رگ های عنکبوتی

پوشیدن لباس راحت

پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان به خصوص در ناحیه باسن، کمر باعث افزایش احتمال بروز واریس می‌شود. کفش راحت و با پاشنه متناسب هم برای پیشگیری از رگ‌های عنکبوتی و واریس توصیه می‌شود. کفش پاشنه بلند پمپ عضلانی ساق پا را با مشکل روبرو می‌سازد و تضعیف می‌کند. بهتر است تا حد امکان کفش راحت پوشیده شود و فقط در مناسبت‌ها و مجالس رسمی برای مدت کوتاه از کفش پاشنه بلند استفاده شود.

مصرف نکردن خودسرانه داروهای هورمونی

مصرف قرص پیشگیری از بارداری بایستی تحت نظر پزشک انجام شود. بسیاری از بانوان باوجود اطلاع از عوارض این داروها بدون نظرخواهی از دکتر این قرص‌ها را مصرف می‌کنند. بهتر است در موارد غیر ضروری قرص‌های هورمونی مصرف نشوند. برای مواردی مثل جوش صورت (اکنه) در بیماران مستعد رگ‌های عنکبوتی این قرص‌ها قابل توصیه نیستند.

مصرف خودسرانه قرص‌های هورمونی و پیشگیری از بارداری برای بانوانی که واریس دارند ابدا توصیه نمی‌شود. زیرا این قرص‌ها سبب انسداد رگ‌های خونی می‌شود و عوارض جبران ناپذیری در پی دارد. بانوانی که می‌خواهند از قرص‌های هورمونی استفاده کنند ابتدا باید واریس را درمان کنند تا دچار مشکلات جدی نشوند.

نینداختن پاها روی یکدیگر در هنگام نشستن

خیلی از افراد عادت غلط پا روی پا انداختن را در زمان نشستن انجام می‌دهند. این روش نشستن باعث فشار به وریدها در پا می‌شود. در ضمن برای ستون فقرات و مفاصل هم مضر است. حتی اگر این عادت را دارید در قسمت ران، پای دیگر را قرار ندهید و بهتر است از زانو به عنوان تکیه‌گاه پای دیگر استفاده شود.

بالا نگه داشتن پاهایتان

یکی از توصیه‌هایی که بایستی جدی گرفته شود و مرتب به آن عمل کنیم بالا نگه داشتن پاها در زمان استراحت است. این‌کار برای افراد با مشاغل دائماٌ ایستاده و پشت میز نشین توصیه می‌شود. قرار دادن پاها بالاتر از سطح بدن به نحوی که خون راحت‌تر به سمت قلب پمپ شود به کاهش شدت و بهبود ورم پا ناشی از واریس در پاها کمک می‌کند.

موادغذایی کم نمک و غنی از فیبر

به  همه افراد توصیه می‌شود مقدار نمک مصرفی خود را کم کنند. بالا بردن فیبر مصرفی با مصرف غلات کامل، سبزی‌ها و میوه‌ها به داشتن دفع راحت می‌انجامد. یبوست به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد فشار نامتناسب روی وریدهای پا شناخته می‌شود. خوردن مقادیر کافی فیبر در برنامه غذایی روزانه جلوی یبوست را می‌گیرد و از این طریق از ایجاد واریس و رگ‌های عنکبوتی پیشگیری می‌کند. از سوی دیگر، نمک باعث افزایش میزان تورم در پای بیماران مبتلا به واریس می‌شود و شدت درد را در آن‌ها افزایش می‌دهد. کاهش مقدار نمک با کم شدن میزان درد واریس همراه است.‌

پرسش: بهترین روش درمان این رگ‌ها چیست؟ چند جلسه نیاز دارد؟

مویرگ های عنکبوتی روی دست

 

پاسخ دکتر اقدسی: روش حرفه‌ای که برای درمان استفاده می‌شود تلفیقی از لیزر سطحی و میکرو اسکلروتراپی است. یعنی روی رگ‌های صورتی از لیزر استفاده می‌شود و قسمت بنفش رنگ که به آن رگ تغذیه کننده با Feeding گفته می‌شود توسط تزریق درمان می‌شود.

عکسهای های قبل و بعد

برطرف شدن مویرگهای پا
برطرف شدن مویرگهای پا در قسمت جلوی ساق پای چپ و کنار زانوی پای راست
یک جلسه تزریق برای لیزر سطحی
یک جلسه تزریق لیزر سطحی و 60 درصد بهبودی
ممکن است شما دوست داشته باشید
131 نظرات
  1. ارغوان می گوید

    من ٢٠ سالمه بخاطر تخمدان پليكيستيك قرص دوفاستون و الانم قرص سيپروترون كامپاند مصرف ميكنن. ولي چند وقته كه. متوجه شدم پشت پاهام مويرگ هاي قرمز ايجاد شده كه سرپا وايميسم بدتر ميشه من بايد چيكار كنم با توجه به اين كه مادرم هم واريس شديدي دارد ولي از سن ٣٥ سالگي شروع شد

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر
      شما بايد. داروها را با نظر پزشك معالج مصرف كنيد.
      وزن خود را كم كنيد.جوراب ccl1-AG ارسال كنيد كه ساعاتي از روز بپوشد.
      ورزش ايروبيك داشته باشيد واز جوراب واریس در ساعاتی از روز که فعالیت ایستاده دارید استفاده نمایید. جوراب ccl1-AG برای شما خوب است

