علت ظاهر شدن رگ‌های واریسی ساق پا تا درمان آن

ورید یا رگ‌های ظاهر شده بر روی ساق پا چه هستند؟ وریدهای عنکبوتی یا رگ‌های واریسی ساق پا!

تقریباً دو سال قبل، درحالی‌که مشغول ازبین‌بردن موهای پایم بودم، متوجه خطوط آبی در پشت زانویم شدم که تا اطراف ران همانند یک تار عنکبوتی کشیده شده بود. البته، اولین کاری که انجام دادم این بود که به دکتر گوگل مراجعه کردم تا ببینم چگونه می‌توانم از این رگ‌های عنکبوتی خلاص شوم.

بعضی از درمان‌های خانگی شامل چای زنجبیل، ماساژ و حتی ورزش در آن جا توصیه شده بودند. دررابطه‌با درمان‌های خانگی واریس پا یا وریدهای عنکبوتی یک حقیقت وجود دارد؛ آن هم این است که تمام درجات وریدهای قابل‌مشاهده در خانه، قابل‌درمان نیستند.

من با یک متخصص پوست و نیز یک متخصص واریس و قلب و عروق که در زمینه درمان وریدهای عنکبوتی و وریدهای واریسی (وریدهای بزرگ و برآمده) تخصص داشتند، صحبت کردم. چیزی که من آموختم این بود که این وریدهای قابل‌مشاهده که معمولاً روی پاها ایجاد می‌شوند، و وراثتی هستند.

اما می‌توانند نشانه‌ای از یک بیماری عمیق‌تر وریدی باشند که در خانه قابل‌درمان نیست. در ادامه حقایقی در مورد رگ‌های وریدی قابل‌مشاهده بر روی ساق پا و دیگر نقاط بدن بازگو خواهم کرد.

علت وریدهای عنکبوتی و رگ‌های واریسی پا

وریدهای عنکبوتی شایع‌ترین نوع وریدهای قابل‌مشاهده هستند. وریدهای واریسی در واقع وریدهای کوچک سطحی هستند که در لایه خارجی پوست بین درم و اپیدرم قرار دارند. ازاین‌رو شما می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. این وریدها معمولاً در سنین بالا قابل‌مشاهده هستند.

چرا به این رگ‌ها وریدهای عنکبوتی می‌گویند؟

پاسخ: به این دلیل که این وریدها مانند تارهای نازک آبی و بنفش روی پا هستند، به این نام خوانده می‌شوند.

وریدهای واریسی، وریدهای بزرگ‌تری هستند که در قسمت‌های عمقی‌تر بدن قرار دارند. شما این وریدها را هنگام تغییر رنگ مشاهده نمی‌کنید، بلکه زمانی آنها را می‌بینید که بیرون بزنند و به‌صورت برآمدگی در بیایند.

رگ‌های واریسی ساق پا و وریدهای عنکبوتی به هم مربوط هستند. بیماری که وریدهای واریسی دارند، وریدهای عنکبوتی نیز خواهد داشت. بااین‌حال، بعضی افراد وریدهای عنکبوتی دارند، درحالی‌که هیچ‌گاه دچار بیماری واریس نخواهند شد.

درمان واریس پشت ساق پا

اگر متوجه تغییر رنگ پوست پاها، یا تغییر بافت در اندام تحتانی خود شده‌اید، نباید این علائم هشداردهنده را نادیده بگیرید.

علت تغییر رنگ پوست پا

علت واریس ساق پا

برای یک جلسه‌ی آناتومی سریع آماده شوید. قلب شما خون را از طریق عروق خونی به تمام بدن پمپ می‌کند. جریان خون به سمت اندام‌ها (پاها، دست‌ها و سر) از طریق شریان‌ها در حرکت است و برگشت خون از طریق وریدها انجام می‌شود.

فکر کنید وریدها مانند شلنگی هستند که جریان خون از پایین به سمت بالا و قلب شما را تأمین می‌کنند. در آن‌ها دریچه‌های کوچکی وجود دارد. زمانی که دریچه‌ها به‌خوبی کار کنند، خون جریان می‌یابد و دریچه‌ها بسته می‌شوند. زمانی که دریچه‌ها به‌خوبی کار نکنند، خون به‌جای آن که به بالا حرکت کند، به سمت پایین برمی‌گردد.

