عمل واریس پا (جراحی واریس پا)

عمل واریس پا به زبان ساده، خارج کردن رگ‌های واریسی است. پزشک متخصص برای درمان واریس معمولاً دو یا چند برش بر روی پوست در نزدیکی سطح رگ‌های واریس ایجاد می­کند و رگ واریسی را از راه این برش خارج می­سازد. جراحی واریس روش قدمت دار در درمان واریس شدید است.

تاریخچه عمل واریس

در حدود 1550 سال پیش از میلاد مسیح کتیبه‌ای در متون پزشکی مصر باستان وجود دارد که در آن، پزشک مصری به توصیف واریس پرداخته است. برجستگی‌های دردناک، سفت و گره مانند که در حین لمس کردن فرورفته و بلافاصله به حالت اول برمی‌گردند.

در این نوشته توصیه شده که به این برجستگی‌ها دست زده نشود و درمانی صورت نگیرد. در حدود 1000 سال پس از میلاد پزشک عرب به نام ابو آل قسیم اولین عمل جراحی واریس را انجام داد.

لیزر واریس و اسکلروتراپی درمان‌های متداول واریس هستند. بسیاری از بیماران می‌خواهند بدانند بر چه اساسی این روش‌ها توصیه می‌شوند و تفاوت بین درمان واریس با لیزر یا اسکلروتراپی چیست؟

برای درمان واریس پا لیزر بهتر است یا اسکلروتراپی؟

انواع روش‌های جراحی واریس

روش‌های پیشرفته جراحی واریس معمولاً تحت بیهوشی یا بی‌حسی نخاعی انجام می‌شوند .

جراحی آندوسکوپی واریس

یکی از روش‌های پیشرفته جراحی است این روش به جراح این اجازه را می‌دهد که با کمک یک دوربین متصل به فیبر داخل رگ را ببیند. فیبر با دوربین انتهای آن از طریق یک برش روی پوست وارد ورید می‌شوند و در آخر رگ‌های واریسی بسته می‌شوند.

روش آندوسکوپی معمولاً برای رگ‌های واریس پرفوران (رگ‌های متصل‌کننده عروق سطحی به ورید عمقی) استفاده می‌شود و اغلب با روش‌های دیگر به‌صورت توأم صورت می­گیرد.

عمل واریس پا

عمل واریس پا چگونه انجام می‌شود؟

معمولاً جراحی در بیمارستان و با بیهوشی کامل و یا بی‌حسی نخاعی صورت می‌گیرد. پیش از عمل، پا علامت‌گذاری می‌شود و مسیر رگ واریسی با کمک سونوگرافی وریدی نقشه‌برداری می‌گردد.

مدت‌زمان جراحی در حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم است. در طی جراحی بسته به اینکه کدام رگ آسیب‌دیده باشد 4 الی 5 برش در پا ایجاد می‌شود و رگ آسیب‌دیده خارج می‌شود.

اگر آسیب در رگ صافن بزرگ باشد، جراح با ایجاد یک برش حدود 3 سانتی‌متری و دسترسی به صافن بزرگ از ناحیه کشاله ران ارتباط رگ را با رگ ران قطع می‌کند. سپس با ایجاد برش‌هایی در رگ، تکه‌های رگ را تا ناحیه زانو خارج می‌کند. در صورت وجود آسیب در صافن کوچک بیمار به شکم خوابیده و از پشت زانو برش ایجاد می‌شود و ارتباط صافن کوتاه از رگ پشت زانو قطع می‌شود.

پس از اتمام خارج‌سازی رگ، محل برش‌ها بخیه می‌شود. معمولاً بانداژ و جوراب واریس پوشانده می‌شود.

جراحی واریس و عمل واریس پا

جراحی واریس به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

  • بیماران با گردش خون ضعیف در سیستم شریانی پاها، برای مثال در افراد با دیابت پیشرفته
  • بیماران با مشکل لنفاوی، عفونت پوستی و نقص در انعقاد خون
  • زنان باردار
  • سالمندانی که به‌واسطه شرایط پزشکی خود قادر به تحمل جراحی نیستند.
  • بیماران با شرایط خاص عروقی مانند فیستول وریدی – شریانی در پاها

در گذشته نه چندان دور، راه پیش روی بیماران مبتلا به واریس استفاده دائمی از جوراب واریس و یا جراحی بود. اما امروزه لیزر واریس از روش‌های درمانی رایج و امن محسوب می‌شود.