  2. سودابه گودرزی می گوید

    من پاهام خیلی رگای ریز داره روز به روزم داره زیاد میشه نمیدونم چیه 27 سالمه

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام. لطفا با ارسال عکس در واتس اپ این شماره 09351802288 از ما مشاوره بگیرید تا با توجه به عکس ها و شرایط شما بهتان مشاوره اصولی و دقیق تر داده شود

  3. Mina می گوید

    سلام، خسته نباشید،، ببخشید پشت پاهای من رگ های عنکبوتی هستش ظاهر پاهامو خیلی زشت نشون میده و خودمم نگران این هستم که سنم بره بالا بیشتر هم بشن، درد داشته باشن، درمانی برای اینا هستش؟ کرمی یا دارویی که تجویز بشه، من تا حالا دکتر هم نرفتم، خودمم ۳۱سالمه

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      این گونه رگ ها معمولا اگر ریشه ی عمقی نداشته باشند ،ایجاد درد نخواهند کرد اما چون شما زمینه واریس دارید احتمال اینکه به علت های متفاوت مثل کار سخت و بی تحرک ،بارداری ،بیماری های هورمونی و …. این رگ ها بیشتر شوند ،وجود دارد .
      این رگ ها را میتوان به روش اسکلروتراپی و لیزر سطحی تا حد زیادی درمان کرد و معمولا کرم ها تاثیر چندانی در درمان انها ندارن

      برای پیگیری روند شروع درمان لطفا با واتس اپ 09365066105 تماس بگیرید

  4. شیما گل محمدی می گوید

    با سلام
    من 27 سالمه و چند ماهه مویرگهای بنفش رنگ بصورت عنکبوتی روی ران و پشت ساق پا مشاهده کردم. کارم طوری هست که زیاد راه میرم و می ایستم. با توجه به اینکه مادرم هم واریس دارن خواستم بپرسم چطور میشه پیشگیری کرد؟ گاهی احساس درد و سوزش در ناحیه ساق پا هم دارم.
    با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام با انجام ورزشهای هوازی به صورت منظم ، کنترل وزن دردامنه نرمال ، استفاده از فیبرها، ویتامین سی و رعایت بقیه موارد تغذیه ای مرتبط باواریس ، عدم استفاده خودسرانه از دارو می تواند برای شما خوب باشد. اگر شغلی ایستاده مثل فروشندگی یا کار با حالت ثابت یکنواخت مثل خیاطی دارید استفاده از جوراب واریس به شما توصیه می شود.

  5. فاطمه می گوید

    سلام …اگه بخام مویرگ های عنکبوتی پا رو لیزر کنم باعث از بین رفتن رگ های اصلی پا( که بعدها ممکنه برا قلب استفاده شود )میشه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام این رگها در واقع مویرگهای ریز نزدیک به سطح پوست هستند و برای موردی که شما می فرمایید کارایی ندارند.

  6. سارا می گوید

    سلام من دختری 24 هستم مدت دوسالی هست که در پاهایم مویرگ های ارغوانی وبنفش میبینم که تا بالای پایم وجود دارد بعد من تخمدان پلی کیستیک هم دارم و قرص سیتروپرون کامپاند استفاده میکنم و دکتر گفته تا زمانی که بخواهی بچه دار بشی باید قرص بخوری حالا این قرص خوردن طولانی مدت برای واریس من ضرر دارد و آیا باعث لخته شدن خون میشود؟؟ممنون میشم پاسخ دهید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام. خوردن قرص برای سلامتی شما ضروری است و سلامتی تان مهمتر از رگهای ریز است این رگها را بموقع می توان پاک کرد. ورزش کنید و مایعات بیشتر میل نمایید . اگر اضافه وزن دارید سعی کنید این مسئله را برطرف کنید.

  7. مهرانگیز می گوید

    واريسهاى عنكبوتى و سطحى روى پاهام دارم با يك جلسه ليزر درمانى برطرف مى شه چقدر هزينه داره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      اين رگهای عنکبوتی ریز با ليزرهاي پوستي بهتر جواب ميدهد.

  8. اعظم محمدی می گوید

    با سلام در پاهام رگهای عنکبوتی ایجاد شده کم کم حس میکنم داره زیاد میشه چکار میتونم بکنم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      این رگها تا 80 درصد با اسکلروتراپی برطرف می شوند.

      1. ناشناس می گوید

        سلام چطور میتونم وقت حظوری بگیرم

        1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

          با مطب تماس بگیرید ۰۲۱۲۲۸۱۹۲۷۶-۷ و راهنمایی شوید

  9. فریده فلاح می گوید

    من روی ران پاهام چند تا واریس مانند دارم که اولین بار حدودا یکسال پیش حین اپیلاسیون ایجاد شد گفتم شاید به مرور خوب بشه ولی الان بعد از گذشت زمان به جای بهتر شدن تکثیر میشه تازگی یه جوش رو روی ران پاهام فشار دادم اونجام مویرگ مانند جاش موند رنگش هم قرمز یا بنفش تغییر رنگ داره میخوام از بین بره دیگه هم نزنه

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      حساسیت بیش از اندازه دارید. این حد کاملا طبیعی است اما اگر واقعا به نظرتان نیاز به کاری هست می شود با لیزر سطحی بهتر شود/

  10. رها می گوید

    سلام مدتی هست زبر دوتا سینه هام رگهای پیچیده و کبود شده اول فکر کردم بخاطر باشگاه و سینه کار نکردم اما الانم که نمیرم هست ومجردم بچه شیر ندادم و رگها برجسته و کبود هست

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بهتر است یک سونوگرافي بررسي از عروق سينه و خود سينه انجام دهید و جواب رابرای ما ارسال كنید.