وقتی خون به دلیل نقص دریچه‌ها جریان نادرستی داشته باشد، می‌تواند به سمت رگ‌های پا برگردد. این موضوع باعث ایجاد وریدهای عنکبوتی و رگ‌های واریسی می‌شود. تقریباً نزدیک به 60 درصد افرادی که وریدهای عنکبوتی دارند، یک نارسایی زمینه‌ای وریدی نیز در پس آن همراه دارند و تقریباً 99 درصد رگ‌های واریسی ساق پا به دلیل نارسایی وریدی هستند.

علت زمینه‌ای مشکلات وریدی متفاوت است. بعضی از دلایل قابل پیشگیری و برگشت‌پذیر هستند، درحالی‌که علت‌های دیگر این‌گونه نیستند.

واریس ساق پا

برای فهمیدن این که چرا رگ‌های واریسی پا قابل مشاهده می‌شوند، باید بفهمید که چگونه خون در بدن جریان می‌یابد.

کدام نوع واریس نیاز به درمان دارد؟

علت نارسایی مزمن وریدی چیست؟

نارسایی مزمن وریدی می‌تواند وراثتی باشد، چیزی که شما در آن تأثیری نمی‌توانید، داشته باشید! همچنین می‌تواند به دلایل دیگری باشد که روی وریدها فشار وارد می‌کنند؛ مانند

  • ایستادن طولانی‌مدت
  • شغل کارمندی که در آن تمام روز نشسته باشید
  • چاقی
  •  بارداری

اگر شما شغلی دارید که در آن برای مدت طولانی ایستاده هستید، جاذبه در نقش عاملی برای برگشت خون به پاهای شما ظاهر می‌گردد که همین امر باعث بیرون‌زدگی وریدهای پا می‌شود و به دنبال آن دریچه‌ها به‌مرورزمان ضعیف می‌شوند.

توجه: این شایعه که آویزان کردن پاها می‌تواند باعث ایجاد وریدهای عنکبوتی شود، درست نیست، پس اگر دوست دارید می‌توانید پاهایتان را آویزان کنید. فقط حتماً برای کمک به پمپاژ خون از صندلی خود بلند شوید و در طول روز کمی راه بروید.

ظاهر شدن رگهای ساق پا

نارسایی مزمن وریدی با علائمی مثل درد و تورم در پا مشخص می‌شود. این مشکل در صورت وجود اختلال در دریچه‌های موجود در دیواره وریدها بروز می‌کند.

نارسایی وریدی چیست

اضافه‌وزن نیز باعث فشار روی وریدها می‌شود. در چاقی، مقداری چربی در حفره شکمی شما بین اندام‌ها وجود دارد که چربی احشایی نامیده می‌شود. زمانی که چربی احشایی شما بیشتر شود، باعث افزایش فشار در شکم شما نیز می‌شود.

از آن جایی که خون سعی می‌کند از پاها و با عبور از شکم بازگردد، به یک انسداد برخورد می‌کند که نباید آن جا وجود داشته باشد. این افزایش فشار رگ‌ها را گشاد می‌کند.

در بارداری موقعیت مشابهی ایجاد می‌شود، زمانی که فشار اضافه شده در شکم، وریدها را تحت‌فشار قرار می‌دهد. هورمون‌ها نیز نقش خواهند داشت. زمانی که خانم‌ها در معرض هورمون استروژن و پروژسترون بیشتری قرار می‌گیرند، این هورمون‌ها باعث می‌شوند بافت‌های نرم انعطاف‌پذیرتر شوند.

این فرایند مشابهی است که ما فکر می‌کنیم روی وریدها اثر می‌گذارد و آن‌ها را مستعد گشاد شدن و بیرون زدن می‌کند. بعد از بارداری، وریدها به‌آرامی به حالت اول بازمی‌گردند و همه چیز به حالت طبیعی برمی‌گردد. این تغییرات همچنین هنگامی که شما از هورمون‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید، نیز ایجاد می‌شوند.

درمان وریدهای قابل مشاهده بعضی اوقات کاری نیست که بتوانید خودتان انجام دهید و نیاز است که به متخصص واریس پا مراجعه کنید.