کدام نوع واریس باید جراحی شود؟

در بعضی شرایط خاص ناگزیر به انجام جراحی باز برای درمان واریس هستیم برای آگاهی از این موضوع که چه افرادی نیاز به جراحی واریس پا جهت درمان نیاز دارند ویدئو زیر را ببینید.

عوارض بعد از عمل واریس پا

جراحی در مقایسه با لیزر واریس از خطر بالایی برخوردار است، این عوارض عبارت‌اند از:

  • واکنش‌های آلرژیک
  • خونریزی
  • عفونت
  • آسیب به عصب که با بی‌حسی در اندام ممکن است پدیدار شود. در مطالعه‌ای که در سال‌های اخیر در ژورنال پزشکی فلبولوژی منتشر شد بروز بالای 30 درصد آسیب به عصب در جراحی واریس تأیید شد.
  • آسیب به بافت لنفاوی که با ورم لنفاتیک همراه است.
  • ترومبوز ورید عمقی که همان تشکیل لخته خون در پا است.
  • آمبولی ریوی که در نتیجه جابه‌جایی لخته و ورود به ریه است. آمبولی ریوی می‌تواند کشنده باشد.

این‌ها همگی عوارض جراحی هستند. خوشبختانه امروزه روش کم‌خطر لیزر واریس جایگزین جراحی شده است و اغلب پزشکان روش لیزردرمانی واریس را به بیمارانشان توصیه می‌کنند. انجام لیزر واریس با هدایت سونوگرافی این امکان را برای پزشک فراهم می‌کند که با دید بازتری درمان را انجام دهد و حداقل آسیب به بافت‌های مجاور رگ مورد درمان، وارد شود.

بیماری DVT (لخته شدن خون در وریدهای عمقی) و آمبولی ریه از مهم‌ترین مشکلات عروقی و از علل شایع مرگ‌ومیر محسوب می‌شود.

dvt چیست

فیلم واقعی عمل جراحی پا

*هشدار* ویدیو شامل صحنه‌هایی دلخراش از یک عمل جراحی واریس پا، در حال انجام است و ممکن است برای افرادی آزار دهنده باشد.

مراقبت بعد از عمل واریس پا

معمولاً بعد از جراحی بیمار 24 ساعت در بیمارستان می‌ماند و اغلب افراد نیاز به چند روز استراحت در منزل را دارند و چندهفته‌ای طول می‌کشد بیمار بتواند فعالیت‌های معمول خود را از سر گیرد.

عمل جراحی واریس با لیزر واریس چه تفاوتی دارد؟

4 تفاوت عمده روش جراحی و لیزر واریس عبارت‌اند از:

  • روش لیزر واریس با هدایت سونوگرافی و دید کامل در هنگام درمان صورت می‌گیرد؛ لذا معمولاً تمام ریشه‌ها و شاخه‌های منشعب به‌صورت کامل درمان می‌شوند. این در حالی است که در جراحی واریس به دلیل عدم بررسی هم‌زمان با سونوگرافی امکان باقی‌ماندن برخی شاخه‌ها و عود مجدد بیماری بیشتر می‌شود.
  • جراحی معمولاً تحت بیهوشی کامل یا بی‌حسی نخاعی انجام می‌شود درحالی‌که لیزردرمانی واریس با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  • برش جراحی معمولاً به یادگار می‌ماند. در جراحی معمولاً 4-5 برش و جای بخیه روی پا به جا می‌ماند درحالی‌که در لیزر واریس برش و بخیه‌ای وجود ندارد.
  • در جراحی واریس دوره نقاهت و بستری وجود دارد و برای چند هفته محدودیت حرکتی و … مطرح است و تورم و درد برای چند روز باقی می‌ماند. اما بیمار تحت درمان با لیزر درون‌رگی بلافاصله قادر است راه برود و می‌تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد.
بعد از جراحی واریس پا

آیا افرادی که در گذشته جراحی واریس داشته‌اند، می‌توانند لیزر واریس انجام دهند؟

برای پاسخ دقیق به این پرسش نیاز به معاینه فردی وجود دارد. اما در کل لیزردرمانی واریس برای بیمارانی که پس از عمل واریس، مجدد دچار واریس شده‌اند، قابل انجام است.