  11. لیلا حسینی می گوید

    رگ های بغل پای چپم سمت راست بیرون زده درد ندارد
    و بند پا وروی پای راستم رگ های سبز تقریبا ۷سال شده
    روی پای چپم رگ های عنکبود قرمز دارد
    قابل تداوی است یانه در اینده کدام مشکل ایجاد میکند؟
    قبلا معلم بودم و پنجاه و پنج سالمه

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام این رگ ها جای نگرانی ندارد . برای گرفتن مشاوره دقیق تر لطفا عکس از نقاط واریسی به شماره واتس اپ 09351802288 ارسال کنید تا بتوانیم راهنمایی بیشتری داشته باشیم.

  12. مریم روزبهانی می گوید

    با عرض سلام .هر دو پاهای من دارای رگهای عنکبوتی است و برجستگی خیلی کمی دارد بهترین روش درمان کدام است ؟وکم هزینه ترین کدام؟ وفقط از نظر زیبایی مشکل دارم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام امعمولا برای این مدل رگ ها از روش تلفیقی استفاده میکنیم . برای گرفتن مشاوره دقیق تر لطفا عکس از نقاط واریسی به شماره واتس اپ ۰۹۳۵۱۸۰۲۲۸۸ ارسال کنید تا بتوانیم راهنمایی بیشتری داشته باشیم.

  13. Maryam tabari می گوید

    سلام خسته نباشيد
    من چند وقتى هست علاوه بر رگ عنكبوتى پا ،رگ هاى كل بدنم داره نمايان ميشه . (رگ ها ى سبز ديده ميشه )به نظرتون درمانى وجود داره؟ آيا اين مشگل ربطى به بدن سازى داره؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بهتر است ورزش هوازی را به مرور جانشین بدن سازی کنید.

  14. فرشته احمدی می گوید

    سلام. آیا پوشیدن شلوار تنگ و انجام دادن اپیلاسیون و لیزر موهای زاید باعث بیشتر شدن رگ های عنکبوتی میشود؟

  15. سمیه می گوید

    سلام خسته نباشید من زیر چشم راستم یک رگ سبز رنگ متورم هست که بعضی مواقع کمتر دیده میشه ولی بعضی مواقع هم متورم میشه وخیلی مشخصه.روی ثورتم هم رگ های عنکبوتی وجود داره که وقتی پوست صورتم کشیده میشود دیده میشه.با اسکلروتراپی از بیم میرن یا روش دیگه ای رو پیشنهاد میکنید.
    هزینش رو هم بگید ممنون میشم.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      رگهایی که شما به انها اشاره دارید مشکلی ایجاد نمی کنند و بهتر است که حساس نباشید اما میتوان برای رگ هایی که در صورت وجود دارد از لیزر سطحی نیز استفاده کرد

  16. ترمه می گوید

    سلام و وقتتون بخیر
    من تقریبا ۸ساله مبتلا به بیماری اسکلرودرمی هستم
    رگهای زیر چشمم دقیقا از همون زمان به رنگ سبز و برجسته شده.
    زیر چشمم هم گود و تیره شده
    چطور میشه درمانش کرد و ایا کامل برطرف میشه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      موردی برای نگرانی وجود ندارد و بهتر است حساس نباشید

  17. Ziba می گوید

    با سلام
    آقای دکتر من زیر چشمم بخاطره نازک شدن پوستش رگ بزرگ و پر رنگی نمایان شده بود که طی چند مرحله تزریق کمرنگ شد و چشم راستم کاملا خوب شد و زیر چشم چپم موند یکم. اخرین تزریقی که زیر چشم چپم انجام دادم در تاریخ 98/10/30 بود و الان یک هفته ای میگذره ولی هنوز جای سوزنش درد میکنه و یکمم سفت شده و ورم داره. خیلی نگرانم و نمیدونم چجوری خوب میشه.
    لازم به توضیح است که در تمام تزریقات قبلی این حالت پیش نمیومد و اگر هم پیش میومد تا فردای ائن روز خوب میشد.
    لطفا به راهکاری پیش روم بزارید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      جای نگرانی نیست این حالات به مرور از بین خواهد رفت اما میتوانید با دکتر معالج خود مراجعه کنید که در صورت نیاز کارهای تکمیلی برای زودتر رفع شدن این حالات انجام دهند

  18. سمیرا می گوید

    سلام آقای دکتر روزنتون بخیر زیر چشمم رگ های آبی رنگی در اومده طوری که چشممو خیلی خسته و پیر نشون میده هر کاری هم میکنم بهتر نمیشه آیا راه درمانی واسش وجود داره طوری که به چشمم آسیب نرسونه چون نمیدونم این رگ برای چشم هستش یا اینکه واریس به مرور زمان پدید اومده پیش چندتا از دکترای پوست رفتم یکی از دکترا معتقد بود واریس که باید با سوزن تخلیه بشه اما دکتر دیگه فرمودن نه رگ واریسی نیست. یک عکس از زیر چشمم برای شما ارسال کردم اما توی عکس رگ آبی چندان واضح نیوفتاده. امکانش هست منو راهنمایی کنید که ایا درمانی داره؟ و کدوم درمان به چشمام آسیب نمی رسونه و مطمئن تر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      امکان انجام با روش لیزر سطحی و فلبکتومی هست . حضورا جهت ویزیت و تعیین روش مراجعه بفرمایید