بهترین دکتر واریس در تهران 

آیا رگ‌های واریسی قابل‌مشاهده دردناک می‌شوند؟

به دلیل فرایند التهابی، وریدهای واریسی و عنکبوتی باعث ایجاد درد ساق پا می‌شوند. این وریدها گشاد شده و بیرون می‌زنند. وریدها سعی می‌کنند با تنها راهی که وجود دارد درخواست کمک کنند، این راه ارسال پیام بیوشیمیایی التهاب موضعی است که باعث می‌شود پای شما دچار تورم و درد شود.

درد واریس پا

تورم پاها علاوه‌بر عوارض واریس می‎‎‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های مهمی مانند مشکلات قلبی، کلیوی و کبدی باشد.

ایا ورم پا باعث مرگ می‌شود

درمان‌های خانگی واریس عملکردی نخواهند داشت؟

مانند: ماساژ!

ممکن است بعد از ماساژ رگهای واریسی با روغن احساس خوبی داشته باشد، اما تغییر چشمگیری ایجاد نخواهد کرد.

آیا ورزش در درمان رگ‌های عنکبوتی پا نقشی دارد؟

واقعاً نه

در واقع هیچ کاری وجود ندارد که شما بتوانید انجام دهید تا وریدهای عنکبوتی ظاهر بهتری پیدا کنند. کرم‌ها، پمادها یا مالیدن آن ناحیه باعث ازبین‌رفتن وریدهای عنکبوتی نخواهد شد.

چه ورزشی برای واریس پا خوب است؟ اساساً آیا می‌توانیم با وجود ورید‌های واریسی ورزش کنیم، خطری ندارد؟

درمان واریس پا با ورزش

درمان رگ‌های واریسی پا چیست؟

راه ابتدایی برای درمان واریس پا و درمان رگهای عنکبوتی ساق پا، بستن آنهاست که اسکار باقی‌مانده جریان خون را به طور کامل متوقف می‌کند. اما چگونه باید این رگ‌ها را بست؟

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی یکی از راه‌های محبوب برای درمان رگ‌های واریسی پا و وریدهای عنکبوتی است. پزشک یک ماده فوم مانند یا محلول آب‌نمک غلیظ را به درون وریدهای مشکل‌دار تزریق می‌کند، این کار باعث تحریک دیواره عروق خونی می‌شود.

اسکلروتراپی باعث ایجاد بافت اسکار می‌شود، چیزی که منجر به بسته‌شدن عروق خونی خواهد شد. اگر کسی به محلول اسکلروتراپی حساسیت داشته باشد، گزینه‌های درمانی دیگری نیز وجود دارند.

لیزر عروق واریسی پا

یک جراح عروق پا ممکن است از لیزردرمانی برای سوزاندن ورید استفاده کند، چیزی که باعث می‌شود ورید دچار اسکار شده و بسته شود.

لیزر واریس و اسکلروتراپی درمان‌های متداول واریس هستند. تفاوت بین درمان واریس با لیزر یا اسکلروتراپی چیست؟

برای درمان واریس پا لیزر بهتر است یا اسکلروتراپی؟ 

 

لیزر درمانی واریس پا

چسب بافتی

برای عروق واریسی، ممکن است پزشک از درمان پزشکی شامل استفاده از چسب نیز استفاده کند. چسب سیانوآکریلات یک نوع چسب بافتی است.

جراح برای بستن ورید واریسی به چسباندن آن از سمت داخل اقدام می‌کند. شما آن را تزریق می‌کنید و صبر می‌کنید که چسب سر جای خود قرار بگیرد و به سمت پایین برود. از چسب واریس برای واریس‌های شدید استفاده می‌شود.

رادیو فرکانسی

بستن رگ با رادیو فرکانسی روش دیگری برای وریدهای واریسی است که آن‌قدر بزرگ هستند که اسکلروتراپی و درمان با چسب برای آن‌ها کافی نیست. رادیوفرکوئنسی امواج را به درون ورید می‌فرستند و آن را مانند رشته لامپ می‌کند که گرم شده و اسکار ایجاد می‌کند و می‌میرد.

برای پیشگیری از واریس های قابل‌مشاهده، پزشک ممکن است از رادیوفرکوئنسی و روش لیزر درون‌رگی استفاده کند تا ورید عمقی بزرگی که در پا وریدهای کوچک‌تر واریسی و عنکبوتی را تغذیه می‌کند، بسته شود.