جراحی واریس برای کدام بیماران باید انجام شود؟

در ویدئو زیر توصیه دکتر اقدسی متخصص واریس فلبولوژیست در مورد جراحی واریس و یا لیزر واریس در این زمینه را می‌توانید مشاهده کنید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
67 نظرات
  1. داود می گوید

    من مادر عزیزی دارم که چند وقتی بود که رگه های خونی و لخته های خونی اطراف مچ پاشون وجود دارد که خوب خیلی اذیتشون نمیکرد. خیلی دکتر مراجعه کرد و نمونه برداری کردند و انواع و اقسام داروها رو مصرف کرد و نهایتا با تشخیص پزشک محترم ، گرفتگی رگهای خونی بدلیل واریس تشخیص داده شد و وقت عمل به ایشون دادند.الان درد دارند . اما من نگرانم عمل جراحی بشن. تصاویر و مستندات مربوط به بیماری ایشون رو برای شما بفرستم و بر اساس اون ، لطف کنید و بنده رو راهنمایی بفرمایید:
    اول اینکه آیا الزامی به جراحی هست؟یا صرفا با دارو و پماد قابل رفع هستش.
    دوم اینکه این جراحی چقدر سخته؟ول درمانش چند روزه و تا چه مدت نمیتونند رو ی پا بایستند و درد دارند؟
    سوم اینکه اساسا جراحی رو توصیه می فرمائید؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر
      بهتر است درمان شود و به احتمال زیاد میتوانیم بدون جراحی و با استفاده از رادیو فرکانسی درمان مادر را انجام بدهیم .در این روش دورت نقاحت خاصی وجود ندارد و درمان در یک روز انجام و مرخص میشوند.لطفا مدارک و عکس از واریس پای مادر در واتس اپ 09365066105 ارسال کنید که بهتر شمارا راهنمایی کنیم

  2. عبادی می گوید

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر از سایت خوب شما بنده حدود چند سال است که از ناحیه رگهای ماهیچه پشت ساق پای چپ رنج می برم و با اقای دکتر ساروخانی در اصفهان مشورت کردم فرمودند باید عکس بگیری و برای عمل اماده شوی لطفا ارشاد فرمایید با توجه به اینکه چندین رگ فقط در پای چپ متورم شده و باید حتما از جوراب واریس استفاده کنم ایا غیر از عمل برای بهبودی امیدی هست . متشکرم از محبت شما

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام
      روشهای کلینیکی مثل لیزر واریس درون رگی و‌یا روش رادویوفرکوئنسی برای رگهای برجسته به خوبی جواب می دهند می توانید عکس پا و گزارش سونوگرافی را ارسال کنید و در مورد روش درمان مناسب راهنمایی شوید

  3. علی رستمی می گوید

    آیا امکان عود واریس بعد از عمل جراحی وجود داره؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بله ، امکان عود بیماری در صورت از بین نرفتن شاخه های فرعی و وجود زمینه ژنتیکی و ارثی وجود دارد .

  4. نادری می گوید

    خسته نباشید. آقا 34 ساله با واریس پا هستم. میخواستم نظرتون در مورد لیزر واریس پا طبق سونو و عکس ضمیمه شده بفرمایید.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      متاسفانه عکسی اینجا نرسیده لطفا عکس ها رو مجدد اینجا یا در واتس اپ 09365066105 ارسال کنید.