  19. نازی می گوید

    باسلام ،مویرگهای کوچک وپراکنده از هم در کل بدنم،بیشتر درقسمت شانه بازو وپاها قابل مشاهده هست ،این بیماری چی هست وعلت ودرمان ان ،با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      رگهای عنکبوتی در پوست های نازک و شفاف دیده می شوند . ممکن است در اثر مسایل هورمونی یا ارثی هم ایجاد شوند . در هر حال با لیزر سطحی در نقاط مختلف بدن یا اسکلروتراپی در پاها می شود برطرف شوند

  20. عزیزی می گوید

    سلام اقاي دكتربنده ٣٨سال سن دارم در ناحيه ران داراي واريس به شكل پراكنده هستم به رنگ بنفش كمرنگ كه جديدا هم دردناك شده مخصوصا چون سركارم اكثرا ايستاده هستم ايا روشي براي درمان قطعي وجود دارد وهزينه درمان چقدر است ؟لطفا ادرس وشماره تماس خودتون هم بفرماييد كه من مزاحمتون بشم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام برای درمان رگهای عنکبوتی بنفش رنگ اسکلروتراپی یا همان تزریق و یا روش لیزر سطحی انجام می شود
      با این روشها معمولا رگها و ظاهر پا بهتر میشود

  21. Tara می گوید

    سلام خسته نباشین.. من ۲۰ سالمه. از بچگی رگ های زیر پوستم خیلی مشخص بودن خصوصا نزدیک ماهیچه های پاهام. ولی دردی ندارن اصلا. میخوام بدونم اگر دچار اضافه وزن بشم یا فعالیت سنگین داشته باشم ممکنه تبدیل به واریس شه و مشکل ساز شه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      ورزش صحيح خوب است
      وزن مناسب داشته باشيد اضافه وزن صلاح نيست

  22. ذهد می گوید

    با سلام احترام یک جلسه اسکلروتراپی روی پاهام انجام دادید جلسه دوم ۱۲ تیره.سوال‌داشتم از شما ممنون میشم فرصت کردید پاسخ بفرمایید . ایا میتونم اپیلاسیون با موم روی پاهام انجام بدم یا خیر و باعث تحریک و ایجاد رگهای عنکبوتی خواهد شد ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      اپیلاسیون با موم به واسطه حرارت و کشیدگی برای پوست و رگهای عنکبوتی خوب نیست . بهتر است لیزر موی زاید انجام شود یا از روشهای دیگر برای حذف مو استفاده شود

  23. فریبا می گوید

    یا سلام پاهای من دچار رگ های عنکبوتی و واریس شده میخواستم بدونم برای جلوگیری از پیشرفت غیر از تغییر سبک زندگی روش دیگه ای مثل دارو وجود دارد که برگشت پدیر نباشد واینکه در مراحل اولیه جوراب واریس میتونه رگهای کوچیک رو از بین ببره؟ و در چه مدت زمانی؟خیلی ممنونم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      متاسفانه راهی که بتوان عنوان کرد 100درصد جلوی ایجاد این رگها را میگیرد وجود ندارد
      سن، وزن بالا ، تغییرات هورمونی ، استفاده از قرصهای هورمونی و موارد ی مثل پوشیدن کفش پاشنه بلند و بارداری می تواند باعث واریس شود

  24. فاطمه می گوید

    سلام و احترام
    من در هر دو پا بخصوص پشت زانو و مچ پا رگهاي عنكبوتي دارم كه بيشتر مواقع بنفش پررنگ هست كه ظاهر بسيار بدي براي يك خانم داره.
    آقاي دكتر سوال من اين هست كه آيا درمان قطعي داره؟ و هزينش چقدره؟
    من ٣٤ سالمه، قد ١٦٦، وزن ٦٣
    پاهام چاقتر از بالا تنه هست.
    پيشاپيش از پاسخگوييتون تشكر ميكنم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام / برای اعلام هزینه عکس از پا بفرستید

      درمان میشود وقتی صحبت از درمان قطعی می شود باید این موضوع را روشن کنیم درمان برای رگهای حال حاضر انجام میشود و اگر زمینه ارثی یا عوامل مستعد کننده دیگر را دارید ممکن است در آینده مجدد در جاهای دیگر رگهای جدید ایجاد شوند

  25. کیانا می گوید

    سلام
    اقاي دكتر من بعد سرارين زير دلم (شكمم)درد مي كرد رفتم دكتر گفت واريس لگن داري پام زير شكم و باسن و … درد مي كنه گاهي درد زياد گاهي كم
    رفتم پيش دكتر مهرداد واحديان بهم قرص دافلون داد كه شديدا معده درد شدم و دردش بعد از قطع دارو هم ادامه داره
    وگفتن بيا عملت مي كنم و تو دومين فردي هستي كه ميخوام واريس لگنشو عمل كنم
    رفتم پيش دكتر زنان ايشون گفتن اين درد علاج نداره بهشون گفتم پيش دكتر واحديان رفتم
    اما ايشون گفت اك دكتر عملت كنه و رگهاتو قطع كنه فنر بزنه باعث ميشه رحمت خون رساني نداشته باشه و تو نازا بشي و نتوني بچه بياري
    حالا من موندم چه كنم عمل كنم يا اين درد طاقت فرسا رو تحمل كنم
    اقاي دكتر من منتظر جواب شما هستم خيلي گيج و دو دلم كمكم كنيد
    ضمنا من ايمل ندارم شماره درسته اما ايميل ندارم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      درمان واریس لگنی باعث نازایی نمی شود .