رگ‌های واریسی شدید و خیلی برآمده را می‌توان زمانی که بسته هستند، به‌صورت کامل برداشت.

ورید مرکزی

درمان واریس با روش رادیو فرکانسی یکی از تکنولوژی‌های مدرن در درمان واریس پا است. واریس پا سالانه بسیاری از افراد را گرفتار می‌کند و بسیاری از افراد به دنبال عمل واریس پا یا برداشتن رگ‌های واریسی هستند.

رادیوفرکانسی چیست

فلبکتومی

عمل فلبکتومی واریس معمولاً سریع و بدون درد است، اما نتایج عالی و دائمی نخواهد داشت. تمام درمان‌ها از طریق یک برش خیلی کوچک در پوست انجام می‌شوند، پس شما می‌توانید عمل را در صبح انجام داده و عصر به کارتان بازگردید.

اما در مورداستفاده از این درمان‌ها در رنگ پوست تیره، هشدار داده شده است؛ به‌خصوص درمان لیزر و رادیوفرکوئنسی.

بیماران باید بدانند که معجزه‌ای وجود ندارد که بدون خطر باشد و به‌صورت ناگهانی وریدها را از بین ببرد. همیشه خطر کمی برای تیره شدن پوست وجود دارد. بعضی اوقات تیره شدن موقت پوست قسمتی از فرایند بهبودی است.

کلید درمان واریس پا، مراجعه به پزشکی است که در تشخیص و درمان وریدها تخصص داشته باشد.

آیا درمان واریس قطعی و بدون برگشت است؟

باید ذکر کرد که درمان وریدهای قابل‌مشاهده به هر روشی فقط یک نوع بهبودی موقتی است. زمانی که وریدهای واریسی و عنکبوتی اصلی درمان شوند، وریدهای اطراف می‌توانند دوباره دچار واریس و یا عنکبوتی شدن شوند.

اگر شما دچار وریدهای عنکبوتی شوید و آن‌ها را درمان نکنید، آن‌ها می‌توانند بیشتر شوند. اگر شما تزریق آن‌ها را تکرار کنید، می‌توانید آن‌ها را در حالت خاموش نگه دارید. فقط نیاز است که هرسال یا هر دو سال با مراجعه به کلینیک درمان واریس آن روش درمان را تکرار کنید.

مراقبت کردن شامل استفاده از جوراب‌های واریس است که هیچ‌کس دوست ندارد آن‌ها را بپوشد. آن‌ها تنگ هستند و پوشیدنشان دشوار است. این جوراب‌ها به بازگشت خون به قلب کمک می‌کنند و به خون اجازه نمی‌دهند که در پای شما تجمع یابد.

اگر شما در طول روز از جوراب‌های خاص استفاده کنید، آن‌ها در برگشتن دوباره وریدهای قابل‌مشاهده کاهش چشمگیری ایجاد می‌کنند. گرچه این جوراب‌ها، باعث ازبین‌رفتن وریدها نمی‌شوند، اما می‌توانند پیشرفت آن‌ها را آهسته کنند.

جوراب واریس دارویی است که می‌پوشیم. این جوراب استاندارد فشار مشخصی را از ناحیه مچ پا تا بالای کشاله ران وارد می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
33 نظرات
  1. زهرا جعفری می گوید

    سلام کمی از رگهای پایم بیرون آمده چگونه معالجه کنم؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      رای راهنمایی مناسب ابتدا از پایتان عکس بفرستید به شماره واتس اپ 09351802288 تا روش درمانی مورد نیاز برای شما مشخص شود و طبق روش مذکور می توانید اقدام به درمان بفرمایید

  2. نهال می گوید

    سلام و خسته نباشید
    خانمی 40 ساله هستم پاهای من مویرگهای عنکبوتی زیاد داره به خصوص روی ران و زیر زانو میخواستم برای لیزر موی زائد اقدام کنم آیا مشکلی به وجود می آید؟ اول باید رگهای عنکبوتی را درمان کنم؟ با تشکر

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      اولا لیزر موهای زائر را تمام‌کنید بعد برای درمان‌ واریس خود اقدام کنید زیرا لیزر موهای زائر باعث‌افزایش رگهای عنکبوتی هم می‌شود