  5. انا می گوید

    سلام خسته نباشید مادر عزیزم واریس دارن و متخصص گفته باید عمل بشه ما از این عمل نگرانیم و میخوایم بدونیم راه دیگه جز عمل برای درمان وجود نداره؟؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا از واریس پای مادر برای ما در واتس اپ 09365066105 عکس ارسال کنید که شمارا راهنمایی کنیم

  6. ابوالفضل می گوید

    سلام ببخشید هزینه عمل و درمان واریس پا چه مقدار می باشد؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لطفا برای اطلاع از نحوی درمان و هزینه ها به واتس اپ 09372248415 پیام ارسال کنید

  7. فرزادی می گوید

    ایا برای انجام عمل جراحی واریس محدودیت سنی وجود دارد؟؟ اگر بیمار 80 ساله و اضافه وزن داشته باشد بطوریکه نتواند پیاده روی خارج از منزل انجام دهد میتواند کاندید جراحی باشد؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      اگر درمان واريس ضروري و مهم باشد در سن ٨٠ هم بايد كاري براي بيمار انجام داد.
      لطفا از نقاط واریسی پای بیمار در حالت ایستاده اینجا یا در واتس اپ 09372248415 عكس بفرستید که بهتر شمارا راهنمایی کنیم.

      1. عباس نوری می گوید

        سلام عباس 37 ساله هستم 4 سال پیش تحت عمل جراحی واریس از طریق سونوگرافی و علامت زدن و روز بعد با جراحی با برش هایی روی همان علامت ها شدم ودایما از جوراب واریس استفاده میکنم الان در قسمت مچ پا رگ های واریس دارم و در قسمت ماهیچه پشت ساق پا رنگ سبز زیر پوست مشاهده میکنم،خیلی نگران ایجاد لخته خون و عوارض ان هستم،لطفا برای درمان قطعی نظر خود را بفرمایید و راهنمایی کنید،با تشکر

        1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

          بهتر است سالانه جهت چکاپ به پزشک معالج مراجعه داشته باشید ، رعایت توصیه های پیشگیرانه مثل نوشیدن مایعات کافی ، استفاده از جوراب واریس در زمان سکون و بی تحرکی و حفظ تناسب اندام به شما توصیه می شود

  8. انور می گوید

    سلام من دو سال قبل هر دو پام رو جراحی باز کردم بخاطر واریس اما متاسفانه دوباره وضعیتم بدتر از قبل هست آیا غیر از جراحی روش دیگری میتونم انجام بدم و سوال بعد اینکه چون عمل کردم آیا دیگر علاجی برای پاهایم هست یا نه

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام – بهتر است قبل از هر اقدام درمانی، علت برگشت واریس بدقت بررسی شود ، روشهای دیگر مثل روش اندوواسکولار لیزر درمانی برای واریس وجود دارد

  9. محمد می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشد.
    بنده پسری 21 ساله هستم ، از دوران 16 سالگی شب ها در پای چپم احساس درد خفیف داتم 6 ماه پیش ناگهان یک قسمت از رگ صافن پای چپم متورم شد و درد بسیار بسیار طاقت فرسا و سنگی شدید بوجود اومده تو پام که زندگیم رو داره به جهنم تبدیل میکنه. 2 نکته عرض کنم 1 : بنده در 8 سالگی شستکی هر دو استخوام پای چپم داشتم و زیر زانو پام کلا توش فیکساتور بود 1 ماه. 2: 1 سال دوچرخه سواری داشتم بعد 3 ماه توقف عود کرد و به دکتر فدایی در تبریز رفتم ایشان کلا مانده بود طبق نتیجه سونو منو به 10 جلسه فیزیو فرستادن اثر نداشت بالای زانو یواش یواش داره رگش متورم میشه کلا بالای زانو خیلی خیلی کوچیک رگ متورم داره اون کنار زانو…….. 50% زمان ها کل ران به پایین کرختی دارم ولی پشت ساق درد دیوانه کننده ای دارم. پای راستم هم بی هیچ علایم حتی کوچترین تورم داره یواش یواش درد میگیره . دافلون گاباپنتین ونوویتال ونوگول هیچ اثری نداشت . با توجه به اینکه هم دکتر به نتیجه تزریق شک داشتند و من هم ازعوارضش می ترسم لطف کنید با توجه به شرایط بهترین درمان که مطمئن بشم دردم کلا میره با هزینش بفرمایید تا انشاالله بنده بعد از وضعیت قرمز تهران از تبریز بیام خدمتتون . و بفرمایید درمان ذکر شده چقدرش تحت پوشش بیمه آتیه سازان حافظ است ؟ خیلیییی ممنون
    پ .ن : وزن 105 قد 185