  26. مریم عباسی می گوید

    سلام 32 سال دارم در بارداری روی پاهام رگهای کوچکی پر شد بعد بارداری تا 6 ماه تغییری نکرد اما بعد بدتر شدکه الان که بچم 8 ماه داره روی پاهام خیلی پر شده و کمی روی شکم هم ایجاد شده می ترسم مشکلی دارم ایا بازم بدتر می شه درمان دائم داره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      مراجعه حضوری داشته باشید

      1. فاطمه سادات حسینی می گوید

        سلام روپاهای من کمی رگهای بنفش هست آیابرطرف میشه هزینش چقدره؟

  27. سعیده رضایی می گوید

    من در قسمت ساق پا و‌ روی ران رگ های عنکبوتی زیادی ایجاد شده چیکار کنم همچنین در ناحیه زیر زانو رگ های سیاه و تقریبا باد کرده ای دارم شغلم طوریه که از صبح تا غروب پشت میز میشینم میخوام بدونم اولا چیکار کنم که این رگ ها از بین بره چون داره ظاهر پاهامو زشت میکنه دوما بعدش چیکار کنم که اینجوری نشه دیگه لیزر کنم یا با راه دیگه ای از بین میره و اینکه هزینه هم بگید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      پس از درمان كنترل وزن و تحرك، همراه پوشيدن جوراب زير زانو فشار يك موقع كار روزانه می تواند به پیشگیری از ایجاد رگهای جدید منجر شود.

      يكبار تزريق انتظار می رود تا نصف رگهاي درشت تر را برطرف کند
      سپس بررسي ميكنيم ببينيم ادامه اش را با تزريق انجام بدهيم يا ليزر سطحي
      معمولا. رويهم به تلفيقي از ليزر و تزريق در سه جلسه نياز خواهد بود تا به نتيجه قابل قبول برسيم

  28. کریمی می گوید

    سلام من رگ واریسی عنکبوتی دارم دکتر … شیراز بهم پیشنهاد دادن که باید حتما عمل کنم اگر بخوام صد درصد خوب بشم آیا با عمل بهبود کامل پیدا میکنه چون از نظر زیبایی برام اهمیت داره بیشتر و اصلن اذیت نمیشم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      من موافق اين نيستم كه براي درمان رگهاي عنكبوتي حتما بايد عمل رگهاي صافن را انجام بدهيم.

  29. سمیرا می گوید

    سلام من یه خانم ۲۹ ساله ام در قسمت مچ پاهام و ساق رگ های واریس عنکبوتی و نازک دارم برای درمان واریس بجز جوراب باید چه کاری انجام بدم و چکار میشه کرد بیشتر نشه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      برای درمان رگهای حال حاضر روش اسکلروتراپی و یا لیزر سطحی قابل انجام است که با ارسال عکس در قسمت از دکتر بپرسید سایت می توانید مشاوره شوید.

      برای پیشگیری هم اولین توصیه داشتن تحرک کافی، وزن متعادل است که در کنار استفاده از جوراب در زمان فعالیت یکنواخت نشسته یا سرپایی میتواند شما را از واریس دور نگه دارد

  30. عباسی می گوید

    سلام
    من ۲۹ سالمه و حدد ۶ ماه هست که پشت ساق پام و بالای زانوم ۲-۳ تا مویرگ تیره رنگ ظاهر شده.
    میخواستم بدونم آیا راه درمانی وجود داره؟ و اینکه دلیلش جه چیزی میتونه باشه؟
    کارمند هستم و ورزش هم می کنم.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      درمان دارد و می شود از نظر زیبایی مویرگها را با تزریق و لیزر سطحی تا حدی که از دید دیگران دیده شوند محو کرد. علت بروز می تواند تغییرات هورمونی، بالارفتن وزن، یبوست یا ورزش سنگین با وزنه با پا و یکجا نشستن یا ایستادن طولانی باشد

  31. فاطمه می گوید

    سلام آقای دکتر واریس های پاهای من بصورت رگ های عنکبوتی هست و تا بالا و قسمت رانهای پاهام پیش رفته. برای تهیه جوراب چه نوعی یا برندی باید تهیه کنم . و ایا اندازه جوراب باید به سختی پوشیده شود یا نه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام / جوراب واریس برای رگهای عنکبوتی فایده ندارد و نیاز نیست استفاده کنید. اگر از نظر ظاهری با این رگها دچار مشکل شدید می توانید برای تزریق یا لیزرسطحی جهت رفع این عروق اقدام بفرمایید

  32. پسر می گوید

    سری 26ساله هستم کمی لاغر شدن و چند روزی ست رگ شقیقه سمت چپ کمی برجسته شده و کمی‌ نبض میزند حدود یک ماه است از ماینوکیسدیل برای موهام استفاده میکنم لطفا نظرتون رو بفرمایید سپاسگزارم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      به این رگ اهمیت ندهید

  33. سارا می گوید

    با سلام واحترام
    من 37 ساله هستم و الان مدت 15 سال هست که در ناحیه پا رگهای عنکبوتی دارم، به خاطر ظاهر ناخوشایندی که دارن حتما دوس دارم درمان کنم، دو تا سئوال داشتم: 1-استفاده از زالو برای از بین بردن این رگها فایده ای دارد؟ 2- استفاده از تزریق را توصیه میکنید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      1- زالو درمانی تاثیر خوبی روی این رگها ندارد و احتمالا جای نیش زالو به صورت لک های تیره رنگ روی پوست شما باقی می ماند. 2- روش تزریق یا اسکلروتراپی روش استاندارد جهانی برای درمان این نوع رگها است و می تواند تا حدود زیادی اینها را محو کند.