  3. مریم می گوید

    سلام خسته نباشید
    من یه سوال داشتم
    امروز خیلی اتفاقی متوجه شدم که برجستگی رگ های روی سینه ممکنه علامت سرطان سینه باشه و من نمیدونم که قبلا هم اون هارو داشتم یا نه یادم نمیاد
    سابقه خانوادگی در سرطان سینه هم نداریم
    ۲۲ سالمه و ازدواج هم نکردم
    میشه راهنماییم کنید؟
    آیا اصلا ممکنه که برجسته شدن این رگ ها بدلیل قاعدگی باشه؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام‌
      لطفا به دکتر زنان جهت ماموگرافی و معاینات بیشتر مراجعه کنید .

  4. بزرگ زاده می گوید

    سلام. خسته نباشید. آقای دکتر من 27 سالمه تقریبا 8 ماه هست ک درگیره پا درد خیلی شدید ک باورم زانو چپ و درد ساق پا شدید شروع شده ک الان پای راستم هم همینطور شده و ماساژ ک میرم پشته رگای پاهام مثله یک گره میشه انقد باید ماساژ بدن تا این گره کوچیک بشه و دردو گرفتگی پاهام تا حدودی بهتر میشه.
    و آقای دکتر با توجه به اینک من دیسک 4 و 5 هم در رفتگی دارم. همه اینا توی 8 ماه یک دفعه شده. ولی اضافه میکنم ک کارمم هم کارمند بودم هم آرایشگر 8 ماهی میشه ک دیگه کار نمیکنم ولی روز ب روز حالم بدتر میشه.

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام
      تقریبا شما تمام علائم واریس را دارید
      سنگینی پاها
      درد
      ورم
      خستگی زود هنگام
      پس جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
      ۰۹۳۹۳۰۲۷۲۹۷

  5. Mzhgn می گوید

    سلام
    من از بدو تولد دچار ورم پای راست شدم(از ناحیه زیر زانو تا مچ) و الان که ۲۶ سالمه داره بیشتر میشه و به مچ پام رسیده (وگاهی وقتها یک حفره کوچک پایین ساق پام هست که هر چند سال یکبار ازش اب و خون میاد طوری که نمیتونم بیرون برم اصلا و بعد چند روز قطع میشه )میگن درمان نداره فقط باید جوراب واریس بپوشم تهران اومدم فقط رگهای پامو برداشت و هیچ تاثیری نداشت البته خودشونم گفتند که چون مادر زادیهدرمان نداره اما واقعا تحمل درد و ندارم میخواستم با شما مشورت کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      برای راهنمایی بهتر لطفا از وضعیت ظاهری واریس خود و همچنین اگر سونوگرافی دارید، اینجا یا در واتس اپ 09365066105 برای ما ارسال کنید

  6. مهتاب می گوید

    سلام من دانشجوی پرستاری هستم اغلب اوقات ایستاده و سرپا هستم رگه هایی از واریس از کناره های ران هردوپام شروع شده و ب قسمت پشت زانوهام رسیده برای اینکه بدتر نشه چیکارکنم یا اگ جوراب واریس لازمه چه نوعی تهیه کنم ؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      با توجه به شغل برای پیشگیری از سنگینی و درد پا خوب است جوراب واریس زیر زانو فشار یک استفاده کنید

      اما رگهای روی ران حالت عنکبوتی دارند و باید درمان شوند که با توجه به عکس های شما و رنگ پوست و نوع رگها بنظرم به ليزر سطحي كوترا تركيبي Ndiag + KTP جواب خوبي بدهد
      البته قبل از شروع كار بايد ضخامت و قوام پوست معاينه شود.

  7. ناشناس می گوید

    سلام و وقت بخیر
    من ۳۴ سالمه از ۲۰ سالگی پا درد دارم بعضی وقتا خیلی شدید میشه که با ماساژ دادن کمی آروم میشه.و پشت ساق پا واریس هم دارم که حجامت هم گرفتم و قرص واریس استفاده کردم و نتیجه ای ندیدم .و این واریس ارثی هم هست .فامیل های درجه یکم دارند.خیلی درد دارم از درد پاهام به نظرتون چیکار کنم ‌.