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      اينكه درد فقط منشا واريسي داشته باشد مطمئن نيستم
      ولي بهر حال توصيه ميكنم ان رگهاي متورم درمان شوند شايد با درمان انها مشكل بيمار رفع شود.
      بهتر است برای بررسی دقیق تر حضورا برای ویزیت تشریف بیاورید

  10. رضا می گوید

    با سلام و احترام . مادر بنده 74 سال دارند. و رگهای واریس پاشون اذیتشون می کنه می خواستم ببینم اولا قابل لیزر شدن هست؟ و در صورت پاسخ مثبت، هزینه اش حدودا چقدره

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      با عرض سلام

      واریس در این پا خیلی مهم نیست بهتر است که کمی وزن کاهش یابد و همچنین از نظر پوکی استخوان مورد بررسی قرار گیرد

  11. اعظم می گوید

    باسلام ، من احساس سنگینی در پاهایم میکنم ،با وجود اینکه اخیرا وزن خودم را هم کم کرده ام ولی باز احساس سنگینی در پاهایم را میکنم ضمنا رگهای عنکبوتی در یکی از پاهایم دیده میشود و هر بار که زیاد سرپا میایستم درد پایم شدیدتر میشود وقتی روی مبل یا زمین مینشینم موقع بلند شدن پاهایم گرفته میشود ،لطفا من برای درمان چه کنم ،بسیار ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      برای بررسی علت پا درد لازم است حضوری مراجعه داشته باشید که بتوان از نظر عمقی عروق پا را بررسی و سنکینی پاها علت یابی شود .
      اگر هنوز وزن بالایی دارید بهتر است سعی کنید بیشتر وزن کم کنید همچنین پیاده رویی و ورزش کردن را فراموش نکنید در زمان هایی که قرار است مدت زمان طولانی را به حالت ایستاده باشید بهتر است از جوراب واریس استفاده کنید و وزمان نسشتن بهتر است زیر پای خود را کمی بالاتر برده یعنی زیر پای خود بالشی قرار دهید و مچ پایتان را ورزش دهید

  12. وحید می گوید

    سلام 38 سالم هست و مدت زیادی است که ورم زیاد همراه بادرد در پای چپ داشتم که منجر به زخم های عفونی زیاد و وسیع و تیره گی کامل مچ پا شد و بعد از مدتی هم پای راست همین شکل شد بعد از مراجعات بسایر زیاد پیش دکتر های معروف تهران بلاخره دکتر مرعشی فرمودن که نارسایی ورید تحتانی میباشد که باید شغل سرپا نداشته باشی و هر ساعت یک بار پاتو بزاری بالا و جوراب واریس پا کنی لطفاً بفرمایئد لیزر برای درمان نارسایی ورید وبهبود لانه کبوتری تاثیر دارد… ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام . لطفا حضوری برای ویزیت تشریف بیاورید من حداکثر تلاشم را خواهم کرد که به شما کمک کنم

  13. حسین امامی می گوید

    سلام روز بخیر
    آقای دکتر من واریس پا دارم که برای درمان آن لیزر کرده ام می خواستم بدانم تغذیه مناسب برای درمان واریس پا چگونه باید باشد؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      مایعات فراوان – سبزیجات و منابع فیبر برای پیشگیری از یبوست و کاهش وزن در صورت داشتن وزن بالا می تواند خوب باشد

  14. سارینا می گوید

    باسلام. من خانمی هستم 34 ساله که در زمان دوبارداری که داشتم دچار واریس شدم و سونو گرافی رنگی که انجام دادم پای چپ من دو رگ طنابی وپای راستم یک رگ طنابی ولی در مچ پاهایم مخصوصان پای راست واریسهای کوچک ومویرگی عنکبوتی وجود دارد میخواستم عمل کنم اما اقای دکتر نمیدونم عمل باز انجام بدم یا لیزر لطفا من رو راهنمایی کنید مچکرم

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      برای درمان واریس های طنابی قطعا درمان با لیزر مناسب تر است زیرا که به بی هوشی و بستری نیاز ندارد و همچنین چون بخیه ای انجام نمیشود جنبه زیبایی پا حفظ خواهد شد