  34. هامون می گوید

    سلام و وقت بخیر
    من تو قسمت مچ پا رگهای واریسی نازکی دارم و یه قسمت پشت ساق پا هم به اندازه حدود ۲سانت رگ واریسی دارم .حدود یک ماه پیش زالو انداختم ولی تاثیر زیادی نداشت .وقتی سر پا هستم خودشو نشون میده و گاهی اوقات سوزش هم داره ، بخاطر درد و استرس اینکه بدتر نشه از کار و زندگی عقب افتادم‌می خواستم بدونم چکار انجام بدم بهتر میشه و هزینه اینکار چقدره ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      رگهاي اطراف مچ پا و مخصوصا آنها كه در قسمت داخلي و كناره پا ايجاد ميشوند اهميت درمانی نداشته و از نظز زيبايی نيز مهم نيستند.
      علت ايجاد اين رگها معمولا ارثی ويا بعلت نحوه ايستادن است كه باعث فشار غير قرينه به پاها ميشود.
      البته در كلينيك واريس با استفاده از امكانات مختلفي ازجمله سونوگرافي داپلر رنگي ريشه رگها بررسي ميشود و اگر ريشه واريسي از رگهای صافن و يا پرفوران وجود داشته باشد صرفا در اين گونه موارد اقدام به درمان ميشود.

  35. سما می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من چند روزه روی پای چپم رگ پام پررنگتر میشه تیر میکشه، 37 سالمه ومتاهل ولی بچه ندارم، تخمدان پلی کیستیک دارم و قرص میخورم. خیلی می ترسم لطفا بگین چیکار کنم؟ متشکرم

  36. تانی می گوید

    باسلام
    من33سالمه و یک مقدار واریس عنکبوتی روی قسمت ران پا دارم خیلی مشخص نیست ولی خودم دوست ندارم
    از مالیدن گوجه و سرکه سیبم استفاده کردم
    نظر شما چیه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      علاوه بر روش خانگی که گفتید روشهای درمانی هم هست که رگهای واریسی ریز و عنکبوتی را خوب می کند. می توانید عکس از پا به شماره واتس اپ ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵ بفرستید و مشاوره در خصوص روش درمانی داشته باشید.

  37. نازنین می گوید

    سلام وقت بخیر. من سی سالم هست قبلا روی قسمت بالای پام (از زانو تا کشاله ران) یک سری مویرگ های کوچک بود. الان چند دوره هست که این قسمت رو لیزر موی زائد می کنم و از همون موقع احساس می کنم این مدل مویرگ ها خیلی بیشتر شدن و کم کم در حال تکثیر روی کل پام هست. ایا امکانش هست اشعه لیزر باعثش شده باشه؟
    من به اطر جای اسکار روی دستم یه مدتی هم دستمو لیزر کردم ولی انچنان جواب نگرفتم ایا امکانش هست این مویرگ ها با لیزر برطرف بشن؟ ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام. لیزر موی زائد باعث ایجاد رگ عنکبوتی نمی شود. با لیزر مخصوص عروق عنکبوتی این رگها برطرف می شوند

  38. پریا می گوید

    سلام خسته نباشیداقای دکترپاهام با دستام لکه های قهوای شده مثل ریشه درخته نمیدونم چیه چیکارکنم توروخداراهنماییم کنین

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      با متخصص پوست و مو مشورت کنید

  39. وژمه می گوید

    سلام دکتر عزیز
    من ۲۴ سالمه و مدتی است از یک کرم برای روشنایی صورتم استفاده میکنم و نتیجه بهتری هم گرفتم اما روی گونه های من رگ های قرمز خیلی کچولو پیدا شده درمانش چیست ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام – لیزر می تواند به رفع این رگها کمک کند.

  40. زن خونه می گوید

    ببخشید با ازبین بردن رگ های واریسی مخصوصا اطراف چشم خون رسانی به این منطقه مختل نمیشه؟چون رگ زایی صورت نمیگیره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      رگهای سبز آبی زیر چشم و رگهای ریز بنفش قرمز پللک در خونرسانی چشم نقش ندارند و رگهای بسیاری به موازات آنها پوست را تغذیه می کنند.

  41. فاطمه می گوید

    سلام و خسته نباشید، فاطمه هستم 26ساله بنده حامله بودم و چندوقت بعدش متوجه شدم ران پاهام تارهای عنکوبتی ریزی دیده میشه والان هم که متاسفانه جنین سقط شده بازهم هنوز رگ های خونی مانند دیده میشه ایا مشکل خاصی دارم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام. معمولا این رگها تا چند ماه پس از ختم بارداری خود بخود برطرف می شوند. اما اگر هم چیزی بماند از نظر سلامتی مشکلی ایجاد نمی کنند.

  42. M.sh می گوید

    سلام آقای دکتر
    مدتیه در دو قسمت داخلی بازوهام رگهای بنفش رنگی دیده میشه و همچنین قسمت ران، درد ندارم اصلا فقط ظاهر خوبی نداره اینم جز رگهای واریسی محسوب میشه؟
    چون من دلایلی که باعث ایجاد واریس می‌شود رو ندارم
    درمانش چی هست؟
    ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      به احتمال زیاد این رگها استریا یا ترکهای پوستی است که در نتیجه تغییر ات هورمونی یا وزنی ایجاد شده اند. به مرور بی رنگ می شود . برای رفع انها به متخصص پوست می توانید مراجعه کنید

  43. mahisa می گوید

    سلام یک ماهه روی ساق پام مویرگهای بنفش مانند تار عنکبوت و خطی ظاهر شده ولی زیاد نیس
    میخاستم بدونم با پوشیدن جوراب واریس ازبین میره به مرور؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام این رگها با پوشیدن جوراب برطرف نمی شوند.