  8. مریم اربابی می گوید

    روش درمان رنگ عنکبوتی چیست و هزینه آن چقدر میباشد و در چند جلسه انجام میشود چون از شهرستان میخام بیام

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام‌ وقت شما به خیر
      برای درمان رگ های عنکبوتی با توجه به میزان پیشرفت و شدت و ضعف رگ ها روش های درمانی متفاوتی وجود دارد مثل اسکلروتراپی یا لیزر سطحی گاهی فلبکتومی و …
      که با توجه به وضعیت رگ ها تعداد جلسات مشخص خواهد شد
      شما لطفا اول برای ما از وضعیت ظاهری پای خود اینجا یا در واتس اپ 09365066105 عکس ارسال کنید که شمارا راهنمایی کنیم

  9. مهدی می گوید

    با سلام مادرم مدتی هست که روی ران پا مویرگ قرمز نمایان شده وبا سوزش پا از داخل وگزگز ودرد وسنگینی همراه هستش بعد از مراجعه به دکتر mir واونو از شکم و پا نوشت که نتیجه مطلوبی نداشت الان حدودا یک ماه هست که به این ناراحتی مبتلا شده لطفا راهنمایی کنید با تشکر از شما و سایت بسیار مفید شما

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر
      مویگ های قرمز سطح پوست نمیتواند عامل درد و سنگینی پا باشد بهتر است معاینه دقیق تر همراه با سونوگرافی انجام شود
      توصیه میکنم برای ویزیت، حضورا تشریف بیارید

  10. ز می گوید

    من چندوقتیه که روی ران پاها و بعضی از نقاط دیگه پاهام از این رگه های نازک دیدم که نمیدونم همین رگه هان که باعث شدن که همش تو پاهام احساس درد و پوچی میکنم و وقتی که عادت ماهانه میشم درد پاهام چندین برابر میشه طوری که حتی بعضی مواقع اصلا نمیتونم بلند شم واحساس فلج بودن میکنم ممنون میشم راهنماییم کنین و اگه مشکلی دارم بهم بگین … بازم خسته نباشین

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      رگهاي نازك مويرگي روي پوست بسياري از خانمها وجود دارد و معمولا به تلفيقي از ليزر سطحي و ميكرواسكلروتراپي جواب خوبي ميدهد.بعد از بهترشدن وضعيت بد كورونا حضوري مراجعه بفرماييد سعي خود را خواهم كرد.
      اينكه در دوران عادت ماهانه احساس پري سنگيني و گاهي درد ساق پا داشته باشيد هم طبيعي است. ولي بنظر ميرسد شما قدري حساس شده ايد و اين باعث تشديد غير طبيعي اين علائم شده است.
      فعلا به چيزهاي بهتري فكر كنيد.

  11. Z می گوید

    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر

    خواهر من ماه ششم بارداری هستش و واریس هم داره…آیا میتونه در دوران بارداری از اسکلروتراپی برای درمان واریس پاش استفاده کنه؟ عوارضی برای جنین نداره؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام . در دوران بارداری و شیردهی امکان انجام اسکلروتراپی یا تزریق نیست. 6 ماه پس از زایمان در صورتی که شیردهی ندارند مراجعه کنند . در ضمن بخشی از رگهای عنکبوتی که دربارداری بخاطر تغییرات هورمونیو وزن ایحجاد میشود پس از زایمان خودبخود ازبین می رود

  12. نازلی می گوید

    سلام دکتر ..بنده خانم ۳۸ ساله هستم، معلم هستم و زیاد روی پا می ایستم اما در فصل تابستان جلسه ششم لیزر درمانی حذف موهای زائد را انجام دادم و دقت کردم مویرگ های ریزی روی ساق پا و ران پا کمی حالت پارگی و رنگی شدن گرفته اند ،میترسم این از عوارض لیزر باشد و جلسه ۷ و ۸ را انجام دهم بدتر شود…ایا لیرز پا که دوره های سه ماهه دارد میتواند چنین عارضه ای ایجاد کرده باشد و یا بدلیل شغلم این طوری شدم؟؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت شما بخیر