  15. زهرا می گوید

    هزینه وروش درمان برای عکس ارسالی ازپای چپ

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      درمان پای شما لیزر درون رگی است که در یک جلسه کمتر از نیم ساعت در کلینیک بدون بیهوشی و درد انجام میشود و شما از فردای روز درمان می توانید سر کار بروید

  16. احسان دعا خوان می گوید

    پای مادرم متورم بوده و رگهای پا بیرون زدگی دارد.باتوجه به سکونت در شهرستان لطفا جهت درمان راهنمایی بفرمایید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      ازروی عکس ارسالی به نطر نمی اید مشکل پای مادر بخاطر واریس باشد. کاهش وزن، قطع نمک خوراکی در غدا – داشتن تحرک و نرمش مناسب در طول روز و مراجعه هب دکتر ارتوپد یا روماتولوژ برای کاهش درد به ایشان توصیه می شود. همچنین مراجعه به متخصص قلب و عروق و انجام ازمايشات لازم و اكو كارديگرافي را توصیه می کنیم

  17. محسن مهدیه می گوید

    با سلام پای چپم واریس شدید داره وقتی سرپا هستم به شدت رگ هام پر خون میشود خواستم بدونم درمان قطعی براش هست یا نه تا خدمت برسم؟؟؟با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      پای شما درمان میشود و روش درمان تلفیق روش لیزر درون رگی و فلبکتومی است. نتیجه درمان رفع درد و سنگینی ناشی از پرخونی رگهای واریس است و در ضمن از عوارض واریس مثل لخته خون در پا با این درمان پیشگیری می شود. درمان واریس قطعی است و مثل همه روشهای درمانی دیگر نیاز به انجام مراقبت و رعایت توصیه های پیشگیرانه برای عدم ایجاد رگهای جدید در پاهست. لطفا با شماره 09019746344 جهت تعیین وقت هماهنگی بفرمایید

  18. امید می گوید

    سلام میخواستم بدونم واریس نسبتا شدید پا باعث بالا رفتن فشار خون هم میشه ممنون

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      بالارفتن فشار خون به واریس نسبتا شدید ارتباطی ندارد . برخی از عوامل خطر مثل وزن بالا هر دو مشکل را باعث می شوند

  19. آنا می گوید

    باسلام و خسته نباشید.پدرم۷۳ساله و واریس عمقی پا دارند و تحت نظر متخصص عروق جوراب واریس برایشان تجوبز شده.رنگ پاها تیره و همیشه درد دارند.دیابتی هستن و متفورمین میخورند.آیا میشه از دافلون استفاده کنند؟با چه دوزی و تا چه مدت؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      روزانه يك عدد بعد از ناهار بمدت سه ماه

      سپس يك ماه وقفه و مجددا قابل تكرار است.

  20. حسین زاده می گوید

    _سلام
    مادرم مدت ۲۰سال دیابت دارد وروزی۲بار انسولین استفاده می کند الان مچ پای راست مادر ورم شدید دارد یک بار به متخصص مراجعه
    نمودیم گفتند ایشان پیچیدگی واریس در مچ پا
    وعدم خونرسانی کامل دارند.
    شما درمانی برای ای بیماری دارید وهزینه مربوطه چقدر است. با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام
      با ارسال عکس از نقاط واریسی مشاوره بگیرید
      ۰۹۳۹۳۰۲۷۲۹۷

  21. A می گوید

    سلام.من پشت کنکوری ام و مجبورم ساعت ها بنشینم.چند ماه پیش متوجه رگ های واریس در پاهایم شدم.دو روز است که احساس خواب رفتگی و گزگز کردن در پاهایم دارم.لطفا راهنمایی کنید.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      بهتر است که تحرک خود را بیشتر کنید سعی کنید ساعتی در روز را به ورزش اختصاص دهید و در ازا هر ساعت نشستن ده دقیقه راه بروید
      همچنین مصرف مایعات خود را بیشتر کنید