  44. مریم می گوید

    سلام آقای دکتر من درران ها مویرگ های بنفش دارم ودرپشت ساق پا رگ شاخه ای سبز دارم درمان کم هزینه چیه ومن یه هفتس بدن سازی میرم میخام بدنم فرم بگیره دوست دارم برم توصیه شما چیه ممنون ضمنا من نیشابور زندگی میکنم امکانش نیست بیام پیش شما اگه راهنماییم کنید پیش چه دکتری برم ممنون میشم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      پزشکان متخصص قلب و عروق و یا جراحی عروق در این مورد می توانند به شما کمک کنند. بجای امتحان کردن روشهای کم هزینه به شما توصیه می کنم روش اسکلزوتراپی را امتحان کنید در اغلب افراد این روش نتیجه رضایت بخشی را دارد.

  45. نگین می گوید

    سلام وقتتون بخیر من روی پاهام مویرگ های ریز قرمز وجود دارد کم رنگ و به صورت پراکنده میخواستم بدونم آیا واریس هستن کارمندم هستم و گاهی از پشت میز بلند میشم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام اینها رگهای عنکبوتی هستن . و برای سلامتی ضرری ندارند . خوب است به ازای هر ساعت کار چند دقیقه ای قدم بزنید

  46. سوزان می گوید

    سلام، ۲۸ سالم هست و ۲ ماه هست قرص سیپروترون کامپاد میخورم، قبلا روی ران پاهام خیلی رگای ریزی داشتم ولی تازه متوجه شدم ک خیلی زیاد تر شده!! البته کلا همه جای سطح پوستم رگام دیده میشه سبز رنگ هستش ولی اینا قرمزو بنفش هستش، باید چیکار کنم؟؟ راه پیشگیری ش چیه؟ ممکنه به خاطر سیگار کشیدن اینجوری شده باشه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      مصرف قرص هورمونی و سیگار هر دو می توانند در ایجاد زیاد شدن رگهای عنکبوتی موثر باشند.

  47. پرنیا می گوید

    سلام خسته نباشید ۱۴ سالمه رگ های من به صورت شاخه ای روی پا و هر دو طرف خط فکم ظاهر شدن روی ران پشت زانو به صورت پراکنده ولی با تعداد زیاد هستن ممنون میشم برام یه راهی توصیه کنید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام عکس از پا ارسال کنید و مشاوره شوید۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵

  48. ناشناس می گوید

    سلام آقای دکتر،،من پشت کتفم رگهای ریز بنفش و قرمز دارم قبلا کمتر بود ولی الان خیلی بیشتر شده،،اینا هم واریسه؟راه درمانی داره؟ممنونم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      واریس نیست در واقع رگهای عنکبوتی است که در پوستهای روشن و نازک بیشتر نمودار می شود . با لیزر سطحی کوترا خیلی بهتر می شوند
      با ارسال عکس به شماره : ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵ می توانید راهنمایی بشوید

  49. هانی می گوید

    سلام ببخشید من چند وقت پیش اول روی رون پای سمت چپم تقریبا سه چهار تا رد قرمز افتاد اول کوچک بود بعد بزرگ تر شد و اندازش وایساد بعد روی رون پای راستم زد. دوباره الان متوجه شدم ی ذره پایین تر از پهلو هام داره این رد ها میوفته ولی کم‌هست هنوز بزرگ تر نشده چی می‌تونه دلیلش باشه؟
    دخترم ۱۴ سالمه

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      در این سن به این رگها حساس نباشید

  50. یگانه لایقی می گوید

    سلام،

    من ۲۹ سالم هست و از این رگ ها خیلی روی پام هست و به دلیل کارم حدود ۸ تا ۹ ساعت پشت میز میشینم.
    آیا استفاده از جوراب های واریس کار درستیه؟ و اگر بله چند ساعت در روز استفادش کنم؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      استفاده از جوراب این رگها را کم نمی کند

  51. بهار می گوید

    سلام خسته نباشید۲۶سالمه، یکسال پیش عمل بینی انجام دادم سه ماه بعدش زیر چشمم دو مویرگ ریز بنفش ظاهرشد البته شاید ربطی به عمل نداشته باشه،خاستم بپرسم دلیلش چیه ؟ برای درمانش چکار کنم🙏🌻

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      برای رگهای ریز بنفش صورت از لیزر استفادهه می کنیم . لیزر کوترا
      می توانید عکس صورت ارسال و مشاوره شوید: ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵

  52. رضا می گوید

    با سلام و خدا قوت..من در قسمت پهلو مویرگهای ریز پاره شده دارم البته زیاد نیستن میخواستم بدونم آیا در پهلو هم امکان پاره شدن مویرگ هست..با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بخاطر نازکی پوست این رگها نمایان می شوند و با لیزر سطحی می شود روی آنها کار کرد.