      لیزر نمیتواند عامل ایجاد این رگ ها باشد و حتی شاید بهترین روش حذف موهای زائد برای کسانی که واریس های عنکبوتی دارند،باشد
      و احتمالا شغل شما به علت اینکه زمان زیادی را ایستاده و کم تحرک هستین باعث ایجاد این رگ ها باشد
      بهتر است در زمان هایی که خیلی ایستاده هستین از جوراب واریس پیشگیری استفاده کنید که از پیشرفت انها جلوگیری شود

  13. مهناز می گوید

    سلام و خسته نباشید ..
    من چندوقتیه که روی رن پاها و بعضی از نقاط دیگه پاهام از این رگه های نازک دیدم که نمیدونم همین رگه هان که باعث شدن که هنش تو پاهام احساس درد و پوچی میکنم ووقتی که عادت ماهانه میشم درد پاهام چندین برابر میشه طوری که حتی بعضی مواقع اصن نمیتونم بلند شم واحساس فلج بودن میکنم ممنون میشم راهنماییم کنین و اگه مشکلی دارم بهم بگین … بازم خسته نباشین

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام شب شما بخیر

      رگهاي نازك مويرگي روي پوست بسياري از خانمها وجود دارد و معمولا به تلفيقي از ليزر سطحي و ميكرواسكلروتراپي جواب خوبي ميدهد.بعد از بهترشدن وضعيت بد كورونا حضوري مراجعه بفرماييد سعي خود را خواهم كرد.
      اينكه در دوران عادت ماهانه احساس پري سنگيني و گاهي درد ساق پا داشته باشيد هم طبيعي است. ولي بنظر ميرسد شما قدري حساس شده ايد و اين باعث تشديد غير طبيعي اين علائم شده است.
      فعلا به چيزهاي بهتري فكر كنيد.

  14. هانیه می گوید

    سلام خسته نباشید برای رگهای عنکبوتی خفیفی که بصورت قرمز و آبی روی سطح پا وجود دارد چه باید کرد و علت ایجاد آن چیست

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      به وجود اومدن رگ های عنکبوتی میتواند عوامل زیادی مثل وراثت ، مشکلات هورمونی،کار و فعالیت های سخت و بدون تحرک و… داشته باشد
      برای درمان این گونه رگ ها بسته به شدت و نوع رگ ها میتوان از روش های اسکلروتراپی و لیزر سطحی استفاده کرد
      لطفا ابتدا از نقاط واریسی خود برای ما اینجا یا در واتس اپ 09365066105 عکس ارسال کنید که با توجه به انها شمارا بهتر راهنمایی کنیم

  15. مهرناز می گوید

    سلام وقتتون بخیر من ماهگرفتگی های به رنگ صورتی رو به بنفش روی دستم دارم که اختلال مویرگی هست امکان برطرف سازیش رو دارین؟

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      نه این مشکلات، پوستی هستن و به عروق مربوط نیستن بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید

  16. علی می گوید

    سلام آقای دکتر دختر من ۷ سالشه و حدود ۳ ساله روی گونه اش به اندازه یه سکه رگ های عنکبوتی پیدا شده و باعث نگرانی ما شده لطفاً راهنمایی کنید خدا خیرتون بده

    1. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

      سلام وقت بخیر

      از كرم های ضد افتاب استفاده کنید و
      با متخصص پوست مشورت كنيد

  17. عاطفه الف می گوید

    با سلام . من به دکتر قلب و عروق مراجعه کردم و ایشان دافلون 500 را تجویز کردن . پای من ورم نداره وفقط وسط ساق پای من در جلو ، کمی رگهای درشت بیرون زده و رگهای عنکبوتی هر دو پای من را گرفته و هیچ دردی هم در پا ندارم . حالا بعد از خوردن 12 عدد روزی دو عدد ، صبح که از خواب پا می شوم یا دستانم بعد از مدت کوتاهی پایین قرار میگیره ، احساس می کنم که پر از خون شده وسنگین می شود و کمی درد می گیره و همین طور صبح ها انگشت دست هام به سختی خم می شه و درد می گیره . وقتی از جا پا می شم و کمی کار می کنم ، بر طرف می شه . می خواهم بدانم که این از مصرف داروست یا من مشکل دیگری دارم که با خوردن این قرص نمود پیدا کرده . با تشکر

  18. دکتر مهرداد اقدسی می گوید

    سلام به احتمال زیاد به دارو مربوط نیست . این علایم جز عوارض دارو ذکرر نشده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.