  22. Ali می گوید

    سلام
    من مدتیست که پاهایم ورم دارد و پس از معاینه فراوان دکتر قلب به من گفت که مشکل وریدی دارم و باید از جوراب واریس استفاده کنم و حدود دو ماه است که استفاده میکنم و ساق پایم خیلی بهتر شده ولی ران و دور شکم و زیر شکمم ورم دارم و حتی گاهی در آلتم ورم ظاهر میشه میخواستم راجع به تغذیه و پرهیزها راهنمایی کنید واینکه یبوست شدید دارم آیا یبوست به دلیل واریس ایجاد شده یا خیر و برای درمان یبوست در برنامه غذایی چه غذاهایی مفید است.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      وزن خود را کنترل کنید، اگر وزن بالایی دارید وزن خود را کاهش دهید.نمک مصرفی خود را قط کرده و سعی کنید مصرف فیبر سبزی و مایعات خود را بیشتر کنید

      سعی کنید در طول روز تحرک و ورزش سبک و پیاده رویی داشته باشید

  23. میلاد نظری می گوید

    سلام خسته نباشید
    من ۲۳سالمه چون زیاد سره پا می ایستم واریس دارم بصورتی هست که لخته های خون از زانوم تا پایم هست
    چجوری میتونم از این مشگل جلوگیری کنم ایا جوراب واریس جواب میده یا نه

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      پوشیدن جوراب واريس میتواند از پيشرفت بيماري جلوگيري ميكند.

      در طول روز که دائم ایستاده هستین جوراب واریس بپوشید و شب ها در بیاورید

  24. فرناز صادقی می گوید

    سلام آقای دکتر
    من 35 سال سن دارم و در خانواده رگهای واریس در پدر و مادر به مقدار کم وجود داره. من 10 ساله که کار میکنم و بیشتر ماهیت کارم نشستنی و پشت لب تاب بوده. در ضمن برای ریزش مو و جوش صورت دکتر غدد بهم اسپیرونولاکتون 100 و فیناستراید 5 داده و حدودآ یکساله که دارم مصرف میکنم. متاسفانه حدود یکساله که یک سری رگهای سبز و بنفش در قسمتهای مختلف پام و بیشتر در قسمت ساق پا ظاهر شده که حس بدی ایجاد کرده با وجود اینکه یوگا میکنم و ورزشهای دیگه هم هرزگاهی انجام میدم نمیدونم دلیله اصلیش چی میتونه باشه.
    آیا میتونه قرصهایی که میخورم تآثیرگذار باشه؟ برای پیشگیری و از بین بردن رگهای ایجاد شده چه روشی رو توصیه میکنید؟من شبی 20 دقیقه پاهامو بالا نگه میدارم آیا این میتونه تاثیرگذار باشه در درمان این رگها؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      وزن خود را کنترل کنید اگر وزن بالایی دارید وزن خود را کاهش دهید،بهتر است ورزش کنید و ورزش های هوازی میتواند کمک کننده باشد
      در زمانن کارهای روزانه جوراب زير زانو واريس کلاس یک استفاده کنید

      داروهاي مذكور اين علامت را نميدهند.

  25. Nina می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۶ سالمه و سابقه واریس در خانواده نداریم.روی ساق پای چپ کنار زانو چندین سالی رگهای عنکبوتی داشتم که الان بیشتر شدن و حدودا یکسالیه دقیقا پشت زانو همون پام یه رگ واریسی هم ایجاد شده که فوق العاده حال منو بد کرده.وزنم مناسبه و درد و سوزش در پام ندارم.به نظر شما چکار باید کرد که این رگ ها از بین بره و پاهام ببشتر درگیر نشه.😭

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      متاسفانه عکس های شما اینجا برای من باز نشد لطفا مجددا عکس هارا در واتس اپ 09365066105 ارسال کنید

      اما در کل رگ های عنکبودی به دلایل زیادی ایجاد میشوند مثل کارهاو مشاغلی که ایستاده یا نشسته طولانی هستند یا اختلال هرمونی …

      این رگ ها به روش اسکلروتراپی و یا لیزر سطحی تا حد خیلی زیادی بهتر خواهند شد

  26. Sagar.alidosti می گوید

    ایا روغن اسطوخودوس برای درمان واریس مفید وموثر است?

