موارد استفاده از رگ یاب وین لایت

وین ویو تراپی همان استفاده از یک منبع نور یا وین لایت برای رویت دقیق رگ‌ها در طی انجام درمان‌های وریدی است. استفاده از منبع نور به پزشک کمک می‌کند تا به‌راحتی مسیر رگ‌ها را رویت کند و در رسیدن به نتایج بهتر درمان نقش دارد.

وین ویو تراپی چیست؟

وین ویو تراپی، با کمک دستگاه وین لایت انجام می‌شود. از سال‌ها پیش، انواع مختلفی از دستگاه‌های نور، برای استفاده در مسیریابی رگ‌ها و تزریق دقیق و رگ‌گیری بهتر معرفی شده‌اند. خوشبختانه دقت و وضوح این دستگاه‌ها روزبه‌روز بهتر شده و امروزه درمان دقیق را مقدور کرده‌اند. این دستگاه از نور مادون‌قرمز برای مسیر یابی رگ استفاده می‌کند.

دستگاه وین لایت

آیا می‌دانید علت بیرون‌زدگی رگ‌های بدن چیست؟ علت دیده شدن رگ‌های بدن علی‌الخصوص معلوم شدن رگ‌های سینه چیست؟

علت بیرون زدن رگ دست

موارد استفاده از وین لایت چیست؟

اسکلروتراپی

از وین ویو تراپی در حین اسکلروتراپی برای پیدا کردن مسیر رگ تغذیه کننده رگ‌های ریز استفاده می‌شود. گاهی اوقات رگ تغذیه کننده سطحی با چشم قابل رویت نیست. از طرفی عدم تزریق و باز ماندن این رگ منجر به عدم درمان کامل و برگشت ظاهر رگ‌های عنکبوتی منشعب از آن می‌شود. در این موارد از وین ویو تراپی برای پیدا کردن ریشه اصلی و درمان اولیه آن استفاده می‌شود.

اسکلروتراپی یا تزریق یکی از روش‌های درمان مویرگ‌های عنکبوتی و واریس‌های طنابی است. در این روش محلول اسکلروتراپی به داخل رگ تزریق و باعث ازبین‌رفتن رگ می‌شود.

از سوی دیگر با استفاده از وین لایت در حین وین ویو تراپی، می‌توان از ورود سوزن به مسیر رگ مورد درمان مطمئن شد.

تزریق ماده اسکروزان

اسکلروتراپی واریس واژینال و ناحیه کشاله ران

در اغلب موارد در این نواحی از وین لایت برای مسیر یابی رگ و به حداقل رساندن تعداد موارد تزریق استفاده می‌شود.

نقشه برداری

رگ پیش از فلبکتومی و فلبکتومی سوزنی

برای انجام دقیق فلبکتومی و فلبکتومی سوزنی از وین لایت استفاده می‌شود. نقشه برداری دقیق در فلبکتومی مرحله پایه و مهم به حساب می‌آید. وین ویو تراپی با کمک دستگاه نور، نقشه برداری را دقیق‌تر می‌کند.

باید توجه داشت دستگاه وین لایت تنها قادر به نشان دادن رگ‌های نزدیک سطح پوست است و به هیچ عنوان برای تشخیص مشکلات ورید عمقی نمی‌توان از آن استفاده کرد. روش وین ویو تراپی برای کمک به پزشک در پروسه درمان و بالا بردن دقت است و ارزش تشخیصی برای ارزیابی ورید عمقی را ندارد.

دیگر کاربردهای دستگاه وین لایت می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • رگ‌گیری و خون گیری از اطفال
  • رگ‌گیری و خون‌گیری در سالمندان با رگ‌های شکننده
  • رگ‌گیری و خون‌گیری در بیماران تحت شیمی درمانی که نیاز به تزریق مکرر و تکرار این پروسه در آنهاست.

وین ویو تراپی با سرعت بخشیدن و افزایش دقت در پیدا کردن رگ‌های مد نظر به پزشکان و پرستاران در فرایند رگ‌گیری و در کل درمان‌های مربوط به ورید کمک می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.