      1. مدینه زمانی اهواز می گوید

        سلام خسته نباشی روی پاهام رگهای قرمز دارم چند روزی هست پا درد گرفتم و یکی از پاهام از مچ به پایین ورم میکنه زیاد راه برم ممنون میشم راهنماییم کنید
        صف

        1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

          سلام
          معمولا این رگهای قرمز ارتباطی با ورم‌و‌درد پا ندارد

          وزن بالا ، بی تحرکی و یا مصرف زیاد نمک می تواند عامل ورم باشد

  53. ماریا می گوید

    سلام من ۱۹ سالمه و به تازگی متوجه بیشتر شدن رگ های ارغوانی و بنفش پشت ران و زانو شدم و مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم قرص دوفامد۱۰ استفاده میکنم
    رگ های ریزی نیستند . اپلاسیون انجام نمیدم . مدت نشستنم خیلی زیاده
    ممکنه واریسی باشه ؟ راه درمانش چیه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام ابتدا باید عکس پا را بفرستید تا دکتر نظر بدهند

  54. Sahar می گوید

    سلام اسکلروتراپی درد داره؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بله

  55. Sahar می گوید

    سلام اسکلروتراپی درد داره؟ برای جلو‌ ساق پا هم قابل انجام هست ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بله درد دارد اما با داروی ارامبخش و مسکن انجام نیشه تا درد قابل تحمل باشد .برای عروق ساق هم انجام می شود

  56. ایرانی می گوید

    سلام آقای دکتر، من در قسمت اطراف قوزک پا مویرگ های خیلی ریزی حالت پارگی دارند به نظرم، آیا مشکلی وجود داره یا نه؟ چون من هیچ مشکلی ندارم.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      این رگها معمولا مشکلی ندارندو فقط جنبه ظاهری دارد
      ولی اگر رگ برجسته در ناحیه ساق و ران دارید نیاز به مراجعه حضوری هست

  57. فرشته قربانی می گوید

    سلام آقای دکتر
    مادر من ۳۶ ساله هستند و به تازگی رگ های نازک و بنفشی بغل زانوشون دیده میشه و این رگ ها درد هم دارن بنظرتون باید چیکار کنم؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام عکس از ظاهر پا با موبایل بگیرید
      و در واتساپ بفرستید
      ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵

  58. شهرام می گوید

    سلام وقتتون بخیر دکتر جان. پدرم حدود 65 سال سن داره متاسفانه رگهای عنکبوتی پشت زانوی پایش سیاه شده بطوری که با پای دیگرش کاملا فرق داره و احساس درد داره ازش حجامت گرفتم. خونش هم خیلی سفت است. برای درمانش چه باید کرد ممنون میشم جواب بفرمایید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام
      لطفا برای شماره ذیل عکس از پای پدر بفرستید (واتساپ ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵ و راهنمایی شوید

  59. ناصرکوهبرحقیقی می گوید

    با سلام خدمت آقای دکتر
    ببخشید حدود دوماهی میشه روی ران پا تا بالای زانوم خونمردگی به صورت رگه ای یا همون رگهای عنکبوتی پدیدار شده و بعضی از شبها در خواب به شدت رگ پشت ساغ پام تا زیر باسنم دچار گرفتگی و درد خیلی شدید میشه که به اصطلاح رگ پام میگیره حتی این گرفتگی ۵ تا ۱۰ دقیقه طول میکشه که ول میکنه شغلم هم رانندگی که به خاطر کارم مجبورم روزی ۸تا ۱۰ ساعت رانندگی کنم الان احساس میکنم این رگهای عنکبوتی رکی رانم بیشتر شده از پاسخگویی شما خیلی متشکرم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      رگهای عنکبوتی به این درد مربوط نمی شوند . رگهای عنکبوتی بیشتر جنبه ظاهری دارند و زیبایی پا را متور می کنند . گرفتگی رگ پشت پا بهتر است با متخصص ستون فقرات مشورت کنید

  60. معصومه پاسبان می گوید

    سلام
    از سن ۲۵ سالگی روی ران پای چپم رگهای بتفش و صورتی عنکبوتی بود ولی الان دوتا پاهام پر از رگهای عنکبوتی شدن به نظرتون راه درمانش لیزر هست یا تزریق

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام و عرض ادب
      روش درمان در کلینیک دکتر اقدسی مجموع تزریق و لیزر باهم هیت تا درصد بیشتری از رگها را پوشش دهد و در صمن نتیجه ماندگار تر شود

  61. ..... می گوید

    سلام من ۱۳ سالم هستش و رگ های قرمز در پاها و ران و کمرم ایجاد شد به نظرتون میشه کاری‌ کرد این رگ ها از بین بره

  62. ۰۰۰۰ می گوید

    سلام من رگ های قرمز تو پشت پام و رون هام و کمرم افتاده خیلی نگرانم میترسم بیشتر بشه به نظرتون میشه کاری کرد این رگ ها از بین بره ۱۳ سالم هستش دخترم

  63. Helena می گوید

    سلام روزتون بخیر من ۱۳ سالم هستش و خط هایی قرمز مانند در پشت پاهام و بغل کمرم و رون هام ایجاد شده بعضی وقتا کم رنگ میشه بعضی وقتا هم پر رنگ میشه اما مثل واریس نیستش درد هم نمیکنه خط های قرمز هستش به نظرتون این واریس ؟ یا این خط ها به مرور زمان از بین میره ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      این خطوط استریا یا ترک پوستی است با روغن ماساژ دهید و قبل از کم رنگ شدن می توانید به دکتر پوست مراجعه کنید .

  64. سایی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من رگ های قرمز روی ساق پا سینه ران و باسن دارم ولی شبیه به رگ های واریسی نیست می‌تونه نشانه چی باشه !؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام نمایانگر مشکلی نیست ، این رگها رگهای عنکبوتی هستند و به دلایل مختلف وجود دارند اما برای سلامتی مشکل ایجاد نمی کنند

  65. مژده می گوید

    سلام آیا لیزری که برای رگ ها انجام میدین درد داره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      تمامی روشهای درمان با داروی ارامبخش و مسکن انجام نی شود نگران از بابت درد نباشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.