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      این روغنها برای کاهش درد و التهاب می توانند خوب باشند اما وارریس را درمان نمی کنند

  27. رسول می گوید

    سلام و عرض ارادت و خسته نباشید خدمت شما بنده 43 سالمه و وزنم 92 کیلو هست و هیچ بیماری خاصی به جز بالا بودن آنزیم کبدی یا همون کبد چرب نداشتم تا اینکه دو سال پیش این لکهای قهوه ای رو پاهای من ایجاد شد ولی الان با سرعت کم در حال پیشروی هستش به طوری که بعد از دوسال مطابق عکسهای ارسالی شده به متخصص پوست هم مراجعه کردم که ایشون گفتند مربوط به واریس پا میشه البته چون کبدم چربه و گرید B هست نگران بودم که از کبدم باشه . خواهش میکنم درخصوص ایجاد این لک های قهوه ای که روی پاهای بنده به وجود اومده و راه درمان کامل اون و برگشت رنگ پوست پاهام به حالت طبیعی به بنده مشاوره بدید اگر هم صلاح میدونید برای ویزیت من خدمت شما بیام. سپاسگزارم.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      فعلا توصيه ميكنم وزن خود را كاهش دهید

      تحرك داشته باشید و ورزش هوازي انجام دهید
      و پوشيدن جوراب واريس زير زانو كلاس يك در موقع كار روزانه میتواند کمک کننده باشد

  28. یاس می گوید

    با عرض سلام و احترام ،وقت بخیر ،جناب دکتر مدتی است که لکه های قهوه ای رنگ بر روی مچ پا تا سر انگشتانم دیده میشود و بعضا قفسه سینه هم درد دارم .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.چه مشکلی هست؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      اينطور لكه ها معمولا منشا هموسيدرين دارند براي درمان احتمالي با متخصص پوست مشورت شود.

  29. ناشناس می گوید

    سلام جناب دکتر من 21 سال سن دارم. واریس پا گرفتم.برام عمل جراحی گذاشتن عملو انجام بدم یا نه؟

  30. امنه می گوید

    سلام خسته نباشید
    خانم 43 ساله هستم در طی حادثه ای پای چپم از زانو به پایین دچار واریس شده به دکتر فوق تخصص مراجعه کردم طبق عکس سونو گفتند رگ پا از ناحیه کشاله ران قطع میشه و از زانو به پایین باید امپول تزریق شود میخواستم بدونم مشکلم با لیزر برطرف نمیشه که عمل رو انجام ندهم ضمنا هیچ دردی هم در پا احساس نمیشه
    از راهنمایی شما متشکرم

  31. مریم ناصری می گوید

    سلام وقت بخیر
    خانم ۱۸ ساله ای هستم به دلیل ایستادن زیاد روی پاهام دچار واریس در پای راستم شدم
    گفتنه که زالو درمانی برای واریس موثره
    خواستم بپرسم آیا زالو درمانی به درمان کامل واریس کمک میکنه یا خیر؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام قطعا زالو درمانی نمی تواند به درمان کامل واریس کمک کند. معمولا در گروه سنی شما زیبایی پا اولویت دارد و زالو متاسفانه برای این مورد مناسب نیست.

  32. بابک می گوید

    سلام وقت بخیر، مادر من الان چندسال هست که واریس داره ولی مدتی هست درد پاهاش زیاد شده و میخواد عمل کنه میخواستم بدونم کدوم عمل براش بهتر هست

  33. پژمان می گوید

    سلام پرفسار جان شرایط پام خوب نیست سرکار هم سرپا زیاد می ایستم گرید پام ۳یا ۴آیاامیدی هست برای درمان این خستگی پام بره و این شکل برجستگی دربیاد؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام بله با لیزر واریس این برجستگی ها برطرف می شوند عکس از ظاهر پا به واتس اپ بفرستید و مشاوره شوید. ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵

  34. بی بی بطیاری می گوید

    با سلام جناب دکتر من مشاوره می‌خوام برای پای مادرم که ببینم عمل نیاز داره یا لیزر،سونو از هر دوپا انجام دادم کجا میتونم براتون ارسال کنم؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام اطفا به شماره واتس اپ ۰۹۳۶۵۰۶۶۱۰۵ ارسال کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.